رئیس سازمان مدیریت بحران کشور انتقاد کرد

عدم تحقق کمک ۶۰ هزار میلیارد ریالی به کشاورزان آسیب‌دیده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه باید طبق قانون ۶۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به کشاورزان آسیب دیده به سازمان مدیریت بحران می‌داد که هنوز محقق نشده است.
کد خبر: ۸۷۳۳۹۵۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسماعیل نجار گفت:  طبق قانون بودجه سال 93 و 94 ، وامهای کشاورزان آسیب دیده از حوادث طبیعی، به مدت 3 سال امهال و هزینه آن از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آیین نامه مربوطه کمیته های استمهال در کشور توسط فرمانداریها و با همکاری بانکهای عامل و سازمان جهاد کشاورزی تشکیل و اعتبار مورد نیاز جهت استمهال به مبلغ 60 هزار میلیارد ریال برآورد شد.

نجار گفت: این اعتبار توسط وزیر کشور برای تخصیص به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد اما علی رغم پیگیری های زیادی که کردیم متاسفانه تاکنون اعتباری برای این برنامه اختصاص نیافته و تمام اقدامات پیش بینی شده برای کمک به کشاورزان آسیب دیده محقق نشده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد اقدامات امداد و نجات نیز گفت: کشور را به 9 قطب امدادی برای تمرکز تجهیزات و امکانات امداد و نجات تقسیم کرده ایم.

نجار ادامه داد: در همین راستا برنامه ریزی برای احداث یکهزار سایت اسکان اضطراری در مناطق شهری در بازه زمانی 5 ساله با اولویت کلان­شهرها و شهرهای بالای 50 هزار نفر در نظر گرفته‌ایم که با اجرای زیرساخت­های لازم تاکنون 10 سایت به صورت پایلوت در تهران احداث شده است.

وی همچنین درباره بازسازی و بازتوانی نیز گفت: این مرحله با هدف جبران خسارات ناشی از وقوع حوادث و بحرانها برای باز گرداندن وضعیت عادی به منطقه آسیب دیده و با در نظر گرفتن توسعه پایدار، ضوابط ایمنی، مشارکت های مردمی و مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه آسیب دیده انجام می شود.

نجار گفت: هدف از بازتوانی علاوه بر سر و سامان دادن به وضعیت معیشتی و اقتصادی منطقه، شرایط جسمی، روحی و روانی افراد نیز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار