عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از سوی نمایندگان درخواست افزوده شدن ۴۰منطقه ویژه به لایحه دولت درباره مناطق آزاد تجاری، مطرح شده است.
کد خبر: ۸۷۳۲۹۵۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

سید تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعد از بررسی‌هایی که درباره مناطق آزاد تجاری انجام شد، لایحه های دولت به همراه درخواست افزایش حداقل 40منطقه ویژه تجاری، به دولت باز فرستاده شد.

وی افزود، نمایندگان مجلس این تعداد منطقه ویژه را به عنوان الحاقیه به لایحه دولت افزوده‌اند، بنابراین لایحه اولیه بار دیگر به دولت بازگشت تا تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ شود.

کبیری ادامه داد، عمده درخواستهای نمایندگان در حوزه افزایش مناطق ویژه در استانهای مختلف می‌باشد و اینکه دولت درباره این موضوع چه تصمیمی می‌گیرد هنوز مشخص نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی درباره تفاوت مناطق آزاد و ویژه تصریح کرد، معافیتهای مالیاتی مناطق آزاد تا 100درصد هم می‌باشدکه در مناطق ویژه اینگونه نیست، همچنین محدوده مناطق ویژه کمتر است در حالی که مناطق آزاد وسعت بیشتری دارند.

بنا به این گزارش ، در روزهای اخیر انتقادهای زیادی نسبت به لایحه دولت درباره افزایش تعداد و تاسیس  مناطق آزاد و تجاری جدید مطرح شده بود. همچنین علی اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرده بود مناطق آزاد و ویژه‌ای که  مجوز تاسیس آنها از سوی نمایندگان مجلس صادر شده است، مطلوبیت اقتصادی ندارند.

ارسال نظرات