امام جمعه شهرستان قشم؛

نیاز امروز جامعه ما استقلال اقتصادی و فرهنگی است / مناطق آزاد از ورود کالاهای هنجارشکن جلوگیری کنند

امام جمعه شهرستان قشم گفت: نیاز امروزه جامعه ما رسیدن به استقلال اقتصادی و فرهنگی برای کاهش معضلات اقتصادی و ناهنجاری های فرهنگی است.
کد خبر: ۸۷۳۳۱۸۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

حجت الاسلام والمسلمین جوکار در دیدار با فرماندار و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان که به مناسبت آغاز هفته دولت صورت گرفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر گفت: از آنجائی که اخلاص مهم ترین شاخصه خدمت گزاری است خداوند نام شهید رجایی و شهید باهنر را که الگوهای خدمت صادقانه به مردم و اجرای سیاست توام با دیانت بودند در تاریخ جاودانه کرد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و مسئولین باید از فرصت مغتنم خدمت گزاری به مردم نهایت بهره را ببرند و در جهت رفع مشکلات و معضلات جامعه کوشش کنند.

جوکار افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولان زیر چتر انقلاب توفیق خدمت پیدا کرده اند و اگر شخصی از نام انقلاب اسلامی و آرمان های ان فاصله بگیرد از نظام حذف خواهد شد.

امام جمعه شهرستان قشم در ادامه به دستاورد های عظیم انقلاب اسلامی اشاره کرد و امنیت و استقلال نظیر استقلال سیاسی، استقلال نظامی، استقلال فرهنگی و استقلال اقتصادی را بخشی از این دستاوردها عنوان و تصریح کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی در سیاست خود شاهد استقلال هستیم به نحوی که تمامی تصمیمات برای اداره کشور در ایران و به دست مردم و مسئولین مربوط اتخاذ می شود.

وی گفت: در بعد نظامی و دفاعی نیز به سطحی از اقتدار رسیده ایم که نه تنها به دیگران در این زمینه نیازی نداریم بلکه می توانیم حامی مظلومان و مستضعفان باشیم و از آنان نیز در برابر دشمنان محافظت کنیم.

جوکار در تشریح استقلال فرهنگی گفت: یکی از مهم ترین ابعاد استقلال در حوزه فرهنگ است که بسیار آسیب پذیر است و اگر نفوذ فرهنگی جدی گرفته نشود ممکن است در استقلال سیاسی و نظامی کشور نیز خلل ایجاد شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه فرهنگ منحط غربی با سرعت و شتاب به کشور وارد می شود که نیاز است همه مردم و مسئولین در بخش های مختلف نسبت به رخنه فرهنگی هوشیار شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به دغدغه های رهبری در خصوص ولنگاری های فرهنگی گفت: باید همه مسئولان با تعامل و همکاری سازنده با یکدیگر و با عزم جدی رونق بخش امور فرهنگی در منطقه باشند.

جوکار در ادامه به تشریح بعد اقتصادی استقلال پرداخت و با اشاره به این مطلب که اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است تصریح کرد: برای فعال کردن اقتصاد تولید محور داخلی نیاز است در مرحله اول به جوانان کشور اعتماد و سپس حمایت لازم صورت گیرد و در مراحل بعدی با فعال کردن صنایع کوچک و متوسط که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست و سپردن آن به جوانان زمینه رشد و توسعه اقتصادی فراهم شود.

امام جمعه شهرستان قشم به ظرفیت های عظیم موجود در منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود منابع سرشار و ظرفیت های فراوان نباید در جزیره قشم شاهد وجود فقر باشیم.

وی با انتقاد از تبدیل شدن مناطق آزاد به درگاه ورود کالاهای بی کیفیت چینی به داخل کشور گفت: مناطق آزاد کشور باید با درنظر گرفتن اقتصاد مقاومتی سعی در اجرائی کردن این اقتصاد داشته باشند و از ورود بی رویه کالاهای عمدتا هنجار شکن و بی کیفیت خارجی که استقلال فرهنگی کشور را نیز نشانه می رود، جلوگیری کنند.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خودبه تعامل و وحدت موجود میان مسئولان شهرستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با حضور فرماندار جدید فصل تازه ای از تعامل و همکاری در قشم آغاز شده است که حمایت و همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد را نیز در پی داشته است.

امام جمعه قشم با بیان این مطلب که هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان خدمات انقلاب به مردم است اظهار کرد: مسئولین ضمن بیان خدمات ، مشکلات و معضلات موجود در سطح جامعه را نیز بررسی کرده و در تلاش برای رفع این مشکلات برآیند.

علیرضا نصری، فرماندار قشم نیز در این دیدار با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر گفت :هفته دولت فرصت مناسبی جهت انعکاس دست آوردها و موفقیت های دولت در عرصه های سیاسی ، اقتصادی و بین المللی است و رسانه ها در تحقق این امر مهم می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

فرماندار قشم از افتتاح و بهره برداری۳۳ طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۸۳ میلیارد ریال در هفته دولت در این شهرستان خبرداد .

” علیرضا نصری ” افتتاح سایت پرورش میگو ، سایت پرورش ماهی در قفس ، آسفالت راه و معابر، خانه های بهداشت ، افتتاح سالن چند منظوره ورزشی را بخشی از طرحهای قابل افتتاح در هفته دولت برشمرد.

ارسال نظرات