معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی:
نرخ تورم استان 4 درصد بیشتر از متوسط کشوری و هم اکنون این نرخ در استان، 2درصد کمتر از متوسط کشوری است، یعنی استان 6 واحد بیشتر از کشور، در کاستن نرخ تورم توفیق داشته است.
کد خبر: ۸۷۳۳۷۵۲
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی و استاندار سابق زنجان در مراسم معارفه استاندار جدید زنجان به گزارش اجمالی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در استان پرداخت و گفت: در روز معارفه بنده به عنوان استاندار زنجان، نرخ بیکاری استان معادل با کشور و 11.4 درصد بود در حالیکه در شرایط کنونی و با مجموعه برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته، نرخ بیکاری استان به 9.5 درصد کاهش یافته و وعده دولت یازدهم مبنی بر تک رقمی شدن نرخ بیکاری، در استان محقق شد.

مهندس جمشید انصاری کاهش نرخ تورم و تک رقمی نمودن این شاخص را از دیگر جهت گیری های مهم اقتصادی استان برشمرد و افزود: در ابتدای شروع بکار دولت تدبیر و امید، نرخ تورم استان 4 درصد بیشتر از متوسط کشوری و هم اکنون این نرخ در استان، 2درصد کمتر از متوسط کشوری است، یعنی استان 6 واحد بیشتر از کشور، در کاستن نرخ تورم توفیق داشته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در شاخص نرخ بیکاری جز 9 استان با نرخ بیکاری تک رقمی هستیم اظهار داشت: موفقیت استان در کاهش نرخ تورم با همراهی اصناف و کسبه و تعامل صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی در پیگیری برنامه های دولت حاصل شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه خاطر نشان شد: استان زنجان یکی از مناسب ترین استانها در شاخص امنیت و آرامش بوده بگونه ای که تمام فعالیتهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در فضای آرام همدلی و همزبانی انجام می گیرد.

مهندس انصاری در این مراسم، شتاب دهی به توسعه صنعتی استان را از درخواستهای مهم مردم عنوان نمود و افزود: در ابتدای کار دولت یازدهم، حجم سرمایه گذاری صنعتی در استان، 2900 میلیارد تومان بود و امروز این رقم با 60 درصد افزایش به 5500 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بهره برداری از تمام پروژه های آغاز شده در دولت تدبیر و امید هستیم گفت: در حال حاضر استان زنجان با 2هزار و 600 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری صنعتی از جایگاه 18 در سال 92 به جایگاه 13 کشور ارتقاء یافته که امیدواریم تا پایان سال به رتبه 12 برسد.

مهندس انصاری تعداد واحدهای تعطیل شده استان در طول 8 سال منتهی به سال 92 را 314 واحد عنوان نمود و افزود: تعداد واحدهای تعطیل شده در دولت یازدهم 72 واحد صنعتی بود که با پیگیری های بعمل آمده، 50 واحد مجددا فعال شده و تعداد واحدهای تعطیل شده به 22 واحد تقلیل یافت.

وی از افزایش میزان برق مصرفی صنعتی استان در 4 ماه سال جاری خبر داد و گفت: در 4 ماه سال جاری میزان برق مصرفی صنعتی در سطح کشور 4 درصد افزایش یافته و در استان با فعال شده واحدهای صنعتی، این میزان13.3 درصد رشد یافته است.

معاون رئیس جمهور در پایان اظهار امیدواری نمود: مشکلات تمام پروژه های وعده داده شده در دولت قبل را مرتفع نمودیم که از جمله آنها احداث نیروگاه های برق و دوخطه کردن راه آهن زنجان- قزوین می باشد.


ارسال نظرات