پایگاه خبری صبح مغان مصاحبه ای با برخی چهره های فرهنگی و اقتصادی شهرستان بیله سوار صورت داده است که مشروح این مصاحبه در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۸۷۳۳۶۰۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، همه ساله در آغاز مرداد ماه چند روزی به عنوان هفته دولت گرامی داشته می شود و لذا لازم استخدمات ارزشمندبرخی دولتمردانخستگی ناپذیر را ستوداما نباید از این نکته غافل ماند که مردم از برخی ناملایمات در رنج و عذاب هستند.

لو رفتن فیش های کثیف حقوقی و ناکام ماندن دولت در موضوع برجام که به گفته نزدیک ترین افراد تاثیر گذار در مذاکرات نتایج چندان چشم گیری نداشته، می توان از چندین دلایلی عنوان کرد که موجب نارضایتی مردم از عملکرد دولت دهم شده است.

پایگاه خبری صبح مغان در این راستا مصاحبه های کوتاهی با برخی از چهره های فرهنگی و اقتصادی شهرستان بیله سوار صورت داده است که مشروح این مصاحبه ها در ادامه می خوانید؛

محسن سروری تحصیلکرده موفق جعفرابادی در مصاحبه با خبرنگار ما می گوید: یکی از ایردات این دولت که در دولت قلبی هم به چشم می خورد بحث ایجاد شرکت های دانش بنیان است که در حال حاضر حمایت چندانی از این موضوع نمی شود.

وی می گوید: با توجه به وجود میلیونها جوان تحصیلکرده و با اراده، حمایت مالی از این جوانان کمترین کاری است که دولت باید در ان کوشا باشد.

وی ادامه می دهد: حتی وام های کم بهره که قبلا به چند تن از دانشجویان به آسانی میدادند در حال حاضر مسیر پیچیده ای به خود گرفته است.

فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه محقق اردبیلی نکته قوتی را هم در خصوص دولت اشاره می کند و می گوید: البته با انصاف می شود گفت که در سیاست خارجه به جز بحث برجام، موضع نسبتا معتدلی به نسبت دولت قبلی وجود دارد و حرفای سنجیده تری زده می شود.

مالک یوسفی اموزگار اموزش و پرورش نیز در جواب سوال خبرنگار ما می گوید: دولت فعلی و برخی مسئولان ان توصیه های رهبری را جدی نمی گیردو خلاف صریح سخنان مقام معظم رهبری صحبت می کنند .

وی با بیان اینکه دولت وقت زیادی برای برجام گذاشت اما نتیجه نگرفت و به جای اعتماد به فرمایش رهبری، به آمریکا اعتماد کردند گفت:شعاری بودن و عمل نکردن به وعده ها از ایرادات اصلی دولت می باشد.

یوسفی از ضعف مدیریت وزیران دولت، وعده های غیرعملی و امید های کذایی دادن به مردم گفت و ادامه داد: اغلب دولتی ها ظرفیت پذیرش انتقاد را ندارند و به دنبال مقصر دانستن دولت قبلی هستند در حالیکه باید به فکر برنامه ریزی و خروج از رکود باشند.

توحید نوروزوند یکی از بازاریان در بازارچه مرزی بیله سوار می گوید: نامحرم حساب کردن مردم، گرانی های پی در پی، حذف یارانه برخی افراد که نبایستی حذف می شدند و عکس سخنان مقام معظم رهبری صحبت کردن از جمله مسائلی است که دولت باید در رفع ان کوشش کند.

تحصیلکرده و مبتکر بیله سواری که در حال حاضر به فروشندگی در بازار مشغول است ادامه می دهد: دولت برای مسکن که مهمترین دغدغه مردم است فکر اساسی باید داشته باشد و در کنار ان بیکاری جوانان و مشکل اشتغال نیز از اساسی‌ترین مسائلی است که مردم انتظار حل آن را داشتد و دارند.

نوروزوند با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در ایجاد اشتغال آنچنان که مردم انتظار داشتند به وعده های خود عمل نکرده استمی گوید: با توجه به رکود حاکم بر بازار امکان توسعه کار و بهبود فضای کسب و کار وجود ندارد.

وحید اصغری فعال فرهنگی در شهر جعفراباد در خصوص عملکرد دولت می گوید:اعتماد به بیگانه و عدم توجه کافی به زیرساخت های هسته ای کشور و عدم پذیرش بحث نفوذ و تهاجم فرهنگی از مواردی است که دولت باید در آن زمینه ها تجدید نطر داشته باشد.

فعال فرهنگی جعفراباد ادامه می دهد: عدم پرداخت کافی به مسایل فرهنگی کشور و به اصطلاح فضاسازی آزادی فرهنگی، استفاده از برخی اصحاب فتنه در کابینه دولت و پست های حساس و تصمیم ساز، عدم برخورد مناسب با منتقدین و دلسوزان واقعی نظام و انقلاب، حذف نیروهای انقلابی به بهانه شعار اعتدال نیز از دیگر موارد قابل ذکر در خصوص دولت است.

وی می گوید: سیاسی کردن برخی امور، فرافکنی بجای رفع مشکلات، وابسته و تحت نفوذ اشخاص بودن، عدم توجه به ظرفیت داخلی و پایبند نبودن کامل به اقتصاد مقاومتی از سایر مسائلی است که می شود بیان کرد.

محمدعلی حکمتی از شاعران شهر بیله سوار نیز در جواب سوال خبرنگار پایگاه خبری صبح مغان چنین جواب می دهد: من داخل مردم هستم، دیگر به دولت اطمینان چندانی نیست و میگویند این دولت پایه گذاری میکند بعد از بیست سال شاید موفق شود.

او می گوید: ما تحمل این گرانی و بیکاری را نمیتوانیم داشته باشیم، ما مردم خواهان دولتی هستیم که رفاه مردم گزینه اول او باشد ما جنگ نمیخواهیم، گرانی فسادهای بیشماری را خلق می کند بیکاری مردم را دغ مرگ کرده است آنچه من در شهر می شنوم موضوع برجام های دروغین و رفت آمدهای بی اثر و نشست های بی مورد هسته ای است که درد ما را علاج نخواهد کرد. ما آرامش و زندگی اسلامی با کمی نان حلال می خواهیم.

ارسال نظرات