خوش‌چهره در گفتگو با «بسیج»:

مسوولان به جای برخورد با مدیران نجومی طلبکار شدند!/شیشه کثیف را نمی‌توان با دستمال کثیف تمیز کرد

محمد خوش‌چهره گفت: حقوق نجومی یک شوک مردمی بود که به یک مطالبه و حقوق مردمی مبدل گردید؛ رهبری معظم فرمایشی را به این مضمون داشتند که یک شیشه کثیف و آلوده را با دستمال کثیف نمی ‌شود پاک کرد باید دستمال پاک باشد.
کد خبر: ۸۷۳۳۲۹۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

محمدخوش‌چهره اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: عدم نظارت دقیق بر انجام وظیفه دستگاه‌های اجرایی حقوق نجومی ها را شکل داد.

وی افزود: حقوق نجومی را در نظر بگیرید، افراد، مدیران و دستگاه‌های اجرایی به جای اینکه نسبت به حقوق نجومی پاسخگویی کنند مطالبه گر هم شدند.

خوش‌چهره خاطر نشان کرد:  حقوق نجومی موجب شد مسابقه نامیمونی بین سه قوه شکل بگیرد و  هر قوه‌ای، دیگری را مقصر معرفی کند. آنها به جای اینکه پاسخگو باشند مطالبه‌گر و مدعی هم شدند.

این اقتصاددان بیان داشت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی، ضعف نظارتی خوب طراحی و  پیش بینی شده است؛ رهبری معظم فرمایشی را به این مضمون داشتند که یک شیشه کثیف و آلوده را با دستمال کثیف نمی ‌شود پاک کرد باید دستمال پاک باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر در نظارت خوب دقت کنیم و عناصر سالم، متعهد، مسوول و قوی را برای مناصب مختلف در نظر داشته باشیم خیلی از مشکلات می‌تواند حل شود .

خوش‌چهره در پایان اذعان داشت: باید شفافیت اطلاعات  وجود داشته باشد تا موجب هم‌افزایی مشارکت و همکاری مردم شود؛ حقوق نجومی یک شوک مردمی بود که به یک مطالبه و حقوق مردمی مبدل گردید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
قلعه نویی
۱۹:۵۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
خدا به داد این ملت مظلوم برسد که همیشه در طول تاریخ بدهکار بوده