خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: در آستانه هفته دولت، دولت‌مردان در همه سلسله‌ مراتب از صدر تا ذیل، نیازمند به آگاهی، بصیرت و استفاده از تجربه تاریخی حکومت‌های قبل هستند.
کد خبر: ۸۷۳۲۷۵۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی صبح امروز در دیدار با فرماندار کاشان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با اشاره به اینکه حکومت‌داری کار سختی است، اظهار داشت: در حکومت کردن بر مردم باید حق را رعایت کرد، در طول تاریخ سلطانی نبوده که ظلم نکرده باشد.

وی افزود: عرصه حکومت عرصه پر دست‌اندازی است، اگر در حکومت اسلامی بخواهیم راه انبیا را طی کنیم و بر اساس سیره و سلوک پیامبر اکرم(ره) حرکت کنیم، راهی جز تربیت کادرهای نظام نداریم.

امام جمعه کاشان علم و تجربه را لازمه مدیریت کردن دانست و تصریح کرد: هر کسی که مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی یک پست را داشت، دلیل نمی‌شود که برای تصدی آن پست مناسب است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان بیان کرد: منشأ همه خلاف‌هایی که در سیستم حکومتی کشور انجام می‌شود، ناآگاهی و جهالت است، بنده چندین بار در خبرگان مطرح کردم که برای تربیت نیروهای نظام نیاز به یک دانشگاه داریم، کسانی در حکومت اسلامی در منصبی قرار می‌گیرند باید عادل باشند، اولین شرط در تفویض یک منصب در این حکومت، عدالت است.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه لغزش در حکومت تصریح کرد: در حکومت زمینه لغزش فراهم است، احترام گذاشتن دیگران به یک فرد مسؤول، خود زمینه‌ای برای ایجاد غرور است و فرد معرفت نداشته نباشد، این حس غرور و این جایگاه حکومت انسان را دچار وهم و خیال می‌کند.

آیت‌الله نمازی در رابطه با شیوه حکومت‌داری حضرت علی(ع) عنوان داشت: حضرت در هنگام نصب یک فرد به منصبی، با شدت تمام او را مورد نصیحت می‌کرد و هشدار قرار می‌داد تا در حکومت‌داری خدا را از یاد نبرد، در مقابله با خلاف و اشتباه با سختی برخورد می‌کرد و فرد خطاکار را عزل می‌کرد.

وی ادامه داد: برای قرارگیری در نظام توحیدی، فردی سالم مورد نیاز است، ما غربی‌ها را قبول نداریم اما بعضی مدیریت‌های آن‌ها، مدیریت‌های عالمانه‌ای است.

امام‌ جمعه کاشان گفت: در کشور با بعضی مدیران اصلاً احتمال برقراری ارتباط و دیدار نیست، اگر تلفنی هم زده شود، ارتباط وصل نمی‌شود، در رابطه با مدیران رده‌های میانی هم ارتباط با مراجعه‌ کننده به شکل مطلوب نیست و با روی باز با ارباب‌رجوع برخورد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید در برابر مردم با تواضع برخورد کنند، اضافه کرد: در جامعه‌شناسی مدیران باید جاذبه داشته باشند اگر امروز در جایگاهی قرار گرفتیم باید به یاد داشته باشیم که خون شهدا و مجاهدت‌های مردم ما را به اینجا رسانده است.

امام جمعه کاشان در ادامه بیان داشت: برای این انقلاب هزینه‌های زیادی دادیم، برای حفظ انقلاب اسلامی باید وحدت و همدلی داشته باشیم؛ چراکه در جهان فعلی تنها هستیم و دشمنان زیادی داریم.

آیت‌الله نمازی اظهار داشت: گاهی آگاه نیستیم و یک‌ چیز کوچک را بزرگ می‌کنیم، امروزه در فضاهای مجازی علیه همدیگر صحبت می‌کنیم و به‌ سرعت پخش می‌کنیم و این اتفاقات باعث تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه لازمه حکومت سعه‌ صدر است، اظهار داشت: باید تحمل بیشتری داشته باشیم و دولت‌مردان و احزاب سیاسی نیز دقت کنند که این اتفاقات سودی برای کشور ندارد.

امام جمعه کاشان خاطر نشان کرد: در آستانه هفته دولت، دولت‌مردان در همه سلسله‌ مراتب از صدر تا ذیل، نیازمند به آگاهی، بصیرت، استفاده از تجربه تاریخی حکومت‌های قبل دارند.

آیت‌الله نمازی در پایان با اشاره به نقش رهبر انقلاب در کشور گفت: خداوند مقام معظم رهبری را حفظ کند اگر این رهبری در غرب بود، همه مشکلات آنان حل می‌شد اما در کشور ما حق سخنان ایشان ادا نمی‌شود و رهنمودهای ایشان به‌ زودی فراموش می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها