عضو مجلس خبرگان رهبری بر تشویق جوانان برای حضور منظم در مساجد تاکید کرد و گفت: بودن پایگاه های بسیج در مساجد از ضروریات است و باید در کنار اصحاب مساجد خدمت به دین کنند.
کد خبر: ۸۷۳۳۲۴۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،حجت الاسلام والمسلمین احمد پروایی در جشنواره برترین های مساجد که در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) سپاه قدس گیلان برگزار شد نامگذاری روز مساجد را از ایده های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: نامگذاری روز جهانی مساجد در کنفرانس کشورهای اسلامی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه آتش کشیدن مسجد القصی ابتکار نام گذاری روز مساجد شد گفت: حرکت مذکور توهین به مقدسات مسلمانان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مساجد پایگاه حکومت اسلامی است یادآور شد: قضاوت و خطبه عقد در گذشته در مساجد برگزار می شد.

وی بر تشویق جوانان برای حضور منظم در مساجد تاکید کرد و گفت: بودن پایگاه های بسیج در مساجد از ضروریات است و باید در کنار اصحاب مساجد خدمت به دین نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسجد علاوه بر اینکه مکان خداپرستی،کرسی تدریس و علمی است افزود: جامعه نیازمند به فراگیری آداب تجارت در مساجد هستند.

حجت الاسلام پروایی با بیان اینکه اگر انقلاب ما به پیروزی رسید به آن دلیل بود که مساجد در صدر قرار داشتند ادامه داد:دفاع از حکومت دینی و دین در مساجد است و رسول اکرم (ص) بیت الله در زمین را مساجد می داند.

عضو مجلس خبرگان رهبری رونق دادن مساجد را یکی از راه های تقویت مساجد دانست و یاد آورد شد: اساس کار مساجد، برگزاری نماز و عبادت است.

وی عدم برگزاری نماز صبح در مساجد را یکی از آسیب های جدی دانست و افزود: عزاداری مراسم سیدالشهدا بصورت مداوم در مساجد برگزار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف متولیان مسجد خاطرنشان کرد: زینت دادن به مسجد رونق مساجد و پرشور کردن نمازها، استفاده از جوانان انقلابی در کنار هیئت امنای باتجربه، انتصاب هیئت امنای مقید و امین و متدین، جلوگیری از اسراف و تجمل گرایی در مساجد و مصرف پول مساجد برای مستمندان، جلوگیری از نزاع های شخصی در مساجد از وظایف متولیان مساجد است.

ارسال نظرات