خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۳۳۰۵۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج: همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه ناحیه مانه و سملقان برگزار شد

در این همایش مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مانه وسملقان گفت : مساجد باید پایگاه های ظلم ستیزی و مقابله با مستکبران باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مقتدایی تاکید کرد: یکی از راه های رسیدن به تقوا دفاع از مظلومان واستادگی در مقابل مستکبران است، بنا براین مسجد باید پایگاه ظلم ستیزی ومقابله با استکبار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی مقتدایی نماینده ولی فقیه در سپاه مانه وسملقان در این همایش با اشاره به اهمیت مساجد گفت: خداوند متعال در قرآن کریم 28 مرتبه به طور مستقیم از مسجد نام برده است.

وی ادامه داد: فضیلت های فراوانی در قرآن آمده است برای کسانی که از جان ومال خود برای پویا شدن مسجد می گذرند.

مقتدایی تصریح کرد: البته در آیات بسیاری به طور مستقیم کلمه مسجد به کار نرفته است ولی مفسران تایید کرده اند که معنی ومفهوم آیه اشاره به مساجد دارد.

وی ادامه داد: خداوند در قران کریم هدف از احداث مساجد را در مرحله اول پرستش باری تعالی میداند واساس آن را نیز بر پایه تقوا قرار داده است.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه مانه وسملقان تاکید کرد: یکی از راه های رسیدن به تقوا دفاع از مظلومان واستادگی در مقابل مستکبران است، بنا براین مسجد باید پایگاه ظلم ستیزی ومقابله با استکبار باشد.

وی بیان داشت:کارکرد مسجد تذهیب نفس است، هدف اصلی اصلی مسجد همین می باشد که انسان را به خداوند نزدیک کند واز شهوات دنیایی برهاند.

مقتدایی تصریح کرد:کارکرد آموزشی وتربیتی مسجد فقط محدود به آموزش قران وحدیث نیست وبعد از منزل مسجد باید تربیت اخلاقی را به عهده بگیرد.

نماینده ولی فقیه در ساه مانه وسملقان خاطر نشان کرد: کارکرد سیاسی مسجد نیز بسیار مهم است وتمامی جنگ های مسلمانان نقطه حرکتشان از مساجد بوده ات واهل بیت نیز مسائل و موضوعات مهم را در مساجد مطرح می کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها