خبرهای داغ:
فرماندار ماهشهر:

زمین های بدون استفاده رها شده درماهشهر زیبایی شهر را تحت تاثیر قرار داده است

فرماندار ماهشهر گفت: بسیاری از زمین های بدون استقاده رها شده متعلق به صنایع پتروشیمی هستند و درباره همین موضوع با شاهدایی معاون وزیر نفت هم صحبت کرده ایم و قرار شده در ۳ ماه آینده این زمین ها تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۸۷۳۳۴۷۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ماهشهر  منصور قمر فرماندار شهرستان بندرماهشهر در جلسه شورای اداری این شهرستان که باحضور مدیران ادارات و ائمه جمعه بندرماهشهر، بندرامام و شهرک طالقانی به مناسبت هفته دولت برگزارشد ضمن گرامی داشت این هفته با اشاره به تاکید های مقام معظم رهبری بر حفظ آرامش در فضای جامعه اظهار کرد: هریک از ما به عنوان مسئول و مدیر باید این آرامش را در پیکره ی مدیریتی خود اشاعه دهیم تا بتوانیم بهترین تصمیم ها را در جهت رفاه،آسایش و آرامش مردم بگیریم.
وی طرح تحول نظام سلامت را تحولی بزرگ دانست و آن را برگ برنده ی دولت یازدهم خواندو تاکید کرد: باید بیشتر به طرح تحول نظام سلامت  پرداخته شود و آگاهی مردم در این زمینه را باید بالا برد.
فرماندار ماهشهر در بخش تولید از شناسایی حدود سه هزار کارگاه تولیدی متوسط خبر داد که به کمک ستاد فرماندهی عملیاتی در بحث اشتغال زایی به آن پرداخته خواهد شد.
 قمر با اذعان به این مهم که هنوز هم از ظرفیتهای موجود در شهرستان بهره گیری مطلوبی صورت نگرفته است گفت که ستاد راهبردی شهرستان در این خصوص دست از تلاش برنخواهد داشت و همچنان که در خصوص حق آلایندگی صنایع پتروشیمی تا چند سال قبل تنها به دو و نیم میلیارد ختم میشد و حالا با گذشت سه سال طبق مصوب قطعی به هفده میلیارد دویست و پنجاه تومان افزایش پیدا کرده که ۷۵٪این میزان به مسائل عمرانی و سرمایه ای و ۲۵٪ به مسائل فرهنگی اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: بوسیله همین سرمایه امکاناتی همچون خط ریل ماهشهر_مشهد برای اولین بار درشهرستان آغاز به کار کرد،استخر عمومی،توسعه بیمارستان راه زینب بندرامام، ارتقا به بندر تجاری_لنجی، تجهیز بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، تاسیس دو سالن سرپوشیده ی ورزشی با مشارکت سپاه انجام شده است.

قمر با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده گفت: در زمینه فرهنگی نیزساخت مصلی در شهر چمران و شهرک طالقانی،بازسازی و تجهیز مساجد،راه اندازی کتابفروشی های سیار و نمایش های مختلف با همکاری کانون پرورش فکری در روستاها از جمله فعالیت های انجام شده بود.
فرماندار ماهشهر در تشریح اقداماتی که در دست انجام است افزود: سالن ورزشی ویژه بانوان،ساختمانی ویژه نگهداری معلولین ذهنی ،استخر، دارالقران و مشارکت در ساختمان نیروی انتظامی نیز از کارهای در دست اقدام این ارگان دولتی  است.

قمر در قسمتی از صحبت های خود گریزی به موضوعات شهری زد و تصریح کرد: همه ما می دانیم که هنوز هم در شهرستان مشکل زیبا سازی وجود دارد و به نظر من زمین هایی که بدون استفاده رها شده اند زیبایی شهر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در همین رابطه افزود: شهرداری هرچقدر در انجام کارهای خود همت به خرج بدهد و به فضای سبز توجه کند، وقتی که یک زمین بی استفاده در شهر رها شده باشد و محل انباشت نخاله و زباله شده باشد، زیبایی ها را از بین می برد.

فرماندار ماهشهر گفت: بسیاری از این زمین ها متعلق به صنایع پتروشیمی هستند و درباره همین موضوع با شاهدایی معاون وزیر نفت هم صحبت کرده ایم و قرار شده در ۳ ماه آینده این زمین ها تعیین تکلیف شوند.
قمر در پایان در خصوص این زمین های بدون استفاده رها شده تاکید کرد که اگر وضعیت این زمین ها به زودی مشخص نشود، ما از طریق مراجع قضایی دست به کار خواهیم شد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها