عضو شورای شهر تهران با اشاره به ماده یک برنامه ششم توسعه گفت: کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی مخالف مخدوش کردن استقلال شورای شهر و شهرداریهاست چراکه نباید نهاد غیر دولتی وارد بورکراسی حاکم بردولت شود.
کد خبر: ۸۷۳۲۷۸۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مچتبی شاکری عضو شورای اسلامی  شهر تهران با اشاره به تضعیف شوراها در لایحه برنامه ششم توسعه، گفت : سناریویی که دولت در مقابل شورای شهر و شهرداری تهران اتخاذ کرده است با کاهش اعضا ، عدم انتخاب شهردار و گرفتن استقلال مالی ، فازهای متعددی را نشان می دهد که اکنون در قالب برنامه ششم دنبال شده است.

مجتبی شاکری افزود: این سناریوی غیر کارشناسانه آسیب جدی به کلان شهر تهران خواهد زد و شهرداری را به عنوان یک نهاد غیر دولتی و عمومی درگیر بورکراسی اداری خواهد کرد.

وی ادامه داد:  وزارتخانه های دولتی به شدت با مشکلات ریز و درشت روبرو هستند و اکنون این بند برنامه ششم توسعه یک گام به عقب و مخدوش کردن استقلال مالی شورای شهر و شهرداریها را به دنبال دارد.

 شاکری خاطر نشان کرد: اولویتهای دولت به علت کثرت مسائل اقتصادی در سطح ملی به گونه ایست که ضمیمه شدن اسناد مالی و حسابرسی و کنترل مجدد منابع مالی شهرداری موجب اعتلای دولت و شهرداری ها نخواهد شد.

 وی ادامه داد: این طدح پیش از این نیز در مجلس مطرح شد و در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام پذیرفته نشد.

   عضو شورای اسلامی شهر تهران  از رایزنی ریس شورای شهر با نمایندگان مجلس خبر داد و تاکید کرد: دکتر چمران با کمیسیون شوراها رایزنیهایی داشته است اما اعضای کمیسیون شوراها این طرح را فاقد پیشینه کارشناسی دانسته و با آن مخالفت کرده اند.

شاکری با بیان اینکه هنر شوراها در مردمی بودن آن و مهمترین هنرش انتخاب شهردار ست، گفت: شوراهایی که منتخبین مردم هستند  زمانی اثرگذار خواهند بود که استقلال وساختار آنها مخدوش نشود .

وی با تاکید بر اینکه شوراهای شهر اکنون با فعال کردن 354 شورایاری مردمی با هیئت امنا بزرگترین تشکل های مردمی را در کارنامه دارند، افزود: شوراهایی که بافت وترکیب آنها دستخوش تحول شده امکان انتخاب شهردار را ندارند و بودجه انها وابسته به دولت است، دیگر هویت مستقل و اثرگذاری نخواهند داشت و حتی اگر این لایحه در صحن علنی مجلس دهم نیز تصویب شود ناکارامدی ان طی دوره ای کوتاه مشخص خواهد شد.

منبع: شهر فردا 

ارسال نظرات