انضباط شهری طرحی است برای جمع آوری سد معبر، دست فروش ها و میوه فروش های کنار خیابان که از سوی شهرداری اجرا می شود؛ درحالی که این طرح بارها از سوی شهرداری گیوی اجرا شده است ولی سطح شهر همچنان فاقد نظم و انضباط است.
کد خبر: ۸۷۳۳۶۵۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، با توجه به اینکه شهر گیوی به عنوان مرکز شهرستان کوثر است و همه روزه روستا نشینان و خود اهالی شهر برای خرید و فروش در مرکز شهرستان حضور می یابند؛ لازم است طرحی در قالب "انضباط شهری" که متولی اصلی آن شهرداری گیوی است اجرا شود.

این طرح بارها توسط متولی امر (شهرداری) اجرا شده است ولی همچنان معضل سد معبر، دست فروش ها و میوه فروش های کنار خیابان در شهر بیداد می کند، بطوری که تردد را در پیاده روها با مشکل مواجه کرده و نارضایتی اهالی و همچنین کسبه را موجب شده است؛ گرچه خود کسبه بیشتر وسایل داخل مغازه خود را برای جلب توجه مشتریان در پیاده روها بساط می کنند!

در این خصوص می بایست اکیپی در دسترس بوده و همه روزه به عنوان حفاظت معابر در پیاده روها و کنار دست خیابانها ایفای نقش کنند.

این عنوان شغلی در شهرداری گیوی فعال است و همانطور که مبرهن استشهرداری طبق قانون، مالک پیاده رو ها شناخته شده و حفاظت و حراست از این اماکن را در دستور کار دارد؛ ولی متاسفانه با این وجود روز به روز به سد معابر، دستفروشان و همچنین بساط کردن وسایل مغازه توسط کسبه در پیاده روها افزوده می شود که تامل برانگیز است.

البته بافت شهری گیوی نیز در این معضل بی تقصیر نیست، چرا که شهر گیوی تنها یک خیابان پرتردد دارد و بازار و مراکز خرید و فروش تنها در این خیابان (از میدان شهرداری تا میدان امام) صورت می گیرد.

بافت شهری، خیابانهای کم عرض گیوی و همچنین ترافیک شهری باعث شده است که معضل اجتماعی سد معابر و دستفروشان بیشتر نمایان شود؛ بطوریکه اگر مسافر یا گردشگری برای خرید، اتومبیل خود را در کنار دست خیابان پارک کند ترافیکی سنگین در مرکز شهر به وجود می آید که نارضایتی خود مسافران و اهالی را در بر دارد.

دو مقوله جمع آوری سد معابر(دستفروشان و ...) و همچنین جمع آوری اتومبیل های کنار دست خیابانهای گیوی موجب می شود ضمن اجرای موفق طرح انضباط شهری، ترافیک روانی را در مرکز شهر شاهد باشیم؛ گر چه نه پارکینگی در سطح شهر وجود دارد و نه مکانی برای توقف اتومبیل ها که به یاری شهر شلوغ و فاقد انضباط برسد.

بطور کلی و به دلیل کمبود امکانات شهری و همچنین بی مهری مسئولین شهرستانی نسبت به این اوضاع، شهر گیوی فاقد انضباط شهری است و تا معضلات عنوان شده از سوی مسئولین رفع نشود" آش همان آش است و کاسه همان کاسه".

انتظار می رود مسئولین امر حداقل در هفته دولت که در سومین روز آن قرار داریم به فکر ترافیک سنگین و معضل سد معابر و ... باشند تا رضایت اهالی و مسافران و گردشگران را جلب کنند.

ارسال نظرات