هنرمندان هرمزگان ناشناخته و مهجور مانده اند/از کوچکترین زمانم برای خلق اثر هنری استفاده می کنم

هنرمند نقاش بندر لنگه با اشاره به اینکه بی توجهی همیشگی مسئولان آزارم می دهد؛ افزود: تااکنون هیچ مسئولی و نهادی از هنر و هنرمند حمایت نکرده و هیچ بهایی به هنر نمی دهند و در صورتی که خیلی جای کار دارد و بسیاری از خوبان در این زمینه ناشناخته و مجهور مانده اند.
کد خبر: ۸۷۳۳۱۹۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

مریم صداقت نقاش هرمزگانی در گفتگو با فرهنگ کده با بیان اینکه از سال 1389 وارد عرصه هنری شدم و زمانی که این حرفه را به صورت جدی آغاز کردم صرفا با هدف اینکه بخواهم ذهنم را قوی کنم و دنیای پر از رنگ را بشناسم ؛ اظهار کرد: همیشه سعی داشتم در همه زمینه های مختلف کار کنم تا بتوانم به آن هدف و نتیجه ای که مدنظرم است برسم.

وی به دیدگاه خود نسبت به هنر نقاشی پرداخت و افزود: دیده بنده نسبت به نقاشی و دنیای رنگارنگ و خلاقیت های زیبا و متفاوت تغییر کرده و هدفم متعالی تر از قبل شده است.

مریم صداقت به افتخارات خود در عرصه هنری نقاشی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تا به حال نمایشگاه زیاد زده ام اعم از بندرلنگه و کرمان و … در همین ابتدای سال 95 در جشنواره بین المللی آیات و قرآن یکی از کارهایم منتخب شد و در نمایشگاه این جشنواره به نمایش گذاشته شد و برگزیده هفتمین دوسالانه جشنواره هنرهای تجسمی استان هرمزگان و منتخب اولین جشنواره هرمزگان من و ….از جمله مقام هایی بود که در حوزه هنری کسب کرده ام.

این هنرمند لنگه ای وضعیت فرهنگی و هنری استان را ضعیف عنوان کرد و بیان داشت:تا به اکنون هیچ مسئولی و نهادی از هنر و هنرمند حمایت نکرده و هیچ بهایی به هنر نمی دهند و در صورتی که خیلی جای کار دارد و بسیاری از خوبان در این زمینه چه اساتید و چه افرادی که مشغول به کار هستند وجود دارند اما ناشناخته و مجهور مانده اند و این خود واقعا ناراحت کننده است .

نقاش بندر لنگه به دنیای هنر نسبت به سایر مشاغل اشاره کرد و گفت: نقاشی نگاه خوب و دقیق به همه موارد به طورکلی اعم از انسان ها ؛ اشیاء ؛ طبیعت را میخواهد و با همه این سوژه ها عجین شده است و کاملا دنیای متفاوتی را میتوان در آن سیر کرد و به درجه ای از عرفان در زیبایی های دنیا و خلقت میرسی که این دقت را کمتر میتوان در مشاغل دیگر دید.

مریم صداقت از کمبودها در زمینه هنری و بی توجهی مسئولان به هنرمندان گلایه کرد و اذعان داشت: کمبود و بی توجهی در زمینه هنری من را خیلی آزار می دهد و گرنه مسائل شخصی را یاد گرفته ام با آن بجنگم و در هر زمینه ای که بخواهی کاری انجام بدهی غیرممکن است که با مشکلات مواجه نشوی و تلاش کردن برای رفع مشکلات کار را زیبا می کند و تنها موضوعی که آزار دهنده است بی توجهی همیشگی مسئولان می باشد.

وی با بیان اینکه کار اصلی من نقاشی نیست ؛یادآور شد: لیسانس حسابداری هستم و در دفتر حسابداری و حسابرسی داناحساب بندر لنگه مشغول بکارم و در واقع تنها علاقه من به نقاشی مسیرم را به سمت رنگین کمان زیبای طبیعت کشاند.

نقاش شهرستان بندر لنگه اضافه کرد: برای خلق اثر هنری یک ماه وقت لازم می باشد و فکر و خلاقیت وانرژی میخواد و سعی میکنم از کوچکترین زمانم برای کار دیدن و کار کردن استفاده کنم و صرفا علاقه و عشق به این هنر من را وارد این کار کرد.

مریم صداقت تصریح کرد: تا به حال به فروش فکر نکرده بودم و امسال برای فروش و ارائه کارهایم مشغولم و در عین کار تجربه زیادی هم کسب میکنم کار میکنم سفارش هم هم می پذیرم .

وی تاکید کرد: دوست ندارم از طرح های دیگران استفاده کنم اما کارهای نقاشان را میبینم و بزودی مجموعه کارهای فروشم به پایان می رسد حتما نمایشگاهی خواهم گذاشت و کارهایم را به فروش می گذارم.

ارسال نظرات