انجمن ملی کارشناسان اقتصادی آمریکا طی گزارشی اعلام کرد ابهام و بلاتکلیفی نسبت به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری به اقتصاد آمریکا ضربه وارد می‌کند.
کد خبر: ۸۷۳۲۶۴۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  انجمن ملی کارشناسان اقتصادی آمریکا طی گزارشی که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد:  ابهام و بلاتکلیفی نسبت به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری آمریکا که طی چند ماه آینده برگزار خواهد شد در حال ضربه زدن به اقتصاد آمریکاست.

کارشناسان اقتصادی این انجمن معتقدند ابهام نسبت به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری در آمریکا رشد اقتصادی این کشور را به شدت تحت تأثیر منفی قرار داده است.

هنوز معلوم نیست که رئیس جمهور آمریکا چه کسی خواهد شد.

بنا به اعلام وزارت بازرگانی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری اقتصاد آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.2 درصد رشد داشته است.

این سومین سه ماهه متوالی است که اقتصاد آمریکا رشدی کمتر از 2 درصد را تجربه می‌کند که نشان‌دهنده ادامه رشد شکننده و بهبود ضعیف اقتصادی در آمریکاست.

بنا به نظرسنجی صورت گرفته از این کارشناسان اقتصادی 55 درصد از آنها اعلام کردند که هیلاری کلینتون عملکرد اقتصادی بهتری را نسبت به دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا خواهد داشت. 15 درصد از این افراد نیز گری‌جانسون را به عنوان کاندیدای با عملکرد بهتر اقتصادی معرفی کردند و تنها 14 درصد از کارشناسان انجمن ملی کارشناسان اقتصادی آمریکا از عملکرد اقتصادی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه این کشور در صورت پیروزی در انتخابات حمایت کردند.

این کارشناسان همچنین افزایش رشد اقتصادی، مبارزه با تروریسم و داعش و همچنین اصلاحات مالی را به عنوان سه اولویت اصلی رئیس جمهور آینده این کشور معرفی کردند.  65 درصد از این کارشناسان نیز اعلام کردند که سیاسی تجاری آمریکا در دولت آینده بر کنگره پیش‌روی این کشور باید بازتر و آزادتر باشد.

ارسال نظرات