خبرهای داغ:
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان میامی از برگزاری جشنواره گردشگری گل آفتابگردان در حسین آباد کالپوش این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۲۸۷۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
مقداد تیموری در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج در میامی اظهارکرد: اولین جشنواره گردشگری گل آفتابگردان، روز جمعه( 5 شهریورماه) در حسین آباد کالپوش شهرستان میامی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش کالپوش قطب کشتی آلیش  کشور و  تولید آفتابگردان در استان است و این جشنواره نیز به همین جهت برگزار می‌شود که بتواند این رشته  ورزشی و تخمه آفتابگردان این منطقه را به عنوان یک برند برتر استانی و حتی در سطح کشوری وجهانی به گردشگران معرفی کند.

تیموری با بیان اینکه تاکنون این اولین جشنواره گل آفتابگردان است که در شهرستان میامی برگزار می‌شود، گفت: محل برگزاری این جشنواره در حسین آباد کالپوش که از مناطق شاخص کالپوش است، خواهد بود.

سرپرست اداره ورزش وجوانان شهرستان میامی همچنین به برگزاری مسابقات کشتی آلیش در این جشنواره اشاره کرد و افزود:  کشتی آلیش ، بخش کالپوش از قطب های این ورزش در کشور است که همه ساله درمسابقات کشوری و برون مرزی نمایندگان این شهرستان صاحب مدال های خوش رنگی می شوند.

وی بابیان اینکه نزدیک به 3 میلیون تومان جایزه برای مسابقات کشتی آلیش در نظر گرفته شده است، افزود: در این دوره از مسابقات از استان های خراسان شمالی و گلستان شرکت خواهند کرد.

تیموری اظهارکرد: در قالب این جشنواره، مسابقات کشتی آلیش، بازی‌های بومی محلی منطقه نیز اجرا خواهد شد، همچنین نمایشگاهی از صنایع دستی شاخص این منطقه به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

به گفته وی؛ احیای بازی های بومی محلی بویژه ورزش کبدی دراین منطقه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره یاد کرد.

  سرپرست اداره ورزش وجوانان شهرستان میامی یادآور شد: برپایی سیاه چادر عشایری ونمایش زندگی ساده و بی‌آلایش عشایر منطقه، پخت غذا و شیرینی‌های محلی،اجرای موسیقی زنده محلی و ... از دیگر بخش‌های اولین دوره از جشنواره گل آفتابگردان در شهرستان میامی خواهد بود.

وی اظهارکرد: هر چقدر که بتوانیم پتانسیل‌ها و داشته‌های خود را به گردشگران از طرق مختلف معرفی کنیم، یقینا در زمینه جذب گردشگران موفق تر خواهیم بود.

کالپوش،منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و34 هزار هکتار مزارع زیر کشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی وجنگلداری است که در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل شقایق و در شهریور ماه نیز با گل‌های آفتابگردان و مناظر زیبا چشم نوازی می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها