در موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران میبد برگزار شد:
با حضور مشاور واحد میانجی گری وخانواده ی دادگاه؛ زنان سرپرست خانوارِ عضو انجمن حمایت از زندانیان، مشکلات آنها بررسی شد.
کد خبر: ۸۷۳۳۴۵۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،در این همایش حجت الاسلام آقایی در پاسخ به سوالات حاضرین، با بیان این که آسیب وارد شده به خانواده قابل جبران نیست گفت:« نگاه جامعه نسبت به خانواده مجرمین، نگاه خوبی نیست واین عامل تاثیر بسزایی در رفتار اطرافیان وآشنایان در مواجه با خانواده زندانیان دارد.

وی افزود: نباید توقع داشته باشید که بتوان در جلسات مشاوره ای که تشکیل می شود، دید افراد جامعه را تغییر داد یا راهکاری برای رفتارهای ناهنجار مردم در نظر گرفت.

آقایی خاطر نشان کرد: بهترین رویکرد آن است که واقع بینانه مسائل را حل وفصل کرده وفرزندان را از این نظر اغناء کنیم تا دچار آسیبهای بیشتری نشوند.

وی افزود:این بدان معنا نیست که جبران خطای پدر خانواده بر عهده اعضای دیگر خانواده است ولی بر تمام تعاملات اجتماعی وخانوادگی،ازدواج فرزندان ،تحصیلات آنها اثر مستقیم دارد،که باید با کمک مشاورین آسیبها را در حد امکان کاهش دهیم .

گفتنی است در حاشیه این همایش به هر کدام از زنان سرپرست خانوار هدایای نقدی به مناسبت دهه کرامت اهداء گردید.

بعداز این همایش خانم دهقانی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی میبد با مسئول انجمن حمایت از زندانیان وحجت الاسلام علی آقایی جلسه ای تشکیل داد که محورهای مورد بحث در این جلسه به شرح ذیل می باشد :

1.تشکیل جلسات مشاوره خصوصی برای مردان وپسرانی که به هر دلیلی در زندان هستند .تا رفتار مناسبی با خانواده خود در روزهای حضور در منزل ، داشته باشند .

2.بررسی مشکلات مالی خانواده ها ودر صورت امکان مرتفع ساختن بخشی از مشکلات آنها از طریق جذب حمایت های خیرین به این سمت

3. فراهم نمودن زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار ی که مهارتها وهنر های دستی دارند.

4.معرفی خانواده ها برای تهیه وام از طریق بانک رسالت در جهت اشتغال زایی.

ارسال نظرات