خبرهای داغ:
رئیس روابط عمومی هیأت شنا، شیرجه و واترپلوی استان خوزستان با بیان اینکه شنای خوزستان بیشترین ضربه را از منتقدان امروز هیأت خورده، گفت: مشکلات امروز شنای خوزستان ناشی از کم‌کاری‌های مدیران پیشین است.
کد خبر: ۸۷۳۲۸۳۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

فرشاد آل‌ناصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز اظهار کرد: پس از سپرده شدن سکان مدیریت هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان خوزستان به حسین عیسی‌زاده دریس، تلاش شد با به‌کارگیری خرد جمعی و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و طرد افراد حاشیه‌ساز و غیرمتخصص، این رشته‌های آبی استان از رکود خارج و به دوران طلایی و اوج خود بازگردانده شود.

وی ادامه داد: موفقیت‌های در خور توجهی نیز از جمله نایب قهرمانی تیم واترپلوی نفت امیدیه در لیگ برتر کشور و کسب سهمیه جام باشگاه‌های آسیا، قهرمانی تیم پالایش نفت آبادان و صعود این تیم به لیگ برتر، کسب مقام قهرمانی شنای پزشکان جهان توسط شناگر دزفولی، اعزام‌های مختلف و متعدد به مسابقات منطقه‌ای و کشوری و ... حاصل شد.

رئیس روابط عمومی هیأت شنا، شیرجه و واترپلوی استان خوزستان تصریح کرد: در طول سه سال اخیر، این هیأت تلاش کرده با فعال کردن تمام هیئات شهرستان‌های استان، رکود ناشی از حدود 10 سال بی‌توجهی به شنا، شیرجه و واترپلوی خوزستان را جبران و این استان زرخیز و پراستعداد را به روزهای طلایی خود در این رشته‌ها بازگرداند.

آل‌ناصر افزود: هیأت کوشش کرده با بهره‌گیری از ظرفیت وجود پیشکسوتان و افراد سالمی همچون محمدهادی بیک رئیس سازمان لیگ واترپلو کشور، مسعود داوودی عضو کمیته فنی فدارسیون شنا، مژگان نبی‌اللهی مدرس رسمی فدراسیون، رضا جعفری سرمربی و میثم جعفری کاپیتان تیم ملی واترپلو که از افتخارات خوزستان به شمار می‌روند و استان باید به این افراد ببالد، این مسیر را برنامه‌ریزی شده و تخصصی‌تر طی کند.

وی تبیین کرد: مجرب‌ترین و سالم‌ترین افراد در کمیته‌ها و کادر اجرایی و بدنه هیأت به‌کارگیری شده‌اند و رؤسای هیأت‌های شنای اغلب شهرستان‌ها منصوب و مشغول به کار و در اکثر شهرستان‌ها نیز تیم‌های شنا و واترپلو تشکیل شده است. 

رئیس روابط عمومی هیأت شنا، شیرجه و واترپلوی استان خوزستان در ادامه با اشاره به برخی انتقادها در رابطه با اعزام شناگران با هزینه شخصی به مسابقات زنجان، گفت: هیأت هیچ مسئولیتی در قبال اعزام به جشنواره‌های غیر رسمی ندارد و فقط متعهد به اعزام به مسابقات و تورنمنت‌های رسمی است که در این زمینه بدون امکانات و بدون تزریق منابع مالی دو سال تمام، تمام اعزام‌ها به بهترین شکل ممکن انجام و به عنوان مثال تیم پیشکسوتان شنا همین امروز با هزینه هیأت به مسابقات کشوری مریوان اعزام شده‌ است.

آل‌ناصر متذکر شد: در زمان مدیریت پیشین، در حالی که کار هیأت تیم‌داری نیست و فقط باید سیاست‌گذاری و راهبری و استخرها را ترغیب و موظف به تیم‌داری کند، اقدام به تشکیل تیم شنا و واترپلو و هیأت را 3 میلیارد ریال بدهکار کردند که بازیکنان در مرجع قضایی شاکی هستند و پرونده همچنان مفتوح است. همچنین به دلیل مشکلات و مسائلی که هیأت سابق به وجود آورده و شکایت‌هایی که توسط بازیکنان در محاکم قضایی مطرح شده بود، حدود یک سال و نیم حساب مالی این هیأت مسدود بود.

وی یادآور شد: در زمان مدیریت قبلی استخر آزادی را صحیح و سالم تحویل گرفته و خرابه تحویل دادند، متأسفانه هیأت شنا که یک هیأت مدال‌آور و پایه است هیچ استخری در اختیار ندارد و استخر ورزش و جوانان را در اختیار هیأت نجات غریقی قرار داده‌اند که در زمینه تیم‌داری، اعزام و استعدادیابی هیچگونه فعالیتی ندارد.

رئیس روابط عمومی هیأت شنا، شیرجه و واترپلوی خوزستان به پویایی و تحرک ایجاد شده در این هیأت اشاره کرد و افزود: در زمان دو سال سرپرستی رئیس کنونی هیأت مدرسه شنای امیدیه تشکیل و مشغول فعالیت بود که شناگران این مدرسه اخیراً در مسابقات آموزشگاه‌های کشور برای نخستین‌بار موفق به کسب چندین مدال طلا شدند.

آل‌ناصر در ادامه اضافه کرد: افرادی امروز خود را دلسوز شنا و واترپلوی خوزستان می‌دانند که همگان به خوبی مشاهده کردند هنگام تصدی سرمربیگری تیم واترپلوی نفت امیدیه چگونه با لجاجت با بازیکنان مطرح و تأثیرگذاری همچون میثم جعفری و حذف وی از تیم و با ناشایستگی و ناکارایی، مدافع عنوان قهرمانی را به قهقرا برده و مانع از نتیجه‌گیری این تیم در لیگ برتر و جام باشگاه‌های غرب آسیا شده و به همین دلیل از مسؤولیت خود معزول و به دلیل حاشیه‌سازی‌های فراوان از همکاری با هیأت طرد شدند.

وی خاطرنشان کرد: خروج از بیش از 10 سال رکود و رخوت و با وجود آسیب‌هایی که در این چند سال به شنا، شیرجه و واترپلوی خوزستان وارد آمده، مقداری زمان‌بر و نیازمند صبر، حوصله، تحمل، بردباری و شکیبایی است و در کوتاه مدت محقق نخواهد شد.

رئیس روابط عمومی هیأت شنا، شیرجه و واترپلوی خوزستان در پایان گفت: این هیأت آمادگی کامل دارد نشست خبری را به منظور تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در مدت اخیر و برنامه‌های میان‌مدت و دراز مدت خود، با حضور رئیس، دبیر و دیگر مسؤولان هیأت با اصحاب رسانه برگزار کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها