خبرهای داغ:
امام جمعه قم تصریح کرد بگو مگوهای سیاسی و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نیروهای داخلی را هدر داده و خطر چند قطبی شدن جامعه را افزایش می‌دهد و موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۱۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته که در مصلی قم برگزار شد با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «صف» اظهار کرد: خداوند مؤمنان را به تجارت با خود ترغیب می‌کند و از آنها می‌خواهد با خدای خویش وارد معامله شوند تا سود واقعی را ببرند.

وی افزود: در قرآن آمده است اگر ایمان به خدا، اعتقاد به رسول خدا و جهاد در راه پروردگار عالم به درستی صورت بگیرد، خداوند گناهان انسان را می‌بخشد؛ در برخی آیات کتاب وحی نیز آمده که برخی نتایج معامله با خدا در دنیا نیز نمود و ظهور دارد و همه آثار آن مختص جهان آخرت نیست.

امام جمعه قم با بیان اینکه بر رهبران الهی لازم است همواره روحیه نشاط و امید به فضل الهی و نصرت خداوند را در دل پیروان خود زنده نگاه دارند گفت: همه انبیای الهی اینگونه بودند و امام راحل و رهبر معظم انقلاب هم به پیروی از آن بزرگواران، همین شیوه را در پیش گرفتند زیرا این روش سبب می‌شود استقامت مومنان در راه حق بیشتر شود.

ظهور حضرت مهدی(عج) وعده الهی برای تحقق حکومت حق

وی ادامه داد: ظهور امام عصر(عج) برای نجات بشریت یکی از وعده‌های الهی است که سرانجام محقق می‌شود و هدف از آن، استقرار حکومت حق در همین دنیاست.

سعیدی در خطبه دوم با اشاره به فرا رسیدن دحوالارض عنوان کرد: بیست و پنجم ذی‌القعده یکی از چهار روزی است که روزه گرفتن در آن ثواب بسیار دارد و فضیلت فراوان برای این روز ذکر شده است.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به هفته دولت گفت: یاد و خاطره دو دولتمرد مکتبی، رجایی و باهنر و همه شهدای دولت و انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم.

لزوم توجه به اولویت‌های مطرح شده توسط رهبری

وی افزود: رهبر معظم انقلاب امسال هم در جمع دولتمردان کشورمان، ضمن تشکر از زحمات همه مدیران و کارکنان دولت، نکات مهمی را در قالب هفت سرفصل در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی، علم و فناوری، امنیت، فرهنگ، برنامه ششم و فضای مجازی به عنوان اولویت‌های اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم مطرح فرمودند.

سعیدی با بیان اینکه بهترین راه برای تحقق مطالبات رهبری، پرهیز از درگیر شدن در مسائل حاشیه‌ای است خاطرنشان کرد: واقعیت این است که افکار عمومی پذیرای مسائل حاشیه‌ای نیستند، صحبت‌ها و بگومگوهایی که این روزها با گسترش در فضاهای مجازی همراه شده، هیجان‌آفرینی‌های کاذب هستند و هیچ نفعی برای مردم ندارند و حتی مورد سوء استفاده دشمنان که در کمین ما هستند قرار می‌گیرند.

خطیب جمعه قم ادامه داد: در بگو مگوهای سیاسی و حاشیه‌ای، حرمت‌ها ریخته شده و غیبت، تهمت و دروغ‌های زیادی گفته می‌شود، نیروها و سرمایه‌ها هدر می‌روند و اسرار نظام فاش خواهد شد و در این بین، دشمنان به ویژه سرویس‌های جاسوسی کشورهای معاند و صهیونیست‌ها، از این مسائل استفاده می‌کنند ضمن اینکه خطر چند قطبی شدن هم جامعه را تهدید می‌کند.

مسئولان انتقادها را با سعه صدر بپذیرند

وی تأکید کرد: انتقاد و بیان نقطه ضعف‌های مسئولان نظام به جای طرح در تریبون‌ها و روزنامه‌ها، باید با خود آن افراد در میان گذاشته شود و مسئولان هم باید با سعه صدر پذیرای انتقادات باشند؛ هرگز نباید به دشمنان اعتماد کرد زیرا لزوم بی اعتمادی به دشمن هم ریشه قرآنی دارد و هم تجربه چندین ساله آن را ثابت می‌کند.

سعیدی با بیان اینکه قرآن کریم از مومنان می‌خواهد با دشمنان دوستی نکنند و اعتمادی به آنها نداشته باشند گفت: اگر دشمنان راه نفوذی در جامعه اسلامی پیدا کنند، فرهنگ خود را به تدریج جایگزین خواهند کرد؛ رهبر معظم انقلاب هم بارها تاکید کرده‌اند از بد حسابی آمریکا در قضیه برجام تجربه بیندوزیم و به هیچ وجه نباید در مقابله با وعده‌های آنها، اقدام نقد انجام دهیم که البته به این هشدار رهبری توجه نشد.

اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از مشکلات

امام جمعه قم به اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه عملی و جدی به رهنمودهای رهبری برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا نباید تا این حد به شرکت‌های خارجی میدان عمل و نفوذ بدهیم.

وی با تاکید بر پرهیز از ولنگاری در عرصه فرهنگ عنوان کرد: جامعه‌ای که از نظر فرهنگی تسلیم شود، در دیگر عرصه‌ها هم شکست خواهد خورد.

سعیدی در ادامه به قطعیت یافتن شکست جبهه تروریسم و پیروزی ارتش سوریه پرداخت و گفت: تغییر موضع 180 درجه‌ای ترکیه در قبال سوریه، در همین راستا قابل ارزیابی است البته رفتار نامتعادل دولت این کشور سابقه دارد و نباید جانب احتیاط را از دست داد اما در مجموع امیدوارم این تحولات به نفع مردم سوریه تمام شود و آرامش به منطقه بازگردد.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) تشکیل شورای عالی در یمن را شکستی بزرگ برای آل سعود دانست و گفت: عربستان می‌خواست با حمله به یمن و تخریب زیرساخت‌های این کشور، یمنی‌ها را وادار به تسلیم کند ولی با همه این تحولات و تغییرات، نتیجه‌ای جز رسوایی نصیب سعودی‌ها نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها