کوراباز سوسوزدور:

دسترسی یک ساعته به آب آشامیدنی در روستای نمونه گردشگری شهرستان نیر

ساکنان روستای نمونه گردشگری کورعباسلو نیر در شبانه روز فقط یک ساعت به آب شرب دسترسی دارند.
کد خبر: ۸۷۳۳۷۱۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، روستاي كورعباسلو كه در محل به "كوراباز" مشهور است در دامنه قلعه باستاني بويني يوغون در دهستان يورتچي غربي و بخش مركزي شهرستان نير واقع شده و با مركز شهرستان (شهر نير) 12 كيلومتر فاصله دارد.

اين روستا از طريق دو جاده آسفالته به اردبيل و تبريز دسترسي داشته و از نعمت برق ، تلفن و گاز برخوردار مي باشد و با همت اهالي لوله كشي آب مصرفي انجام یافته ولي همچنان مردم روستا از كمبود آب رنج مي برند.

در روستای نمونه ی گردشگری کورعباسلو در ۲۴ ساعت فقط یک ساعت آب آشامیدنی در لوله هایش در جریان است و این کم آبی و قطعی مکرر آب امان آنها را بریده است.

از مسئولین انتظار می رود با تسریع در عملیات آبرسانی به روستاها در موج مهاجرت معکوس که از سالها قبل در شهرستان نیر شروع شده وقفه ایجاد شود و شاهد آبادانی هر چه بیشتر منطقه باشبم.

ساکنان این روستا در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج نیر تأکید داشتند که در طول یک شبانه‌روز فقط یک ساعت برخوردار از آب شرب هستند و در مابقی ساعات روز آب کافی ندارند.

معيشت اهالي این روستا از قديم الايام كشاورزي و دامداري بوده و به علت كمبود آب ، كشاورزي محدود به كشت ديم بوده و دامداري در كنار آن نقش مكمل را ايفا نموده است. وجود مراتع طبيعي در مناطق ييلاقي منطقه به ويژه در گذشته هاي دور دامداري را در این منطقه پررنگ تر نموده و روستاييان از اوايل فصل بهار تا آخر تابستان به مناطق ييلاقي كوچ مي کرده اند و از چراگاه ها و مراتع طبيعي استفاده كرده و با فرا رسيدن فصل برداشت مجددا" به روستا باز مي گشته اند.

با توجه به اقدامات عمراني و ساخت بناهاي مسكوني مدرن بويژه پس از زلزله اخير، و با توجه به پتانسيل هاي جذب توريست و توسعه صنعت گردشگري اميد است موضوع كمبود آب شرب و مصرفي روستا مورد توجه قرار گرفته و اقدام اساسي در جهت رفع اين معضل به عمل آيد. امروزه اكثر جوانان و فرزندان روستاي كورعباسلو داراي تحصيلات عالي بوده و يا به كسب و كار و تجارت در اقصا نقاط كشور مشغولند و در عين حال وابستگي خود را به روستاي آبا و اجدادي حفظ كرده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار