خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، از دوره توانمند سازی اعضای شورای پیشگام که در اردوگاه ملاصدرا در حال برگزاری است بازدید به عمل آورد و مورد ارزیابی قرار داد.
کد خبر: ۸۷۳۳۸۱۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
ناصر حمزه‌ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم،به ارزیابی دوره توانمند سازی اعضای شورای پیشگام گفت:با عنایت پروردگار هم در بحث پذیرش، فضاسازی و کلاس‌داری‌هایی که توسط روحانیون معزز در حال انجام است؛ دقت نظر در برنامه‌ریزی صورت گرفته و إن شاء الله در بحث پذیرایی هم پرسش هایی که من از دوستان کردم، آمادگی لازم و آماده سازی مناسب انجام شده و امیدواریم إن شاء الله با توضیحی که عزیزان در خصوص برنامه های دیگر از جمله امروز بعدازظهر و فردا صبح تشریح کردند، دانش آموزان عزیزمان بتوانند با رضایت کامل از این طرح خارج شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: یکی از اهداف دوره توانمندسازی اعضاء شورای واحدهای مقاومت پیشگام، تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی است. با توجه به اینکه رهبرمعظم انقلاب اسلامی دانش‌آموزان را افسران جنگ نرم خطاب کردند و مطالبة ایشان از مسولین آموزش و پرورش، حمایت از فعالیت‌های انقلابی دانش‌آموزان بود؛ به  نظر شما این حمایت‌ها چگونه می‌تواند باشد و مصداق فعالیت انقلابی دانش‌آموزان چه می‌تواند باشد؟

مهمترین فعالیت بسیج دانش‌آموزی در مدارس: بصیرت بخشی و بقاء آرمان‌های انقلاب اسلامی بر مبنای تفکر بسیجی است
ما از چهار تشکل دانش‌آموزی که داریم، مهمترین این تشکل ها تشکل بسیج دانش‌آموزی است و مهمترین فعالیت بسیج دانش‌آموزی در مدارس، بصیرت بخشی نسبت به حوادث روز و انقلابی ماندن نسبت به حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

همان طور که انقلاب اسلامی را تا امروز در 37 سال گذشته تفکر بسیجی حفظ کرده، دوام و بقاء انقلاب اسلامی هم إن شاء الله تا ظهور حضرت حجت با تفکر بسیجی پیش خواهد رفت.

راه‌های مسدود شده برای فعالیت دانش‌آموزان بسیجی را باز کنیم/ سرانه بسیج دانش‌آموزی دوباره احیا شود
مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند که امید من برای حفظ و حراست از آرمان های انقلاب اسلامی به شما بسیجی هاست.

این که حضرت آقا می فرمایند شما افسران جنگ نرم هستید؛ کلمه ی بسیار مناسب و قابل تأملی است به خاطر این که جنگ نرم امروز در بحث فرهنگی ریشه بسیار عمیق و پنهانی دارد و اگر ما دانش آموزان و مسولین بسیج دانش‌آموزی در مدارس را هم بصیرت بخشی کنیم و هم آگاهی ببخشیم و هم حمایت های معنوی از این دوستان بکنیم و راه هایی که برای فعالیت دانش‌آموزان بسیجی مسدود شده را باز بکنیم، حمایت های مالی را از طریق وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان بسیج دانش‌آموزی از مجموعه فرماندهان بسیج و فعالیت های بسیج در مدارس انجام بدهند، قطعا راه هموارتر خواهد شد.

در بحث نرم افزاری و حمایت‌های معنوی از فعالیت‌های دانش‌آموزان بسیجی، ما هیچگونه مانعی نمی بینیم اما در بحث سخت افزاری و حمایت‌های مالی، من پیشنهاد می کنم همانطور که سرانه بسیج دانش‌آموزی در سال‌های گذشته نسبت به دانش‌آموزان بسیجی به حساب مدارس واریز می‌شد، بحث سرانه بسیج دانش‌آموزی را دوباره احیا بکنند.

اگر این بخش احیا بشود، ما در بحث حمایت مالی از دانش‌آموزان و فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارسمان هیچ مشکلی نخواهیم داشت ولی متاسفانه در سال‌های اخیر این موضوع متوقف شده و ما امیدواریم با حمایت و تلاش های مسولان ذیربط این حمایت مالی و سرانه بسیج دانش‌آموزی دوباره احیا بشود.

حضرت آقا سال گذشته در دیدار 12 آبان خطاب به دانش‌آموزان فرمودند با گذشته تاریخی نزدیک کشورتان آشنا شوید؛ زیرا یکی از راه های تحریف و جعل تاریخ توسط دشمن این موضوع است؛ با توجه به اینکه دوره امسال با شعار دانش‌آموز انقلابی- مدرسه انقلابی آغاز شده و حضرت آقا شاخصه هایی را برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن برشمردند؛ توصیه شما برای موفق تر عمل کردن دانش‌آموزان بسیجی چیست؟

انقلابی بودن، یعنی منطقی بودن و به موقع تصمیم گرفتن
اولا، فرمایش مقام معظم رهبری که دانش آموزان را انقلابی بار بیاورید، جزء وظایف هر نیرویی است که خودش را متعهد به حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی می داند. چون حضرت آقا فرمودند من یک انقلابی‌ام و فرمودند که انقلابی بودن هیچ وقت به معنای تندروی در گفتار و تندروی در رفتار نیست؛ انقلابی بودن به معنای منطقی بودن و تصمیم به موقع دررابطه با حوادث و جریان های پیش آمده از مسائل و حوادث انقلاب اسلامی است.

ما امیدواریم ان شاء الله دوستان عزیزمان، بسیجیان عزیزمان با آموزش های لازمی که به آنها داده می شود، آن شاخص‌هایی که حضرت آقا در خصوص انقلابی بودن دانش‌آموز بسیجی بیان کردند، محقق بشود.

شبکه اجتماعی دانش‌آموز بسیجی فعال شود
پیشنهادی می‌کنم در بحث نحوه‌ی انقلابی بودن دانش‌آموزان و کیفیت بخشی به برنامه های بسیج دانش آموزی، این که ما شبکه‌های اجتماعی را، شبکه اجتماعی دانش‌آموز بسیجی را باید فعال کنیم. به خاطر اینکه امروز جنگ نرم از طریق شبکه‌های مجازی و کانال‌های ارتباطی وارد فضای ذهنی دانش‌آموزان می‌شود.

همانطور که قرآن کریم هم اشاره می فرماید که در مقابل دشمنان خود روشی را پیش بگیرید که دشمن همان روش را برای شما پیش گرفته، امروز که شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی به عنوان یک روش پیش برنده برای از بین بردن روحیه انقلابی است، ما باید از همین روش برای ممانعت از تهاجم فرهنگی دشمن و ترویج و گسترش فرهنگ انقلابی در بین دانش‌آموزان بسیجی اقدام کنیم و این کار، کار سختی نیست، فقط همت سازمان بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش کشور را می‌طلبد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها