خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران استان اصفهان با بیان اینکه گسترش المان‌های مذهبی در شهر اصفهان افزایش می‌یابد، گفت: جشنواره ساخت المان‌های شهری در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۸۱۶
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان مجید حمزه درباره فعالیت‌های سازمان بسیج «مهندسین عمران» استان اصفهان اظهار داشت: 2 هزار و 200 بسیجی در قشر بسیج مهندسین عمران استان در حال فعالیت هستند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد اعضاء سازمان تا پایان سال به 2 برابر افزایش یابد. 

وی با اشاره برنامه‌های عمومی در نظر گرفته ‌شده برای قشر بسیج مهندسین عمران افزود: برگزاری بازدیدهای علمی و تخصصی، برنامه‌های آموزشی و برپایی حلقه‌های صالحین از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران استان اصفهان با اشاره به برگزاری 34 نشست روشنگری ادامه داد: موضوعاتی همچون مسکن، ساخت‌وساز، مسائل شهری، معماری اسلامی و شیوه اجرای مبانی معماری اسلامی در شهر، محیط‌زیست و آب از جمله موضوعاتی است که در حلقه‌های صالحین مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: جشنواره طراحی و ساخت المان‌های ارزشی در سطح شهر به‌زودی توسط این سازمان برگزار می‌شود که در آن اِلمان‌هایی با مضامین ارزشی و مذهبی در ورود‌های شهر اصفهان، گلزار شهدا و مکان‌هایی که توجیه ساخت اِلمان را دارد، به شهرداری اصفهان پیشنهاد داده می‌شود تا این اِلمان‌های ارزشی در سطح شهر گسترش یابد.

حمزه با اشاره به برگزاری یادواره شهید سید محسن صفوی در شهریورماه بیان کرد: این شهید والامقام به‌عنوان شهید شاخص قشر بسیج مهندسین عمران در سال 95 انتخاب شده است، شهید صفوی برادر سرلشکر سید یحیی صفوی است و در دوران دفاع مقدس فرمانده قرارگاه مهندسی صراط المستقیم بوده و فعالیت‌های شاخصی در این دوران انجام داده است.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این یادواره ادامه داد: 3 انیمیشن برای معرفی شهید صفوی و کارهای شاخص وی برای انتشار در فضای مجازی در حال تولید است، همچنین مجموعه کتاب شاهکارهای مهندسی دوران دفاع مقدس تدوین می‌شود که نخستین شماره آن، درباره شهید سید محسن صفوی نوشته و تهیه می‌شود. 

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران استان اصفهان درباره سایر فعالیت‌های سازمان بسیج مهندسین عمران استان اصفهان تصریح کرد: دفتر خدمات فنی خدمات فنی و مهندسی با مشارکت مهندسان بسیجی در حال تشکیل است که در آن خدمات مهندسی با تخفیف ویژه برای افرادی که نیازمند هستند انجام می‌شود همچنین چند پروژه در این راستا در دست اقدام است. 

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی تخصصی قشر مهندسین عمران گفت: برگزاری جلسات مشاوره خدمات فنی و مهندسی ساختمان به صورت رایگان برای عموم مردم در دستور کار قرار دارد در تلاش هستیم که هر هفته با اطلاع‌رسانی قبلی، این برنامه در مساجد و پایگاه‌های مقاومت سطح شهر برگزار شود.

حمزه با اشاره به استقبال مردم از این برنامه گفت: تا کنون 5 جلسه از این جلسات مشاوره برگزار شده و در هر جلسه 3 تا 6 کارشناس حضور دارند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها