وزیر دادگستری گفت: امروز دشمنان ملت بزرگ ایران و انقلاب به منافقان متوسل شدند و این‌ امر نشان می‌دهد دشمنان چقدر مفلوک و جامانده شدند که سراغ آنها رفته‎اند.
کد خبر: ۸۷۳۳۹۳۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

  به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امشب در شورای اداری استان همدان با گرامیدشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: خداوند را شاکریم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که آمیخته با فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت است و دولتمردان ما به مردان جاودان اقتدا می‌کنند و مایه مباهات ما است که پیشتازان ما این اسوه‌ها هستند.

وی افزود: لطف و موهبت الهی است که جامعه ما مملو از ایثار و خدمت است و سرشار از روح اخلاص است.

وزیر دادگستری خطاب به مدیران بیان کرد: تلاش و همت شما و دلسوزی‌های شما امروز در عرصه‌های مختلف نمودار و کاملا آشکار است و ما وظیفه داریم هم از خدمتگزاران تشکر کنیم و هم تلاش‌های آنها را بازگو کنیم.

وی گفت: امسال ایام هفته دولت و سالروز تکریم و تجلیل از شهیدان دولت رجایی و باهنر مصادف با توطئه و کینه‌توزی، عناد و ددمنشی دشمنان است و برخی دنبال تطهیر دشمنان خون‌آشام این ملت هستند در حالی که این افراد چیزی جزء خیانت و خباثت و رذالت در پرونده خود ندارند.

پورمحمدی عنوان کرد: منافقان تبهکار روزگار هستند و امروز نمونه روشن آنها  داعشی‎ها هستند که در قساوت و خونریزی به صغیر و کبیر رحم نکردند به طوری که همه افراد در ترترس قساوت آنها بودند.

وی با گرامیداشت یاد آیت‌الله مدنی که به دست منافقان به شهادت رسید، گفت: اغلب بمباران‌های هواپیماها و موشک‌های عراق با جاسوسی‌های آنها انجام گرفت و وقتی به دشمن این ملت ملحق شدند تمام فعالیت‌های رزمندگان و مراکز تجمعات ما توسط منافقان جاسوسی می‌شد و قبل و بعد از عملیات وضعیت منطقه را گزارش می‌دادند.

این مقام مسئول با بیان اینکه داستان هسته‌ای دروغ‌پردازی بود که منافقان برای ما ایجاد کردند، افزود: سالیان سال ملت ما را تحت فشار استکبارگران و مستکبران قرار دادند و هر روز دروغ‌آفرینی و بیانه صادر می‌کنند و بر این اساس منافقان دلالان خیانت علیه ما هستند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان ملت بزرگ ایران و انقلاب به منافقان متوسل شدند و این‌ امر نشان می‌دهد دشمنان چقدر مفلوک و جامانده شدند که سراغ آنها رفته‎اند.

وزیر دادگستری افزود: این شرایط نشان می‌دهد که دست دشمنان ما چقدر خالی است که سراغ این نکبت‌ها رفتند و با این حال بیشترین تنفر اجتماعی متوجه آنها است.

وی با بیان اینکه استکبار زمین‌گیر شده است، گفت: چهره‌ استکبار کاملا آشکار شده و امام(ره) استکبار و امریکا را به عنوان چهره منفور محکوم کرده و چون هنوز از فضایی که امام راحل ایجاد کردند، رها نشده‌اند دست به انتقام‌جویی می‌زنند و با بزرگان ما مقابله می‌کنند.

پورمحمدی بیان کرد: این ملت در راه بزرگ مردان، امام و شهدا استوار و محکم ایستاده و راه خود را فراموش نمی‌کنند و پیروان امام راحل، آرمان و اهداف آن را با قوت دنبال کردند و امیدوارم همچنان تداوم بخش حرکت آن بزرگ مرد انقلاب باشیم.

وی با بیان اینکه همکاری بین قوا در بهترین سطح قرار دارد، اظهار داشت: دیروز اصلاحیه بودجه 95 را مجلس آنچنان که دولت می‌خواست به تصویب رساند و بهترین خدمت را به دولت کرد.

وزیر دادگستری یکی از مشکلات ما در اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور را نقش آفرینی بانک‌ها دانست و افزود: ما امسال در بودجه عمرانی حداکثر 40 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در این بخش بدهیم و در برنامه‌ریزی فکر می‌کنیم اگر 25 هزار میلیارد تومان بتوانیم بدهیم، خیلی خوب است اما تا الان هم نتوانستیم به استان‌ها و وزارت‌خانه‌ها بدهیم.

رشد 43 درصدی پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی

وی تصریح کرد: امسال بانک‌ها 460 هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌دهند که بیشترین آنها سهم تسهیلات پروژه‌ها و تولیدکنندگان است که البته دولت انتظار دارد بیش از 500 هزار میلیارد تومان امسال تسهیلات پرداخت شود.

پورمحمدی با بیان اینکه چهار ماهه نخست امسال میزان پرداخت تسهیلات در حوزه تولید و گردش مالی واحدها و بخش مولد بیش از 43 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: مشکل عمده این است که بانک‌ها مطالباتی دارند که اگر زنده شود، اعتبارات بانک‌ها فوق‌العاده افزایش می‌یابد.

وی افزود: یکی از این مطالبات، مطالبه از دولت است چون کفایت سرمایه بانک‌ها کم است اعتبار آنها برای همکاری با نهادهای مختلف و بنگاه‌های بین‌المللی و ضمانت پروژه‌ها و تضمین از خارج بگیریم باید بانک‌ها و کارگزاری‌ها تصویب کنند، ناچیز است بنابراین اگر دیون را بگیرند، قدرت تسهیلاتی آنها و هم کفایت سرمایه بالا می‌رود و قدرت تضمین و کارگذاری آنها در تسهیلات و سرمایه‌گذاری خارجی افزایش می‌یابد.

وزیر دادگستری با اشاره به بدهی 50 هزار میلیارد تومانی به بانک‌ها گفت: در اصلاحیه بودجه 95 در مجلس امیدواریم در تحول اقتصادی کشور گامی بلند برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه روابط دولت با قوه قضاییه بسیار عالی است، بیان کرد: بی‎شک در سه سال گذشته دروان بسیار موفقی را در کاهش مفاسد اقتصادی و اداری پشت سر گذاشتیم.

پورمحمدی با بیان اینکه پشتکار، جدیت و هماهنگی بین سه قوه در این رابطه وجود دارد، افزود: در ستاد مبارزه با مفاسد اختلافی بین ما نبود و از هم پشتیبانی کردیم به طوری که پرونده‌های بزرگ قضایی را دولت پیگیری می‌کند و حکم جلب و توقیف را قوه قضایی صادر می‌کند.

وضعیت مفاسد در سطح خرد نگران کننده است

وی با بیان اینکه دولت باید به کمک قوه قضائیه بیاید، تصریح کرد: این تعامل و همکاری سبب شده امروز شاهد کاهش جدی مفاسد در سطح کشور باشیم اما در افکار عمومی محسوس نیست چون در سطح خرد متاسفانه شاهد بی‌قانونی و مفاسد هستیم بنابراین انتظار داریم مدیران نظارت و دقت بیشتری برای حل مشکلات مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواستار پیگیری جدی حقوق‌های نجومی و غیرعادلانه شدند، گفت: پرداخت این حقوق‌ها بی‌عدالتی است و باید پیگیری شود.

وزیر دادگستری تأکید کرد: عرصه فرار مالیاتی، فرار گمرکی، تخلفات بانکی، تسهیلات، پولشویی، زمین‌خواری، تجاوز به اراضی و مراتع را سعی کردیم، کنترل کنیم و فعالیت‌ها و اعداد چشمگیر است.

سرعت در پاسخگویی به مردم در متن رفتار اداری قرار گیرد

وی در شرایطی که بنا خدمت باشد، منیت‌ها کنار می‌روند، افزود: در سطوح عالی و پایین‌تر همکاری بین همه قوا وجود دارد و سطح همکاری‌ها سبب شد با کاهش مفاسد رو به رو باشیم اما در حوزه‌های خرد گرفتاری داریم و مدیران در بخش باید تمرکز بیشتری داشته باشند.

پورمحمدی تصریح کرد: تلاش کنیم تخلفات خرد و آزارهای کوچک که مردم با آنها رو به رو هستند، کاهش یابد و جمع شود و فرهنگ قانون‌مداری، احترام به مراجعین، کار راه اندازی و سرعت در پاسخگویی را در متن رفتار اداری قرار دهیم و در افکار عمومی برجسته کنیم و تا جایی که می‌توانیم از مواد و تبصره‌ها به نفع مردم استفاده کنیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه قوانین ما خیلی مشکل دارد، گفت: از قوانین می‌توانیم هم به ضرر و هم به نفع مردم استفاده کنیم و باید توسط مدیران تدبیر و کارسازی شود و راه انداختن کار مردم را عبادت بدانیم.

وی افزود: حقوق‌های ناعادلانه هم با تأکید مقام معظم رهبری و دو مصوبه‌ای که دولت سریع گذراند و این موج را کنترل کرد و در لایحه خدمات کشوری در حال بررسی است و در مجلس تصویب می‌شود.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه جامعه به امید زنده است، گفت: روابط خوب اجتماعی با حسن ظن و اعتماد اتفاق می‌افتد بنابراین وظیفه ما این است که سرمایه‌ اجتماعی را با امید و اعتماد حفظ کنیم.

شهروندان را از سوء ظن دور کنید

وی با بیان اینکه شهروندان باید به همه ما اعتماد کنند، افزود: فرزندان کشور ما با هم فرق نمی‌کنند و همه باید به آینده کشور خود امید داشته باشند بر این اساس کشوری که در آن سوء ظن حاکم شود فرزندان آسیب می‌بینند و به تناسب به آن سوء ظن روابط بین مردم و دستگاه‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وزیر دادگستری سرمایه یک کشور و ملت را سرمایه اجتماعی دانست و گفت: بنابراین مدیران نسبت به ایجاد امید در مردم همت کنند و در مردم حسن ظن و خوش‌بینی نسبت به آینده ایجاد کنید.

وی اظهار داشت: با وجودی که داعشی‌ها پی در پی دنبال وارد کردن آسیب به کشور ما هستند، امنیت در کشور ما مثال‌زنی  است و باید مداوم یادآوری و تذکر بدهیم چرا که در این امنیت مثال‌زدنی زندگی می‌کنیم.

پورمحمدی تأکید کرد: مخالفان نظام، جاسوسان، کشورهای معاند و آل‌سعود و اسرائیلی‌ها دست از سرما بر نمی‌دارند و به خودشان وعده می‌دهند و ابراز امیدواری می‌کنند که امسال پایان این نظام است و در این مسیر هزینه و رفت و آمد بسیاری می‌کنند.

وی افزود: یک مجموعه با ارزش امنیتی شبانه روز در کشور ما کار می‌کنند تا نعمت امنیت در کشور برقرار شود بر این اساس باید این مباحث به اطلاع مردم بسد چرا که زمانی نمی‌شد شب‌ها از کردستان بیرون آمد ولی امروز شاهد ترافیک مسافر در این شهر هستیم.

کاهش شدید قیمت نفت

وزیر دادگستری با اشاره به تحولات اقتصادی در کشور عنوان کرد: سال گذشته قیمت نفت به حدود یک سوم کاهش یافت و اکنون به 30 دلار رسیده است و از دو سال پیش تا امسال قیمت نفت 55 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در این شرایط تمام کشورهای صادرکننده و تولیدکننده نفت با رشد و تراز منفی تجاری و استقراض و بدهکاری مواجه شدند و برخی از کشورهای نفت‌خیز مانند روسیه 60 درصد کاهش یافته و کشورهای عربی که بسیار مقتدر بودند و سپرده‌گذاری داشتند با کمبود و کاهش رشد مواجه شدند.

پورمحمدی بیان کرد: 2.7 درصد میانگین نرخ منفی رشد کشورهای تولید کننده و صادر کننده اعلام شده در حالی که سال گذشته کشور ما 1.1 درصد رشد داشتیم و زمین‌گیر و منفی نشدیم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال 3.4 میلیارد دلار تراز مثبت تجاری کسب کردیم، افزود: 42 درصد تخلیه بارگیری ما در چهار ماهه امسال افزایش پیدا کرد و عمدتا 70 درصد صادرات بود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه در زمان اوایل تحریم که آمادگی نداشتیم و فکر نمی‌کردیم که تحریم اینگونه هجمه بکند در سال 91 قیمت نفت 43 درصد کاهش پیدا کرد، گفت: در این شرایط تورم 4 درصد و قیمت ارز 2 برابر افزایش یافت و رشد اقتصادی به 6.8 درصد منفی رسید.

وی با اشاره به کاهش 55 درصدی قیمت نفت در سال گذشته افزود: در این شرایط میزان رشد اقتصادی یک درصد افزایش و تورم 2 درصد کاهش یافت و نرسید به 40 درصد اما نرخ ارز ثابت نگه داشته شد بر این اساس این شاخص‌ها مایه اقتدار و افتخار یک ملت و نظام است.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه اگر مذاکرات برجام با تعمد بیشتری پیش می‌رفت، امتیازات بیشتری می‌گرفتیم، عنوان کرد: برجام امتیازاتی داشت و به تعبیر رهبری طرف مذاکره بدعهد، بدحساب و خبیث است.

وی افزود: به دلیل اقتدار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور امروز در ثبات سیاسی، هماهنگی و آرامش سیاسی به سر می‌بریم و انتخابات با نرخ بالای مشارکت برگزار شد.

اقتدار ایران سبب تمکین و امضای دشمن شد

وی با بیان اینکه دو انتخابات سال گذشته با کمترین حادثه برگزار شد و از همه طیف‌ها و گرایش‌ها حضور داشتند، گفت: انتخاباتی با این فراز و فرود بزرگ و تغییر و تحول عظیم در منتخبان، نگرانی و حادثه ایجاد نکرد.

وزیر دادگستری تأکید کرد: این مسائل سبب شد که دشمن تمکین و امضا کند در حالی که به تعبیر رهبری بدجنس و بدعهد است اما با همان قدرتی که امضا گرفتیم، این امضاها را به نتیجه می‌رسانیم.

وی افزود: این اقتدار از آثار امضای اولیه است و آمریکا امروز دست و پا می‌زند چرا که مرزهای بین‌المللی در تحریم‌ها را شکستیم و آمریکا به تنهایی میدان‌داری می‌کند که نگذارد این اتفاقات بیفتد و دیگر نمی‌تواند بگوید جامعه جهانی، شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی و زمین‌گیر شده است.

پورمحمدی تصریح کرد: موضع انفعالی ما به موضع فعال تغییر پیدا کرده و موضع متهم ما به موضع اتهام‌آور و شاکی و اعلام جرم تبدیل شده است و با حمایت مردم به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه اقتدار امروز کشور باید حفظ شود، گفت: اگر دیروز در دامنه کوه بودیم، امروز یک دامنه بالا آمده‌ایم و خطرناکتر است و چون امروز قدرتمند شدیم بیشتر مورد آماج و هجمه هستیم و باید دست به دست هم دهیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه کار ما بهترین تبلیغ است و مبلغ ما، کار ماست، اظهار داشت: تولید ناامیدی و یأس در جامعه نباید اتفاق بیافتد و ظلم به جامعه است متأسفانه به دلیل این فضاسازی‌ها در مردم ایجاد سؤال و نگرانی شده است.

ارسال نظرات