همزمان با هفته دولت و با حضور مسؤلان کشوری عملیات اجرایی نیروگاه زنجان یک و 2 خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۳۹۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

فرماندار زنجان:

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه زنجان 1 و دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین

همزمان با هفته دولت و با حضور مسؤلان کشوری عملیات اجرایی نیروگاه زنجان یک و 2 خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان زنجان گفت:

مجید فرخی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر افزود: همزمان با هفته دولت تعداد 251 پروژه با اعتباری بالغ بر 22 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های مهمی که همزمان با هفته دولت افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار داشت: همزمان با این هفته ایستگاه راه‌آهن زنجان با اعتباری بالغ بر 95 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به بهره‌برداری پروژه کارخانه تولید کاغذ و مقوای «راشا کاسپین» با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار اضافه کرد: افتتاح کارخانه «کیا شیمی» با 70 میلیارد ریال دیگر پروژه مهم در این شهرستان است.

وی با اشاره به بهره‌برداری شرکت سیم و کابل نور زنجان با 63 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت خاطر نشان کرد: پروژه آب‌رسانی «ارمغانخانه»، «مشکین»، «چپ و چپ»، «گمش‌آباد» و «سلطان آباد» با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

فرماندار شهرستان زنجان از بهره‌برداری پروژه‌‌های حوزه راهسازی همزمان با هفته دولت یاد کرد و افزود: بخشی از پروژه چهار بانده کردن محور زنجان – میانه، زنجان – بیجار و زنجان – دندی زنجان – تهران از جمله این پروژه‌ها است.

فرخی با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت پروژه‌های عمران شهری متعددی نیز به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: بازگشایی محور پادگان و خیابان‌های اطراف آن از جمله این پروژه‌ها است که با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهمی که در هفته دولت سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود 2 خطه کردن مسیر راه آهن زنجان – قزوین است، اعلام کرد: 4 هزار و 460 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه این پروژه به طول 186 کیلومتر اجرایی می‌شود، افزود: کل پروژه به چهار قطعه تقسیم شده و هر قطعه به یک پیمانکار واگذار می‌شود.

فرخی با اشاره به اینکه نوع قرداد این پروژه EPCبوده و به صورت 18 ماهه اجرا می‌شود، گفت: از 186 کیلومتر این پروژه 104 کیلومتر مربوط به استان زنجان بوده و مابقی در استان قزوین قرار دارد که اعتباری که در استان برای این پروژه در نظر گرفته شده است 3 هزار و 700 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه همچنین در هفته دولت امسال با حضور مسؤولان کشوری نیروگاه 500 مگاواتی زنجان یک با اعتباری بالغ بر 300 میلیون یورو آغاز می‌شود، گفت: 12 هزار میلیارد ریال توسط شرکت کنترل قدرت از طریق منابع فاینانس برای آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 500 مگاواتی زنجان یک در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات