یک جامعه شناس در گفتگو با«بسیج»:

افزایش زنان خیابانی ریشه در خانواده های آشفته و نابسامان دارد

مدرس دانشگاه گفت: دو عامل در افزایش زنان خیابانی نقش دارند، اولین دلیل رکود اقتصادی و دوم مشکل اعتیاد که هر دو این موارد ریشه در خانواده های نا بسامان و آشفته دارد.
کد خبر: ۸۷۳۳۴۱۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

دکتر شریفی یزدی جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش معضلات اجتماعی همچون زنان خیابان در سطح کلانشهر ها و آسیب های ناشی از آن بیان داشت: مسلماً معضل زنان خیابانی مانند هر آسیب اجتماعی دیگر در جوامع مختلف وجود دارد.

وی افزود: اما طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده تعداد زنان خیابانی در سطح کلانشهر ها طی 10 سال اخیر افزایش زیادی پیدا کرده که به عوامل مختلف بر می گردد.

این استاد دانشگاه با اشاره به عوامل موثر در افزایش زنان خیابانی در سطح شهر ها تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته دو عامل اساسی در افزایش معضل و تعداد زنان خیابانی نقش اساسی دارند، اولین دلیل رکود اقتصادی است که باعث شده جمعیت زنان خیابانی زیاد شود و دوم مشکل اعتیاد که هر دو این موارد ریشه در خانواده های نا بسامان و آشفته دارد.

دکتر شریفی یزدی خاطر نشان کرد: معمولاً خاستگاه زنان خیابانی خانواده های آشفته ای است که با خشونت های سنگین جنس مردانه علیه زنان همراه است و در واقع علاوه بر دلایل یاد شده این هم یکی از دلایل فرار زنان از دست مردان با خشونت خانگی است که آنها را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار