مسئول سازمان بسیج اصناف کشور گفت: بسیج تجار کشور در اتاق بازرگانی ایران راه‌اندازی شد تا با توجه به ظرفیت‌های درخور توجه کشور به بحث صادرات کمک کننده باشد.
کد خبر: ۸۷۳۳۷۹۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، غلامرضا حسن‌پور مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور ظهر امروز در همایش "اقتصاد مقاومتی" که در کانون بسیج اراک برگزار شد با اشاره به شخصیت حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام خمینی(ره) ملت ایران را مدیریت کرد، مدیریتی که نتیجه ان جوانانی بودند که در دوران دفاع مقدس در مقابله دشمن ایستادند و دشمن را به زانو درآوردند.

وی افزود: بایستی قدر حضرت امام خمینی(ره) را بدانیم اخیرا متاسفانه برخی به دنبال زنده کردن بحث منافقین هستند تا شخصیت حضرت امام راحل را مخدوش سازند اما باید بدانند اگر جلوی آفتاب بایستی نمی‌توان جلوی آفتاب قد علم کرد.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور تصریح کرد: شهید عراقی یکی از شهدای شاخص اصلی قشر بسیج اصناف، یکی از کسبه انقلابی بازار بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی با پای برهنه در مراسم تشییع وی شرکت کرد.

شهید عراقی و امثال این شهید والامقام از جانشان گذشتند

حسن‌پور در ادامه گفت: شهید عراقی و امثال این شهید والامقام از جانشان گذشتند و مالشان را برای نظام خرج کردند ولی عده‌ای الان حقوق نجومی می‌گیرند و ادعا می‌کنند که دارند حق‌شان را از نظام می‌گیرند؛ فاصله از کجا تا کجاست؛ شهید عراقی تمام ثروت خود را پای نظام گذاشت بدون هیچ ادعایی، ولی عده‌ای تازه به دوران رسیده به واسطه مسئولیتی که می‌گیرند حقوق نجومی می‌گیرند و مدعی هستند حق‌شان است.

وی افزود: اصناف و بازاریان با الگو قرار دادن شهدای اصناف به ندای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی لبیک بگویند.

مسئول بسیج اصناف کشور با اشاره به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی برای اصناف و بازاریان گفت: در حوزه بسیج اصناف و بازاریان 13 راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده که اولین کار فرهنگ سازی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حسن‌پور با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت‌های بومی توسط بازاریان و اصناف در هر استانی گفت: شناسایی ظرفیت‌های اصناف و بازاریان استان یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است و در این راستا در تلاش هستیم با شناسایی ظرفیت‌های اصناف استان‌های مختلف این ظرفیت‌ها را در کل کشور معرفی تا با تعامل بیشتر با یکدیگر بتوانیم گامی محکم برای صادرات محصولات برداریم.

نقش بازاریان و اصناف در رشد اقتصادی کشور غیرقابل انکار است

وی نقش اصناف و بازاریان را در رشد اقتصادی کشور مهم دانست و افزود: اگرچه دولت در بحث اقتصاد و خروج از رکود تلاش می‌کند ولی نقش اصناف و بازاریان در این امر بسیار حائز اهمیت است چراکه اصناف در دوران دفاع مقدس به خوبی خود را نشان دادند امروز هم می‌توانند اقتصاد کشور را سر و سامان دهند.

مسئول بسیج اصناف کشور تصریح کرد: بحث بازار داخلی را جدی گرفته‌ایم و در تلاش هسستیم تا به زودی سایت را فعال سازیم تا بتوانیم در شناسایی ظرفیت های اصناف استان های مختلف این ظرفیت ها را در کل کشور معرفی کنیم.

حسن‌پور در ادامه به بحث صادرات اشاره کرد و گفت: در این راستا بسیج اصناف در سطح کشور برای اولین بار بسیج تجار را در اتاق بازرگانی ایران با هدف برقراری ارتباط بیشتر اصناف برای ایجاد اتحاد به منظور تولید محصولات راه‌اندازی کرده تا با شناسایی ظرفیت بازارهای هدف، در کشورهای مختلف زمینه‌های صادرات محصولات تولیدی اصناف را فراهم کنیم.

وی افزود: ستاد حمایت از صادرات را در بسیج راه‌اندازی کرده‌ایم تا با شناسایی ظرفیت دیگر کشورها صادرات را رونق بخشیده تا اقتصادکشور بتواند نفس بکشد و از رکود موجود خارج شویم.

مسئول بسیج اصناف کشور تصریح کرد: فرهنگ و رسانه، بازار داخلی و بازار خارجی ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی اصناف، پنج کارگروه شکل گرفته تا بتواند در بحث اقتصادمقاومتی گام بردارد.

حسن‌پور با اشاره به کارگروه‌های شکل گرفته گفت: کارگروه نساجی و پوشاک، کارگروه طلا و جواهرات، کارگروه لوازم خانگی، کارگروه فرهنگ و رسانه و همچنین کارگروه خواهران بسیجی شکل گرفته تا بتوانند در این پنج گروه که نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، برنامه ها را عملیاتی کنند.

وی نقش بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و گفت: بانوان می‌توانند با ترویج استفاده از کالای ایرانی در منزل در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک‌های ویژه‌ای داشت باشند.

تولید 20 فیلم با موضوع حمایت از تولید ملی

مسئول بسیج اصناف کشور از تولید 20 فیلم با موضوع حمایت از تولید ملی و ضرری که واردات به تولیدکنندگان داخلی می‌زند، خبر داد و گفت: این 20 فیلم از هفته آینده در رسانه ملی پخش می‌شود.

بانک‌ها نمی‌توانند رونق بخش اقتصاد کشور باشند

حسن‌پور ضمن تاکید بر بحث فرهنگ‌سازی گفت: باید حمایت از تولید ملی را مد نظر داشته باشیم، استان مرکزی نیز ظرفیت عظیمی در بخش صنایع دارد اگرچه متاسفانه آب سنگینش را بستند، چه بر سر ما بیاورد این تشکیلات برجام خدا به ما رحم کند آیندگان قضاوت می‌کند چه اتفاق افتاده است و این همان چیزی است که مقام‌معظم رهبری نگران ان هستند.

مسئول بسیج اصناف کشور با انتقاد از بانک‌ها گفت: اینکه در کارگروه رونق بخشی به تولید به واحدهای تولیدی تسهیلات ارائه می‌دهند درست ولی بانکی که 30 درصد کارمزد تسهیلات دریافت می‌کند که نمی‌تواند اقتصاد ما را رونق دهد، باید از ظرفیت خیرین در این زمینه بهره گرفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید یا دوران دفاع مقدس مگر بانک‌ها ما را یاری رساندند اما نقش بازاریان را نباید در هر برهه از تاریخ انقلاب اسلامی منکر شد.

مسئول بسیج اصناف کشور بر تشویق معنوی تاکید کرد و گفت: در بحث مالیاتی اصنافی را که کالای ایرانی می‌فروشند از تخفیف مالیاتی برخوردار خواهند شد، باید مصرف کنندگان نیز غیرت ایرانی داشته باشند و کالای ایرانی را مصرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات