یک استاد دانشگاه در گفتگو با«بسیج»مطرح کرد
یک اقتصاددان گفت: اینکه محصولات تراریخته چه میزان عوارض مخفی برای سلامت انسان ها داشته باشند باید حتماً بررسی شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۴۲۶
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

آلبرت بغزیان اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره محصولات تراریخته و تردید درباره سلامت این محصولات و همچنین تأکید سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر تولید تجاری آن گفت: خود محصولات تراریخته اگر فقط با این تکنولوژی تولید شود باید منتظر تأییدیه سلامت آن بود و بعد به تولید تجاری آن پرداخت.

وی افزود: اینکه محصولات تراریخته یا دستکاری شده ژنتیک جای اصلاح دارد یا نه معلوم نیست چراکه هنوز عوارض آن کاملاً مشخص نشده است اما مسلماً با توجه به اینکه این محصولات مستقیماً با جان مردم در ارتباط است اول باید عوارض و آثار آن مشخص شود و از سلامت آن اطمینالن حاصل و بعد تولید شود؛ در حال حاضر بسیاری از محصولات مانند لوازم بهداشتی و آرایشی وارد کشور می شود و لازم است که نسبت به سلامت و بهداشتاین نوع محصولات هم توجه کافی شود.

این استاد دانشگاه بیان داشت: اینکه محصولات تراریخته چه میزان عوارض مخفی بای سلامت انسان ها  داشته باشند باید حتماً بررسی شود؛ معمولاً برای تجاری سازی، به اینکه صرفه بودن و ارزان تمام شدن آن از کیفیت ها و آزمایشات این محصولات کاسته خواهد شد که قطعاً وضعیت بهداشتی محصول را در خطر می اندازد. البته تجاری سازی برای خودکفا بودن ما خوب است اما قبل از آن باید کاملاً به سلامت آن یقین پیدا کرد.


ارسال نظرات