خبرهای داغ:
المنار:

اسرائیل سست‌تر از آن است که جنگی جدید را آغاز کند

اجرای سیاست‌های مختلف ازجمله عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل موسوم به صلح عربی و نیز حمایت از جریان های تندرو تروریستی در کشورهای عربی برای کاهش مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی کارآمد نبوده است.
کد خبر: ۸۷۳۲۶۰۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، المنار در تحلیل خود نوشت: بحران امنیت و بحران اقتصادی و به دنبال آن هرج و مرج سیاسی منعکس کننده اضطراب اجتماعی حاکم در اسرائیل است. اجرای سیاست های مختلف ازجمله بحث عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل موسوم به صلح عربی و نیز حمایت از گروه های تندرو تروریستی در کشور های عربی برای کاهش مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی  کارآمد نبوده است و سیاست های جنگ طلبانه این رژیم چیزی را تغییر نداده است و حتی آثار منفی را بر امینت جامعه اسرائیل داشته است.

این سیاست های غلط آثار خود را جامعه اسرائیل آشکار می کند و تکرار جنگ ها علیه لبنان و غزه حاکی از آن است که جامعه اسرائیل از عدم امنیت رنج می برد.

انتفاضه فلسطین اثر عمیق و دائمی بر امنیت اسرائیل داشته است به طوری که امروز هر اسرائیلی ساکن در کرانه باختری به نوعی دچار نگرانی امنیتی و احساس ترس از راه رفتن در خیابان و نشتسن در قهوه خانه است و این نتیجه وجود دولتی غاصب و اجرای پروژه های یهودی سازی و به راه انداختن جنگ های متعدد است.

بر اساس داده های مرکز آمار اسرائیل در مورد نسبت مسافرت اسرائیلی ها به خارج از سرزمین های اشغالی و آنچه که مهاجرت معکوس نامیده می شود، آمار ها حاکی از نسبت بالای مهاجرت معکوس در سرزمین هاش اشغالی است هر چند این مهاجرت ها برای فرار از اوضاع امنیتی و اقتصادی برای مدتی موقت و کوتاه باشد.

المنار در ادامه می نویسد: بر اساس آمار ها از ژانویه تا جولای گذشته بیش از سه و نیم میلیون اسرائیلی سرزمین های اشغالی را ترک کرده اند،  که نسبت به سال قبل 14.9 درصد افزایش داشته است بر اساس این آمار پیش بینی می شود که تا سال آینده جاری بش از شش و نیم میلیون نفر فلسطین را ترک کنند.

در جولای گدشته 831هزار اسرائیلی به خارج رفته اند که از این میان 795هزارنفر برای بار اول و 36هزار نفر بیش از یک بار به خارج از سرزمین های اشغالی رفته اند.

بر اساس همین آمار ها 59 درصد از یهودیان اسرائیلی به دنبال آن هستند تا با مراجعه به سفارت های خارجی تبعیت آن کشور ها را کسب کنند،  تابتواند فرزندان خود را به راحتی به این کشور ها بفرستند،  تا جایی که 1.5 میلیون اسرائیلی ویزای سفر به دیگر کشورها را دراختار دارند.

به گزارش مهر، علی رغم حمایت های مالی و نظامی آمریکا،  رژیم صهیونیستی از بحران اقصادی و بحران های اجتماعی رنج می برد بر اساس آمار ها نسبت فقر به بیش از22درصد رسیده است.

با وجود مقاومت اسلامی در لبنان و نیز گروه های های مقاوم فسلطینی که با این رژیم سر سازش ندارند اسرائیل،  بدون وجود جنگ هم  از ترس و عدم امنیت رنج می برد بنابر این چگونه می تواند جنگی را آغاز کند که مقاومت در آن به اسرائیل وعده های ناگهانی می دهد را آغاز کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار