فرماندار پارس آباد با بيان اينكه لایروبی دریاچه شهرک مغان با شتاب خوبي در حال اجراست، گفت: این دریاچه پس از چندین سال، در دهه فجر امسال احیاء و آبگیری می شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۵۹۶
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، اکبر صمدیدر نشست با خبرنگاران رسانه های خبری پارس آباد ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر با تشریح خدمات دولت يازدهم در سه سال گذشته اظهار داشت: در هفته دولت امسال 69 طرح عمرانی و خدماتي با اعتبار 111 میلیارد تومان در شهرستان پارس آباد به بهره برداری می رسد.

وي با اشاره به پروژه هايآماده افتتاح هفته دولت در شهرستان پارس آباد گفت: شبکه پایاب سدخداآفرین در بخشی از ناحیه عمرانی دوم با 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان در ناحیه عمرانی 1 و 2 با 340 میلیارد ریال اعتبار، نوسازی و بهسازی کشت و صنعت مغان با 140 میلیارد ریال اعتبار، توسعه شبکه برق با هزینه کرد ۱۵ میلیارد ریال، گازرسانی به 17 روستا با 21 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار و اجرای طرح هادی روستایی در پنج روستا با 16 میلیارد و 450 میلیون ریال سرمایه گذاری از جمله طرح‌های مهمی است که در طول هفته دولت جاری افتتاح خواهد شد.

فرماندار پارس آباد با اشاره به جاذبه ها و قابلیت های بکر گردشگری تفرجگاه ساحلی ارس، تالاب های سد میل و مغان، تپراق کندی و مناظر اطراف شهرک مغان افزود: برای زیرساخت های گردشگری منطقه، امسال 15 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که امیدواریم با جذب اين اعتبار شاهد شکوفایی و توسعه صنعت گردشگري در این منطقه باشیم.

صمدي همچنين با بیان اینکه طرح لایروبی دریاچه شهرک مغان (شهرك شهيد غفاري) با شتاب بيشتري از سوی آب منطقه ای اردبیل و امور منابع آب مغان در حال اجراست، تصريح كرد: این دریاچه پس از چندین سال، در دهه فجر امسال احیاء و آبگیری می شود.

صمدي، از قلعه باستانی اولتان به عنوان یکی از آثار مهم تاریخی و باستانی این منطقه نام برد و با تاکید بر ضرورت حراست و اکتشاف این اثر تاريخي، بيان كرد: برای اکتشاف این قلعه بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار پارس آباد درباره فرودگاه پارس آبادمغان گفت: زیرساخت های اين فرودگاه به سرعت در حال اجرا بوده و تا مهرماه امسال تکمیل می شود که امیدواریم با از سرگیری فعالیت و استقبال خوب مردم و اطلاع رسانی مناسب، این فرودگاه به یکی از فرودگاه های فعال و پررونق کشور تبدیل شود.

وي در ادامه به مشکلات آب شرب برخی از روستاهای شهرستان اشاره كرد و افزود: تا پایان امسال مشکل آب شرب مجتمع امام علی(ع)، عمران آباد و بازسازی مجتمع 32 روستا و 9 روستای شهید سلیمی با اعتبار يك میلیارد و 700 میلیارد تومان حل خواهد شد.

صمدی در ادامه به اعتبارات استانی سال جاری نیز اشاره كرد وگفت: امسال 27 میلیارد تومان اعتبار استانی اختصاص داده شده است که نسبت به سال گذشته 11 میلیارد تومان افزایش دارد و این نشان از توجه ویژه دست اندرکاران دولت به این شهرستان است.

فرماندار پارس آباد از تخصیص 3 هزار تن قیر رایگان به شهرداری پارس‌آباد خبر داد و با اشاره به حمایت های دولت از شهرداری ها خاطرنشان كرد:: به منظور حمایت از برنامه ها و توسعه و عمران شهری، امسال 20 میلیارد به شهرداری پارس آباد، 8 میلیارد ریال برای شهرداری اصلاندوز، 6 میلیارد برای شهرداری اسلام آباد و 6 میلیارد ریال به شهرداری تازه کند تخصیص یافته است.

وي در پايان از افتتاح و بهره برداری از طرح ملی بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد و يادآور شد: 100 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان این بیمارستان و 500 میلیارد ریال برای تجهیز آن نیاز است که صددرصد اعتبار لازم برای خرید و تامین اقلام و تجهیزات پزشکی و درمانی تخصیص یافته است.

ارسال نظرات