کارشناس ارشد مشاور خانواده در گفتگو با «بسیج» خبر داد

افزایش بیماری ایدز در کودکان کار

گلستانی گفت: متأسفانه آمارها در کشور حاکی از افزایش ایدز در جامعه دارد و این آمار خطراتی را یادآوری می کند که باید برای پیشگیری از آن چاره ای اندیشید.
کد خبر: ۸۷۳۳۰۸۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

سارا گلستانی، کارشناس ارشد مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به خطر ابتلا به بیماری ایدز به عنوان یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی جامعه گفت: متأسفانه آمارها در کشور حاکی از افزایش ایدز در جامعه دارد و این آمار خطراتی را یادآوری می کند.

این کارشناس تصریح کرد: متأسفانه آمارهای رسمی و دقیق مبتلایان به بیماری ایدز در کشور بسیار کم است و آخرین اطلاعات مربوط به سال 1392 بوده که این مطلب نشان می دهند برای ایدز خیلی اهمیت قائل نمی شویم یا اینقدر این موضوع جدی است که سعی بر پنهان کردن آن داریم.

وی افزود: در آمارها نشان می دهد آقایان بیشتر به ایدز مبتلا می شوند و خانم ها اغلب از طریق همسرانشان ایدز می گیرند و اولین دلیل انتقال این بیماری همسران معتادی هستند که از طریق سرنگ های آلوده به ایدز مبتلا شده اند اما فکر می کنم این آمار تفاوت کرده و طبق اطلاعات غیر رسمی افزایش یافته است.

گلستانی عنوان کرد: از طرفی افزایش ابتلا به ایدز در بین کودکان کار شیوع پیدا کرده و شاید یکی از علت های آن سوء استفاده و آزارهای جنسی این کودکان باشد.

وی با اشاره به مهم ترین راهکارهای مقابله با شیوع این بیماری خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز رفع نیازهای عاطفی و روانی جوانان است.در هرجامعه ای نیاز است برای اقشار مختلف و نیازهایشان فکری شود و در جامعه ما تعداد جوانان کم نیست و باید برای رفع نیاز آنها تمرکز کرد.


ارسال نظرات