فاطمه نسایی بانوی تربتی با راه اندازی کارگاه کوچک تولیدی بافندگی علاوه بر تامین البسه جنوب استان خراسان رضوی به طور مستقیم برای 5 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۷۳۳۰۰۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، فاطمه نسایی بانوی تربتی با راه اندازی کارگاه کوچک تولیدی بافندگی علاوه به طور مستقیم برای 5 نفر اشتغال ایجاد کرده است. 
 
فاطمه نسایی در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: با ایجاد این کارگاه تولیدی کوچک برای ۵ نفر اشتغالزایی ایجاد شده و با تلاش شبانه روزی توانسته ایم ضمن رقابت با سایر تولیدی های سطح استان و رضایت مشتریان از تولید البسه، بخش مهمی از البسه جنوب خراسان رضوی را تامین کنیم. 
 
وی ادامه داد: بافندگی البسه به صورت خانگی از دیر باز مورد علاقه افراد بویژه خانم های خانه دار بوده و خانوارها با استفاده از این فرصت علاوه برتامین البسه خود از این موقعیت به عنوان بخشی مهمی از منابع درآمدی استفاده می کنند که به لحاظ اقتصادی نیز کمک سرپرست خانوار و تا پاره ای از هزینه های اقتصادی خانواده را به دست می گیرند.
 
نسایی خاطر نشان کرد: در این کارگاه البسه های همچون، شال، مانتو و روسری، شلوار و پیراهن های مردانه و زنانه و همچنین کلاه و شال گردن و … با نخ های کاموا، اسپرت تولید و روانه بازار می شود.
 
این بانوی کارآفرین علت موفقیت خود را در طرح ها و ابتکارات و خلاقیت های جدید بر روی البسه ذکر کرد و بیان داشت: با توجه به ذائقه مردم سعی می کنیم لباس هایی به سبک زندگی اسلامی و ایرانی و با ابتکارات و خلاقیت های جدیدی وارد بازارکنیم تا مشتریان از یک نوع سبک تولید دل خسته نشوند. از آنجا که بیکاری می تواند عامل مهمی در انحراف و فساد اجتماعی باشد.
 
وی بیان داشت: رسیدن به خودکفایی و ترویج فرهنگ خودباوری می تواند به توسعه اقتصاد کشور کمک کند و راهی برای برون رفت از مشکلات و رکود اقتصادی باشد، لذا راه اندازی کارگاههای کوچک و زود بازده با کمترین امکانات موجود و بهره گیری از برخی تسهیلات بانکی می تواند ضمن اشتغالزایی برای خود و دیگران، به چرخه اقتصادی کشور و مقاوم سازی درونی اقتصاد کمک شایانی کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها