استاندار اردبیل گفت: الگوی کشت در استان را با توجه به محدودیت منابع آبی ضروری عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۳۳۷۱۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در آیین افتتاح همزمان پروژه های شهرستان نیر گفت: امروز در اولین سفر استانی هفته دولت 31 پروژه شهرستان نیر را با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این پروژه ها در حوزه های مختلف گردشگری، اقتصاد مقاومتی، عمرانی و کشاورزی هستند، افزود: مسئولان شهرستان باید در بخش هایی که نیاز به سرمایه گذاری است فعال تر عمل کرده و در زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تلاش کنند.

خدابخش تغییر و اصلاح ذهنیت استخدام دولتی و حرکت به سمت و سوی کارآفرینی را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به محدودیت های بودجه ای دیگر دولت نمی تواند سرمایه گذاری جدیدی را آغاز کند بلکه موظف است با ارائه تسهیلات گامی در جهت حمایت از بخش خصوصی انجام دهد.

استاندار اردبیل ورود به حوزه بسته بندی محصولات مطابق با استانداردهای جهانی را ضرورتی برای حوزه کشاورزی و باغداری استان اعلام و تصریح کرد: در حوزه حمایت از تولید اشتغال در سال جاری 130 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به بخش موران گرمی اختصاص یافته است.

این مقام مسئول تغییر الگوی کشت در استان را با توجه به محدودیت منابع آبی ضروری عنوان کرد و ادامه داد: ورزش یکی از مولفه هایی هست که زیرساخت های آن در شهرستان نیر مطلوب است و این شهرستان می تواند با توجه به این مهم اشتغال زایی و کسب درآمد مطلوبی از این امر داشته باشد.

خدابخش در ادامه با اعلام اینکه نقاط امید بخش معدنی شهرستان نیر در دست مطالعه است، گفت: ظرفیت های گردشگری، معدنی، کشاورزی، باغداری و صنعتی شهرستان نیر باید به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی شده و رایزنی هایی نیز برای جذب سرمایه گذار توسط مسئولان شهرستان انجام شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این استان دارای پتانسیل‌های خوبی در توسعه صنایع تبدیل است، تاکید کرد: همت و تلاش بخش خصوصی کارآمد می تواند استان را در وضعیت مطلوب و ویژه اقتصادی قرار دهد.

وی عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی همه مردم باید پای‌کار بیایند و فرمانداران و فرماندهان نواحی شهرستان‌ها نیز شرایطی را ایجاد کنند تا این موضوع فرهنگ‌سازی شود چراکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند خودباوری را ایجاد کند.

خدابخش بیان کرد: خودباوری یکی از پایه‌های محکم اقتصاد مقاومتی است بنابراین اگر همه دستگاه‌های اجرایی از این فرصت استفاده کنند می‌توانیم موانع سر راه استان را برداریم و شرایطی ایجاد کنیم که منجر به رونق اقتصادی شود.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید اقتصاد استان رونق پیدا کند و نرخ بیکاری کاهش یابد؛ رونق اقتصادی مستلزم سرمایه‌گذاری است که نیازمند به حضور پررنگ بخش خصوصی هستیم و اگر بتوانیم بخش خصوصی را تقویت کنیم مشکلات استان کمتر می‌شود.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری توسط دولت امکان‌پذیر نیست که لازم است بخش خصوصی ورود کند تا موانع پیش روی اقتصاد مقاومتی استان برداشته شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان شکل گیری گشایش های موثر در مسیر توسعه کشور اضافه کرد: شرایط لازم برای بسترسازی مناسب در جهت توسعه کشور در حال فراهم شدن است.

خدابخش اقتصاد مقاومتی را در گرو اتکا به ارزش‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور و نظام دانست و تصریح کرد: اصل اقتصاد مقاومتی در مسیر رسیدن به استقلال کشور با فرهنگ‌سازی و اعتماد به نسل جوان و استفاده از توانمندی نخبگان در حوزه و دانشگاه شکل می‌گیرد.

ارسال نظرات