جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

نقش موثر مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله دفاع مقدس

مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله دفاع مقدس نقش موثر و سازنده ایی داشت.
کد خبر: ۸۷۳۳۶۹۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اولین جشنواره برترین های مساجد در ماهنشان با اشاره به اهمیت مساجد و جایگاه آن گفت: برای بیان اهمیت مساجد نسبت به ارگان ها و نهادهای دیگر از صدر اسلام ،همین بس که این مکان مقدس برای تجمع مسلمانان برای برنامه های فرهنگی، معنوی و سیاسی بوده است.

سید رضا حسینی با بیان اینکه جایگاه مسجد فراتر از این ها است، افزود: در احادیث و روایات خصوصا قرآن کریم به جایگاه مسجد اشاره شده و محل عبادت مسلمانان و دیگر مراسمات فرهنگی و سیاسی آنان به حساب می آید.

وی با بیان اینکه حرکت ها و برنامه هایی که در مساجد انجام می شود باعث نفرت صهیونیست ها و دشمنان می شود، اظهار داشت: بجز نماز و برنامه های معنوی، دیگر اجتماعات مسلمانان در مساجد هست که نتایج مطلوب آن باعث شده دشمنان احساس خطر کنند و در صدد متلاشی شدن مکان های مسجد، کم رونق بودن آن و با ایجاد برنامه های متنوع باعث حضور کم مردم در مساجد باشند.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: دشمنان اسلام و صهیونیست ها بر علیه اسلام و شیعه فعالیت هایی می کنند و در طول تاریخ اقدامات مختلفی در این راستا انجام دادند، آنها سعی دارند مسجد را از بین ببرند و یا کاری می کنند حضور مردم در مساجد از رونق کمی برخور دار باشد.

حسینی اظهارکرد: در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب مشاهده شد که صهیونیت ها چقدر مخالف اسلام و شیعیان هستند و به نوعی در جهت تخریب ارزش های ناب اسلام محمدی با چه هزینه ها و برنامه هایی در تلاش اند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب جوانان و مردم با دورهم آمدند در مساجد و نشستن در پای منبرها انقلاب را رقم زدند، افزود: حضور پر شور مردم در مساجد و نشستن در پای منبرهای ائمه جماعات و روشنگری ها آنها نسبت به مسائل روز باعث شد که جوانان به خیابانها بریزند و انقلاب اسلامی را تشکیل و نظام ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی را نابود کنند.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله دفاع مقدس پر رنگ بود، گفت: اجتماع مردم و جوانان در مساجد باعث شد که آنها به سمت جبهه حق علیه باطل بشتابند و از مملکت و ناموس خود در برابر دشمنان دفاع کنند، و پشتیبانی و کمک به رزمندگان و فعالیت های مردم پشت جبهه ها در مساجد از اهمیت بالای برخوردار است.

حسینی با اشاره به سکانداران مساجد اظهارکرد: سکاندار مساجد که روحانیون هستند با همراهی هیئت امنا، پایگاههای مقاومت برای بهتر برگزار شدن نمازجماعت، برنامه های فرهنگی و معنوی همیشه در کنار هم مد نظر هستند و دشمنان برای تک تک آنها برنامه ریزی کرده و در صدد پایین کشیدن نظام اسلامی هستند.

همچنین امام جمعه شهرستان ماهنشان در این مراسم نیز با اشاره به جایگاه مسجد گفت: مساجد قطعه ای از بهشت و مظلومترین نهاد هست که به خاطر تربیت نیروهای برجسته همچون ابن سینا در رأس تیر دشمنان قرار پیدا کردند و انها شبانه روز تلاش می کنند خانه های خدا در روی زمین خلوت باشد و با طراحی برنامه های مختلف حضور مردم در برنامه های معنوی و فرهنگی را کم کنند.

حجت الاسلام حسینی نسب افزود: امروزه یکی از شگرد و طرح برنامه های دشمنان که شبه بین مردم ایجاد می کنند و آن این است که همین برنامه هایی که در مساجد برگزار می شود در تلویزیون هم با بهترین کیفیت پخش می شود چه لزومی دارد در این مکان ها حضور به هم برسانید، بنا براین آنها می خواهند سنگر مسجد را از حضور مردم کم کنند و اظهار می کنند محل مسجد فقط برای نماز است که کم کم همین نماز را هم کم اهمیت شمرده و برنامه ای برای بی دین کردن مردم دارند.

امام جمعه شهرستان ماهنشان خاطر نشان ساخت: مساجد مقر بندگی، کارهای فرهنگی و سیاسی است که نباید حضور مردم در آن کم باشد و یکی از چیزهای آبادکردن مساجد حضور باشکوه مردم در آن است که این دغدغه های رهبر معظم انقلاب هم هست.

گفتنی است، همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت با حضور جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در مسجد ولیعصر برگزارشد.

در این مراسم از ۲۰ نفر به عنوان برترین های ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنا، فرماندهان پایگاهها تجلیل شد.

ارسال نظرات