فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امام خامنه‌ای (مد ظله‎العالی) چفیه خود را از سخنرانی مصلی در سال 78 و برای مبارزه با تفکر دوم خرداد به گردن انداخت، گفت: این تفکر به دنبال متوقف کردن انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۳۳۴۴۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در جمع نخبگان بسیجی استان همدان با اشاره به فضای معنوی موجود در استان آن را به دلیل مجاهدت علما و بزرگان آن دانست و اظهار کرد: این افراد با رویکرد جهادی نورانیت و معنویت اسلام را در این دیار منتشر کردند.

وی با بیان اینکه باید قدر علما و اندیشمندان خود را بدانیم، خطاب به نخبگان بسیجی همدانی گفت: این علما ایمان و اخلاص را در بین شما منتشر کرده‌اند و انقلاب اسلامی نیز از آن بهره‌مند شده است.

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم افزود: وجود این شهدا نشان از عمق ایمان و بصیرت در این دیار دارد که باید قدر آن را بدانید.

وی با تاکید بر اینکه وجه مشترک بین شما بسیجیان، پاسداران، روحانیون و مسؤولان در رده‌های مختلف سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی است، گفت: باید تکلیف‌محور عمل کنید تا این بار سنگین را به سرمنزل مقصود برسانید.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با همه سختی‌ها و پیچیدگی‎هایی که دارد توانسته خود را به این مرحله از قدرت و امنیت و استقلال برساند اظهار کرد: همواره دشمنان خارجی و داخلی موانع مختلفی را در سر راه انقلاب قرار داده‌اند اما عامل موفقیت تا به امروز مجاهدت‌های افراد مختلف در عرصه جنگ سخت و نرم بوده است.

این مسؤول ادامه داد: اگر به تاریخ نگاه کنیم پس از حکومت 10 ساله حضرت رسول اکرم (ص) و حکومت پنج ساله حضرت امیر(ع) تا سال 57 شمسی حکومتی که بر پایه دین و قرآن بوده باشد نداشتیم اما امروز انقلاب اسلامی توانسته پس از 38 سال طوفنده‌تر، زنده‌تر، پویاتر، مقتدر، باعزت‌تر و با عظمت خاصی راه خود را ادامه دهد.

سرلشکر جعفری گفت: آن دو مدت مقطع زمانی اول حکومت اسلامی در دست دو معصوم و عزیزترین افراد خلق شده روی زمین اداره شد و امروز نیز انقلاب اسلامی به دست فرزندان خلفشان امام خامنه‌ای (حفظه الله) در حال اداره است.

*تهدیدهای نظامی و خارجی را به خوبی توانسته‌ایم مهار کنیم

وی با اشاره به اینکه ما بسیجیان و پاسداران باید رسالت خود در راستای ادامه راه انقلاب به جا آوریم گفت: خداوند متعال لطف بسیاری به ما کرده تا به این عنوان برسیم و این نیز وعده الهی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: بسیجی و پاسدار بودن افتخار بزرگی است که به ما رسیده است اما مشروط به اینکه حقش را ادا کنیم و با تلاش و مجاهدت این نقش موثر را ایفا کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی این پیشرفت، عزت و وضعیت فعلی خود را مدیون جوشش‌های درونی افراد مومن و انقلابی است.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه خداوند یک نصیحت به ما کرده است که «برای خدا قیام کنید» اظهار کرد: افتخار می‌کنیم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اکثریتش این انقلاب را حمایت و پشتیبانی می‌کنند و افرادش برای خدا قیام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بقیه راه انقلاب اسلامی احتیاج به حرکت خودجوش درونی تک‌ تک ما براساس اخلاق، تلاش، مجاهدت و سختکوشی دارد تا بتوانیم انقلاب از این مرحله سوم عبور داده و مرحله چهارم را آغاز کنیم و شرمنده رهبر معظم انقلاب نشویم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بیرون از مرزها در ابعاد سلبی انقلاب با شعار استکبارستیزی و زیر بار زور نرفتن در حال پیشرفت است، افزود: ایران پرچم استکبارستیزی را برافراشته است اما باید بدانیم بنا به تعریف امام خامنه‎ای(مد ظله‎العالی) انقلاب پنج مرحله دارد و ما هنوز در مرحله سوم آن هستیم.

وی ادامه داد: تهدیدهای نظامی و خارجی را به خوبی توانسته‌ایم مهار کنیم به طوری که با وجود تهدیدها در منطقه و دنیا یک اقتدار و امنیت در کشور ایجاد کرده‎ایم که البته این از نصرت‎های الهی است.

سرلشکر جعفری گفت: این نیز از وعده‌های الهی است که کسانی که مقابل طاغوت کفار و مستکبرین بایستند خداوند آن‌ها را یاری می‎کند.

این مسؤول اظهار کرد: به این نکته باید توجه کنیم که آمادگی دفاعی و نظامی خود را حفظ کنیم و به دنبال ابعاد ایجابی انقلاب اسلامی باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنبه‌های ایجابی، معرفی اسلام و انقلاب به جهان و ایجاد تمدن بزرگ جهانی است که باید آن را برای ظهور حضرت حجت(عج) فراهم سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله چهارم و پنجم انقلاب باید به دنبال ارائه الگو از یک جامعه امن و اسلامی بر اساس ایمان برای دنیا باشیم، چرا که جامعه امن است که ایمان در آن موج بزند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: در بعد امنیتی الگو شده‎ایم چراکه امن‎ترین کشور هستیم و کسی نمی‌تواند علیه امنیت ایران اقدامی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه امنیت نباشد هیچ اقدامی نمی‎توان انجام داد، گفت: امنیت مقدمه‌ای به مراحل ایجابی یک انقلاب و تهیه الگوی جامعه اسلامی است.

*الگوسازی جامعه اسلامی و انقلابی مطالبه‎ای جدی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع الگوسازی جامعه اسلامی و انقلابی سال‎هاست در حال مطالبه شدن از حوزه‎های علمیه، رسانه‌ها و دستگاه مرتبط است اظهار کرد: تلاش و مجاهدت برای الگوسازی جامعه دینی کار سختی است و نیاز به جوشش تک تک مردم دارد.

وی با بیان اینکه ما در کارهای فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... دشمنان داخلی داریم، ادامه داد: دیدگاه‌های مخالف دیدگاه رهبری مانع کار می‌شود و بخصوص وقتی که لایه‌های پوشش همچون اصلاحات یا رفرم می‌خواهد مسیر انقلاب را اصلاح کنند کار سخت می‌شود.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: باور اینکه تفکری می‌تواند مقابل تفکر رهبری بایستد سخت است چراکه ولی فقیه کسی است که موضع‌گیری‎هایش تماماً از روی اسلام، قرآن و شرع است، اما سختی کار ما این است که بدانیم در داخل کدام مسؤول و غیر مسؤولی مخل است و بصیرت یعنی همین.

*التزام عملی به ولی فقیه یعنی اگر باور دیگر داری به تفکر رهبری عمل کنی

وی ادامه داد: التزام عملی به فرامین ولی فقیه یعنی اینکه اگر باور دیگر هم داری به تفکر رهبری عمل کنی؛ نه اینکه شعار انقلاب بدهی و کار دیگری انجام بدهی و یا قهر کنی؛ چرا که این طور انقلابی بودن‎ها ارزش ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: موانع اصلی پیشرفت همه انقلاب‌ها همیشه از داخل بوده است، همه انقلاب‎های مادی و کمونیستی نیز همواره از داخل ضربه خوردند و ما نیز باید مراقب تهدیدات داخلی باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام خامنه‌ای(مد ظله‎العالی) چفیه خود را از سخنرانی مصلی در سال 78 و برای مبارزه با تفکر دوم خرداد به گردن انداخت، گفت: این تفکر به دنبال متوقف کردن انقلاب اسلامی است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: آنها می‌خواهند در مسیر انقلاب اسلامی اصلاح انجام بدهند و با دادن شعارهای عوام‎فریبانه اعم از عدالت اجتماعی و.. مردم را فریب بدهند.

وی گفت: بالاترین هدف انقلاب اسلامی عدالت و تامین حداقل معیشت بر اساس عدالت و رشد معنوی جامعه، برقراری امنیت و هدایت مردم به سمت خداوند است که رشد معنوی و مادی جامعه هر دو با یکدیگر باید انجام شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: انحرافی که عده‎ای از آقایان در سال‎های گذشته پیدا کرده‎اند به خاطر الگو گرفتن از غرب و متکی شدن به خارج از کشور بود.

وی با بیان اینکه باید به داخل متکی می‌شدند و به موازات این موضوع به دنبال انسان‎سازی هم می‎بودند، ادامه داد: حکومت‌های اسلامی همواره و در صدر اسلام نیز از داخل ضربه خورده‌اند.

* عده‎ای با ایجاد شبهات سیاسی در مقابل تفکر رهبری می‎ایستند

سرلشکر جعفری خطاب به جمع حاضر اظهار کرد: وجه مشترکی بین شما وجود دارد که باعث می‌شود تا غیر محافظانه‌ کار کنید، انقلاب را با شتاب بیشتری رو به جلو حرکت دهید و موانع را بردارید.

وی گفت: ایمان بدون عمل صالح ارزشی ندارد و ما و شما نباید به دنبال عادی زندگی کردن باشیم چراکه یک لباسی را پوشیده‌ایم و عنوانی را یدک می‎کشیم پس نمی‎توانیم عادی زندگی کنیم، جوشش باید داشته باشیم و عمل انقلابی انجام دهیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه باید با روحیه جهادی همه امکانات خودمان چه جان و چه مال خود را در این راه قرار دهیم افزود: باید این همه توطئه علیه ایران را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: عده‎ای شبهات سیاسی ایجاد می‌کنند و با استفاده از عناصر داخلی غیر انقلابی و دنیاطلب که خیال می‌کنند انقلابی هم هستند، در مقابل تفکر رهبری می‎ایستند.

سرلشکر جعفری اظهار کرد: یک نفر که در یکی از پست‌های حساس نظام نشسته؛ می‌گوید نظراتی در مقابل نظرات رهبری داریم و از نظرم هم دفاع می‎کنم! در ادامه می‌گوید ولی آنچه رهبری بگوید انجام می‌دهیم؛ جای سئوال است چگونه شخصی که از نظر و باورش نمی‎گذرد و از نظرش دفاع می‎کند می‌تواند نظر رهبری را انجام دهد؟

وی ادامه داد: فرد ولایی واقعی اگر هدفی یا نظری هم داشته باشد نظر خود را کنار گذاشته و دستور رهبری را انجام می‌دهد و این یعنی التزام عملی به ولی فقیه.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در حوزه توجیه و تبیین مسائل سیاسی و فرهنگی باید نهضتی راه بیفتد.

وی با بیان اینکه باید این کار را آحاد مردم جامعه شروع کنند چرا که حرکت انقلابی یعنی از پایین به بالا و این یک تکلیف است، افزود: در این حرکت نباید جناحی حرکت کرد بلکه تنها باید به دنبال عمل انقلابی بود.

*در رقابت‎های سیاسی همواره به دنبال مردمسالاری دینی هستیم نه حزب‎سالاری

سرلشکر جعفری ادامه داد: امروز در آمریکا با به وجود آوردن فضای دوقطبی می‎خواهند مردم را فریب دهند و به زعم خودشان دموکراسی برقرار کنند؛ تلاش می‌کنند تا 20، 30 درصد مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورند و بگویند ما هم دموکراسی داریم؛ اما همه می‌دانیم این دوقطبی بازی‌ها دست‎های پشت پرده‎ای دارد و سازماندهی شده است.

وی اضافه کرد: در رقابت‎های سیاسی همواره به دنبال مردمسالاری دینی هستیم و نه حزب‎سالاری و نه اینکه یک جریان سیاسی اصالت پیدا کند.

*جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از مخالفان انقلاب اسلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما و شما باید به دنبال ساز و کار باشیم و این رسالت ماست و این حرکت و رسالت با عادی زندگی کردن شدنی نیست و نیاز به جهاد کبیر دارد.

وی تأکید کرد: جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از دشمنان و کافران و این زمانی محقق می‎شود که آحاد مردم و بسیجیان یک حرکت خودجوش عمومی و مردمی داشته باشند.

سرلشکر جعفری با طرح این سئوال که باید چه کنیم تا از مرحله سوم انقلاب عبور کنیم و همه دستگاه‌های نظام را اسلامی کنیم گفت: امروز برخی مدافع رشوه‌گیری شده‌اند.

این مسؤول ادامه داد: به یاد دارم حوالی همان سال‌های موضوع دوم خرداد حضرت آقا در سخنرانی‎هایشان به موضوعات مقابله با فساد، فقر و تبعیض تاکید ویژه‌ای داشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه رشد انقلاب اسلامی بدون خواست مردم انجام نمی‎شود، افزود: مردم و بسیج عمومی جنگ و فتنه 88 را حل کردند، از این رو باید توانمندی مردم برای پیشبرد انقلاب بسیج شود.

ارسال نظرات