خبرهای داغ:
یک فعال بخش ساخت و ساز مسکن با تاکید بر این‌که بافتهای فرسوده شهری فقط با صندوقهای زمین و ساختمان احیا می‌شوند، گفت: استانداردسازی ساخت و ساز و ارتقای آن یکی از مزیتهای صندوق‌های مذکور است.
کد خبر: ۸۷۳۳۳۷۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، فیوضاتی در جمع خبرنگاران یکی از مزیتهای صندوقهای زمین و ساختمان را ایجاد تعادل در قیمت مسکن اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های صندوق‌های مذکور استانداردسازی ساخت و سازها و ارتقای کیفیت آن است.

وی با تاکید بر این‌که در این صندوق‌ها پول خُرد جامعه به کار گرفته شده و از پول پُرقدرت که منجر به تورم می‌شود خبری نیست، تصریح کرد: این صندوقها نقدینگی مردم را در راستای ساخت و ساز مسکن جهت دار می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌‌که بافتهای فرسوده با هیچ سیستمی به جز صندق‌های زمین و ساختمان احیا نمی‌شوند، اظهار کرد: بافتهای فرسوده با استفاده از مکانیسم صندوق زمین و مسکن در زمان مشخص و به صورت مطلوب نوسازی می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به ساخت اولین پروژه مسکونی با استفاده از نقدینگی خُرد مردم در قالب صندوق زمین و ساختمان نسیم، بیان کرد: در این پروژه 80 واحد مسکونی در 19 طبقه (3 طبقه پارکینگ و انباری، یک طبقه همکف و 15 طبقه مسکونی) در حال ساخت است.

فیوضاتی با بیان این‌که این پروژه 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد میانگین قیمت هر مترمربع این واحدها را حدود 4 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون 15 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و پیش بینی می‌شود با رقم 22 میلیارد و 400 میلیون تومان به اتمام برسد.

شروع ساخت این پروژه 6 شهریور 93 است و قرار بود که 6 فروردین سال آینده به اتمام برسد. به گفته دست اندرکاران این طرح به دلیل تغییر ضوابط و آئین‌نامه های ساخت و ساز برجها، این پروژه با حدود سه ماه تاخیر به اتمام می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها