خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت مخابرات قم با بیان اینکه ۹۵ طرح با اعتبار ۱۰۱ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد گفت: همچنین جدیدترین شبکه انتقال دیتا با استفاده از تکنولوژی روز به عنوان اولین استان کشور در قم راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۲۹۸۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
جدیدترین شبکه انتقال دیتا در قم راه‌اندازی می‌شود‌
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید اسدالله دهناد عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سیمای امید که در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد با اشاره به اینکه اهمیت ارتباطات و نقشی که در توسعه کشور دارد بر هیچ کس پوشیده نیست اظهار داشت: در شرایط کنونی بدون ارتباطات رشد و پیشرفت معنای خود را از دست می‌دهد و کشورهایی که به فکر توسعه هستند باید به فناوری اطلاعات اولویت دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم با بیان اینکه در قم فناوری اطلاعات می‌تواند در پیشرفت استان نقش آفرین باشد، گفت: با همکاری‌های انجام شده مخابرات قم اقدامات خوبی انجام شده و افق‌های بلندی پیش روی ما است.

دهناد  ادامه داد: در بخش تلفن ثابت ظرفیت‌سازی بیش از 600 هزار شماره تلفن انجام شده و در تمام مراکز استان به صورت به روز واگذاری تلفن ثابت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم با بیان اینکه در دولت یازدهم 60 هزار تلفن ثابت به متقاضیان واگذار شده است عنوان کرد: قم به عنوان اولین استانی است که متقاضی در نوبت نداریم و حداکثر ظرف 72 ساعت تلفن واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از میان 203 روستای استان قم 119 روستا داری اینترنت پر سرعت خانگی از مخابرات  و 152 روستا دارای تلفن خانگی هستند افزود: در بخش دیتا با ظرفیت سازی 200 هزار پورت توسط مخابرات و بخش خصوصی بیش از 165 هزار مشترک تلفن ثابت به اینترنت پر سرعت متصل هستند و حدود 94 هزار پورت اینترنت در دولت با رشد 134  درصدی دایر و به متقاضیان واگذار شده است.

دهناد با اشاره به اینکه پهنای باند استان قم در دولت یازدهم از 965 مگا بایت به 3225 رسیده که حدود 400 درصد افزایش داشته است افزود: 200 نقطه از موسسات و مراکز دانشگاهی و حوزوی در قم به فیبر نوری متصل هستند و آمادگی کامل داریم که همه متقاضیان به شبکه متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت 560 میلیارد ریال در استان سرمایه‌گذاری انجام شده است خاطر نشان کرد: با توجه به زیر ساخت‌های مناسب در استان از 207 درخواست پهنای باند اپراتورها و سایر مراکز به 206 مورد پاسخ مثبت داده و یک مورد هم در برنامه توسعه دیده شده است.

دهناد در رابطه با شاخص‌های ملی در استان قم گفت: مخابرات استان بر اساس شاخصه‌های ملی در زمره 5 استان برتر کشور قرار دارد و اخیرا ارزیابی سازمان تنظیم مقررات نشان داد استان قم رتبه دوم کشور را در این زمینه داراست.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم با بیان اینکه 95 طرح با اعتبار 101 میلیارد ریال امروز به مناسبت هفته دولت به مردم استان قم هدیه خواهد شد تصریح کرد: این طرح‌ها در ارتقا و افزایش خدمات کمی و کیفی اینترنت و مخابرات استان قم موثر است.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها بهره‌برداری از جدیدترین شبکه انتقال دیتا است که با استفاده از تکنولوژی روز به عنوان اولین استان کشور در قم راه‌اندازی می‌شود و همه نیازهای باند پهن و سرویس‌های باند پهن را تامین می‌کند.

دهناد با بیان اینکه فیبر نوری اجرای و وای فای شهری از جمله دیگر طرح‌ها است گفت: در حوزه ارتباطات در دولت یازدهم 1270 میلیارد ریال در سه بخش تلفن همراه، دیتا و ثابت سرمایه‌گذاری شده است که رقم مناسبی است.
ارسال نظرات