عضو موسسه امام خمینی(ره) در گفت و گو با «بسیج»:
حجت‌الاسلام جلالی گفت: به نظر می‎آید با توجه به دغدغه عمومی جامعه مدرسین قم نسبت به وضعیت فرهنگ، در این نامه جامعه مدرسین قم به این دغدغه‎ها اشاره شده ولی متاسفانه آقای روحانی پاسخی به این نامه نداده است.
کد خبر: ۸۷۳۲۹۸۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
حجت‌الاسلام حسین جلالی، از اعضای موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات عجیب رئیس جمهور در خصوص موضع گیری آیت الله علم الهدی  نسبت به لزوم لغو کنسرت در مشهد مقدس تصریح کرد: این مسئله یک بحث انحرافی است تا ذهن و خرد عمومی جامعه را از مشکلات و معضلاتی که دولت گرفتار آنها شده منحرف کنند.

جلالی در ادامه با اشاره به  توافق برجام و خالی شدن دست ایران و عدم اجرای تعهدات طرف مقابل عنوان کرد: این مسئله دولت را در یک مطالبه عمومی در قبال وعده‎هایی که از جانب دولت به مردم داده شد قرار داد و چون دولت پاسخی ندارد، بهترین روش مشغول سازی و انحراف ذهن مردم از مسائل اصلی تغییر موضوع است.

عضو موسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: دولت می‎خواهد به یک نحوی در جامعه بین مردم و علما تقابل ایجاد کند تا بتواند از این چاهی که در آن قرار گرفته، در امان بماند و از این مطالبه مردم در موضوعات اقتصاد و معیشت فرار کند.

جلالی در خصوص دیگر علت این نوع اظهارات رئیس جمهور اظهار داشت: به نظر می‎آید این مسئله یک حرکت نمایشی برای انتخابات است و از آنجایی که آقای روحانی فکر می‎کند رگ خواب جامعه بیشتر کنسرت، موسیقی، سینما و... است، از این جهت می‎خواهد نظر مردم را جلب کند تا بتواند در انتخابات پیش رو یک برگ برنده‎ای داشته باشد و جوان‎ها را هوادار خود قرار دهد؛ شاید بتواند ضعف‎های اقتصادی و اجرایی دولت را جبران کند و بتواند چهار سال دیگر در مسند اجرایی قرار گیرد.

وی در ادامه این مطلب افزود: به همین جهت رئیس جمهور به دنبال این است تا در تقسیم بندی متحجر و روشنفکر خود را با دفاع از موسیقی و کنسرت در جرگه روشنفکران قرار دهد و علما و روحانیون را مخالف پیشرفت و توسعه و تمدن؛ از طرفی دیگر بتواند نظر بیگانگان و غربی‎ها را جلب کند و این گونه به آنها اعلام کند که در راستای اهداف بین المللی در حال حرکت است!

عضو موسسه امام خمینی(ره) همچنین، در خصوص محتوای نامه چند ماه پیش جامعه مدرسین با بیان اینکه در این زمینه خیلی اطلاعی ندارم، بیان کرد: با توجه به فضای قم، حوزه علمیه و جامعه مدرسین، نگرانی شدید آنها از وضعیت فرهنگی جامعه است که دولت با آن مواجه است؛ یعنی وقتی می‎بینند هم و غم دولت سرعت و پهنای اینترنت و کنسرت و... شده، نگران این هستند که مردم به فراموشی سپرده می‎شوند و ارزش‎ها نادیده گرفته می‎شود.

جلالی در ادامه این مطلب تصریح کرد: به نظر می‎آید با توجه به این دغدغه عمومی در نامه جامعه مدرسین قم به این دغدغه‎ها اشاره شده ولی متاسفانه تا آنجایی که اطلاع داریم با توجه به اینکه چندین ماه از این نامه می‎گذرد آقای روحانی پاسخی به این نامه نداده است که خود این مسئله نوعی بی‎اعتنایی و بی‎احترامی تلقی می‎شود؛ آقای روحانی بایستی پاسخ مثبت یا منفی به این نامه می‎داد ولی تا کنون هیچ اعتنایی به این نامه نکرده و این بی‎احترامی رئیس جمهور قابل توجه است که آیا فرار از پاسخ است یا این مسائل را قبول ندارد و به این جایگاه توجه ندارد.

وی با بیان اینکه مردم با تماس‎هایی که با دفاتر مراجع و علما می‎گیرند از وضعیت اقتصادی جامعه به شدت گلایه مند هستند تاکید کرد: همچنان که جامعه مدرسین نگران مسائل اقتصادی و معیشت مردم هستند از این رو می‎خواهند به نوعی به دولت یاری برسانند و تحت فشار قرار دهند تا توجه به اقتصاد و معیشت مردم بیشتر شود که متاسفانه در این دولت مورد غفلت قرار گرفته است.
ارسال نظرات