امام جمعه تربت حیدریه، صرف عبادی بودن مساجد را باوری اشتباه در جامعه دانست و بیان داشت: مساجد پایگاه های فرهنگی و اجتماعی امت اسلامی هستند که بسیاری از حرکت های سیاسی و انقلابی جهان اسلام از این مکان مقدس آغاز شده است.
کد خبر: ۸۷۳۳۲۳۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) حرکت جهانی دعوت به توحید را از مسجد آغاز کرده و این بیانگر آن است که مساجد بزرگترین پایگاه فرهنگی و اجتماعی امت اسلامی بشمار می رود که می توان بسیاری از فعالیتها را از درون این سنگرها مدیریت و هدایت کرد.
 
 وی تصریح کرد: پاسداشت مساجد، یعنی حضور حداکثری در این سنگر الهی و اقامه نماز های اول وقت که با فعالیتهای فرهنگی و تربیتی معروفات احیا و از منکرات و ناهنجاری های جامعه اسلامی کاسته شود.
 
عصمتی گفت: سوق دادن نوجوانان و جوانان به مساجد و ارائه برنامه های تربیتی و اخلاقی در این اماکن، آینده مدیریتی کشور را بنحوی تضمین می کند.
 
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی، جذب جوانان، تعمیق معنویت و تبیین گفتمان ولایت را از مهمترین رسالت های متولیان مساجد بر شمرد و افزود: متولیان مساجد باید با انجام فعالیت های مختلف فرهنگی اجتماعی برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: مساجد باید محل نشر احکام اسلامی باشد و این احکام به مانند چشمه های زلال معرفت و در قالب گفتمان اسلامی در جامعه درخشیده و گسترش یابد.
 
امام جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: با توجه به هجمعه سنگین دشمن در جنگ نرم، صرف خواندن نماز جماعت کفایت نمی کند و ائمه جماعات بعنوان سنگربانان سنگر فرهنگی مسجد باید نقش عمده ای در برنامه های فرهنگی و اجتماعی مساجد داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه مساجد باید بستر همدلی و اتحاد باشد، افزود: تجربه نشان داده که هر جا تدبیر افراد میانسال و با تجربه در کنار نیروی قوی جوان ادغام شود، آن اقدام با موفقیت چشم گیری مواجه می شود و این اصل باید در مساجد نهادینه شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها