علی اکبر ابراهیمی نژاد گفت: ارائه آمارهای مختلف، یکی از ترفندهای همیشگی دولت‌های مختلف بوده است تا هر چه بیشتر بتوانند فعالیت‌های خود را برای افکار عمومی را مثبت نشان ‌دهند.
کد خبر: ۸۷۳۲۷۰۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
علی اکبر ابراهیمی نژاد کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره ببه اینکه سردرگمی آماری  خسارت آفرین است اظهار داشت: یکی از ترفندهای همیشگی، دولت‌های مختلف همین دستکاری آماری است خیلی هم فرقی ندارد دولتی اصولگرا باشد یا اصلاح طلب یا دولت نظام الحادی است یا دولت کشور اسلامی.

وی با بیان اینکه تغییرات آماری برای جذابیت افکار عمومی است افزود: ارائه آمارهای مختلف به شکلی است تا هر چه بیشتر بتوانند فعالیت های خود را برای افکار عمومی مثبت نشان ‌دهند؛علم آمار، علم دقیقی است که برای هر یک از شاخص‌ها، بارگذاری معنایی متفاوتی دارد.

ابراهیمی نژاد خاطر نشان کرد: شاید بتوان ادعاهای مختلف را مبنی بر شاخصه‌های مختلف آماری لحاظ کرد رییس جمهور رشد اقتصادی را می‎گوید و از سویی اقتصاددانان تحلیل‌های مختلفی دارند و از سویی دیگر هم  مردم رشد اقتصادی را در سفره‌های اقتصادی خود مشاهده نمی‎کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی اذعان داشت: باید سواد اقتصادی مردم را بالا برد تا تحت تاثیرات آمارهای مسوولین قرار نگیرند و خودشان بتوانند تحلیلی از واقعیات اقتصادی داشته باشند.

وی در خاتمه افزود: وقتی یک مسولی آماری می‌دهد مردم با سواد اقتصادی در می‌یابند یا مسائلی پشت پرده آماری وجود دارد، یا یک سری حوادث کتمان شده  یا برعکس چنین ادعای آماری صادقانه طرح شده است و امیدواریم در سال‌های آینده مشکلات آمارهای متناقض کاهش یابد.

ارسال نظرات