استان سیستان وبلوچستان در دفاع از حریم اهل بیت (ع)تعداد 7 شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده که 2 نفر اهل سنت هستند واقدامات لازم برای بهره‌مندی خانواده این شهدا از خدمات بنیاد شهید در حال انجام است
کد خبر: ۸۷۳۳۵۶۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، عباس پالاش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات  سازمان بنیاد شهید استان برگزارشد، اظهار داشت:  به منظورحفظ نام و یاد شهدا کتاب مجازی فرهنگ اعلام در حال تدوین است که بزودی در فضای مجازی منتشر می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید استان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان در طول هشت سال دفاع مقدس  2000 شهید را تقدیم آرمانهای انقلاب کرده است، گفت: در این فرهنگ‌نامه شرح زندگی شهداء تاریخ تولد و محل شهادت و مشخصاتی از این قبیل جمع‌آوری و ثبت شده است.
وی افزود: طی یکسال گذشته 3 کتاب پیرامون شهید و شهادت توسط بنیاد شهید به چاپ رسیده است، همچنین در این مدت  4 هزارو 896 برگ آثار شهدا شامل وصیت‌نامه، برگ نوشته و آثارمتعلق به شهدا توسط معاونت فرهنگی بنیاددشهید جمع‌آوری گردید.
پالاش با اشاره به اینکه در استان 4 هزار جانباز  و 530 آزاده داریم، تصریح کرد:7  شهید مدافع حرم در استان وجود دارد که که 2 نفر اهل سنت هستند واقدامات لازم برای بهره‌مندی خانواده این شهدا از خدمات بنیاد شهید در حال انجام است.
وی گفت: همچنین  در حادثه منی در مکه یک شهید متعلق به استان ماست که ایشان نیز در لیست خانواده شهدا قرار دارند که همچون دیگر خانواده شهدا از خدمات این نهاد بهره‌مند شوند.
پالاش افزود: در خصوص اشتغال اعضای خانواده شهیدان ایثارگران و جانبازان در یکسال گذشته از سوی این نهاد 261 نفربرای استخدام به نهادها و واحدهای تولیدی معرفی شدند که  منجر به اشتغال آنان شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون کلیه دستگاهها  و نهادها موظفند 30 درصد از سهم استخدام خود را به خانواده بنیاد شهید اختصاص دهند، تصریح کرد: کارگروه فرهنگ ایثار و شهادت نیز دراستان تشکیل شده و در این راستا همه فرماندران موظف به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شدند.
ارسال نظرات