مسئله اقتصاد اولویت اصلی کشور بوده و ما در مقابل تاریخ و مردم، مسئول و پاسخگو هستیم.
کد خبر: ۸۷۳۳۶۸۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، وزیر کشور در این مراسم به شاخص های انتخاب مدیران و استانداران اشاره نمود و گفت: داشتن تجربه کاری، اعتقاد به برنامه های دولت، برخورداری از مشیِ اعتدال، دارا بودن قدرت هماهنگی و داشتن انگیزه، فعالیت و تلاش از ویژگی هایی است که در انتخاب مدیران و استانداران دولت تدبیر و امید مورد توجه بوده است.

دکتر رحمانی فضلی موضوع اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت و اولویت مهم در کشور عنوان نمود و افزود: مسیر توسعه و رشد اقتصادی کشور مبتنی بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی و ویژگی هایی از قبیل عدالت محوری، مردم محوری، دانش بنیانی، درون زایی و برون گرایی باید انجام پذیرد.

وی اقتصاد مقاومتی را مسابقه ای در خیرات دانست و اظهار داشت : همچنان مسئله اقتصاد اولویت اصلی کشور بوده و ما در مقابل تاریخ و مردم، مسئول و پاسخگو هستیم.

وزیر کشور اولویت بعدی استانداران را حفظ انسجام و هماهنگی درون استان اعلام داشت و خاطرنشان کرد: استاندار باید بتواند جایگاههای متفاوت حاکمیتی و سلائق مختلف سیاسی را در استان هماهنگ و انسجام درون استانی را در شرایط مختلف حفظ نماید.

وی به اهمیت مسئله امنیت در کشور و منطقه اشاره نمود و گفت: در شراایط ناامنی، ناپایداری، بی ثباتی و با وجود دخالتهای اَبَرقدرتهای جهان در منطقه، افتخار می کنیم که کشور ایران در امنیت کامل قرار دارد و استانداران باید به استحکام بخشی شرایط امنیتی در استان ها توجه جدی داشته باشند.

رحمانی فضلی وجود تحریم ها، تهدید ها و صدور قطع نامه های متعدد علیه کشور را عامل ایجاد ایران هراسی در جهان برشمرد و اظهار داشت: به لطف خدا با هدایت های مقام معظم رهبری، تدبیر رئیس جمهور و با همت و استقامت مردم هم اکنون این مشکلات در کشور مرتفع شده ولی ما باید همواره با دقت و بصیرت مراقب رفتارهای دشمنان خارجی بوده و بنیان های امنیتی و بویژه بنیان های اقتصادی کشور را استحکام بخشیم.

وی افزود: باید از هر روزنه ای برای پیشرفت کشور استفاده نموده و با ثباتی که امروزه در اقتصاد کشور بوجود آمده، سرمایه گذاران از فرصت مناسبی برای برنامه ریزی و فعالیتهای اقتصادی برخوردار شده اند.

وزیر کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی از چنان قوت و قدرتی برخوردار است که آسیبی نخواهد دید و مردم این کشور نیز از چنان هوشیاری و قدرت تحلیل بالایی برخوردارند که هرگز فریب نخواهند خورد.

دکتر رحمانی فضلی با بیان این مطلب که سلائق سیاسی، مذهبی، نژادی و زبانی متنوعی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: دو نیروی عظیم « اسلام» و «ایرانیت» مردم را بصورت مجموعه ای منسجم در کنار یکدیگر نگه داشته و باید تعاملات و فعالیتهای سیاسی را در قالب قانون مدیریت نموده و در استان ها نیز دقت داشته باشیم که تمامی فعالیتهای استانی، بصورت پویا، پیش برنده و به نفع منافع استان در چارچوب قانون قرار گیرند.

وزیر کشور با بیان اینکه استانداران حافظان قانون در استان هستند خاطر نشان ساخت: انتخابات بعنوان مهمترین فعالیت سیاسی کشور در دوره های پیشین با بیشترین میزان مشارکت و سلامت برگزار گردید و انتظار می رود در دوره های آتی نیز با حضور گسترده مردم با صلابت و امنیت کامل برگزار شود.

گفتنی است، وزیر کشور در سفر خود به استان زنجان در آئین تودیع و معارفه استاندار جدید زنجان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه استان، اعضای شورای اداری و جمعی از فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان برگزار شده بود حضور یافت.

ارسال نظرات