خبرهای داغ:
سردار دهقان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان:

اصرار برای تحویل S300 ناشی از لزوم پایبندی طرف خارجی به قرارداد بود/ هر نوع تهدیدی را در زمین، دریا و هوا ابتدا پیشگیری و در صورت لزوم دفع می‌کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح گفت: تنها دلیل خرید S300 این بود که کشورها بدانند یا با ملت ایران وارد معامله نشوند و یا اگر پای قراردادی نشستند به تعهدات خود پایبند باشند؛ این تنها دلیل فشار ما برای تحویل S300 بود.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۵۱
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار حسین دهقان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن هفته دولت باید ضمن دیدار با مردم، نتیجه اقدامات دولت در بخش‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار می‌دادیم.

وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: شهدا با دوری از هوای نفس و تلاش برای احیای فرامین الهی، همیشه زنده هستند و رمز ماندگاری آنها همین عنایت ویژه خداوند به آن‌هاست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر عظمت فرهنگ شهادت، بیان کرد: جایگاه شهدا به سادگی در کلام و کتب قابل بحث نیست و هرچه درباره شأن و جایگاه آنها صحبت کنیم، جایگاه والای آنها قابل وصف نیست.

سردار دهقان اضافه کرد: شهدا برگزیدگان الهی هستند تا حرکت عمومی جامعه را جهت دهند؛ شهدا الگویی هستند که ثابت کنند حرکت نظام اسلامی توقف پذیر نیست و با قدم برداشتن در مسیر الهی می‌توان به نتایج مثبت و بزرگی دست یافت.

* وی اضافه کرد: اعتقاد به خالق هستی، اعتقاد به اسلام و مکتب تشیع که تجمیع آن اسلامی و ولایت‌مداری است از ویژگی‌های اصلی شهیدان رجایی و باهنر است که از ابتدا در این مسیر بودند و تا آخر هم در این مسیر ادامه دادند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح تبیین کرد: ساده‌زیستی و مقابله با اشرافی‌گری ویژگی دوم شهیدان رجایی و باهنر بود که این دو خودشان را وقف به مردم و اسلام عزیز کرده و چیزی برای خود نمی‌خواستند.

سردار دهقان، خدمت به مردم و تلاش برای دفع ظلم را ویژگی دیگر این دو شهید دانست و تأکید کرد: تلاش برای پیشتازی در خدمت مردم و ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی و استکبارستیزی از دیگر ویژگی‌های بارز این شهیدان رجایی و باهنر بود.

وی با بیان اینکه دولتمردان معتقدند توجه و اعتماد مردم به نظام و سیاسیون کشور انگیزه کار و تلاش برای آنها را بیشتر کرده است، عنوان کرد: این اعتماد مردم باعث انگیزه برای دولتمردان است و تلاش می‌کنند به واسطه این اعتماد از خدمت به مردم فروگذار نباشند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح افزود: در هفته دولت فرصتی برای ارزیابی و بازنگری خدمات و اقدامات دولت فراهم شده تا زمینه تلاش ملت برای رفع نیازهای خود را به وجود آورد، چراکه وظیفه دولت فراهم کردن بستری برای زندگی مردم و توسعه کشور است.

سردار دهقان، خدمتگزاری را مسیر اصلی دولت معرفی کرد و در ادامه اظهار داشت: زمینه‌سازی برای آسایش مردم و بسترسازی برای افزایش قدرت و ثروت کشور، وظیفه اصلی دولت است.

وی در ادامه بیان کرد: ایران تنها کشوری است که در شرایط منطقه و با وجود درگیری‌های زیاد در نهایت ثبات و آرامش قرار دارد و چنین کشوری با این شرایط حتی در خارج از منطقه هم وجود ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح با اشاره به وضعیت منطقه، تصریح کرد: گروهک تروریستی داعش نه تنها کشورهای منطقه، بلکه امنیت جهانی را نیز به خطر انداخته است.

سردار دهقان تشریح کرد: یگانه کشوری که در همه دنیا با همه اعتقاد و باور قلبی وارد مقابله با این توطئه رژیم صهیونیستی شده، جمهوری اسلامی است.

وی، حمایت از جریان مقاومت را الگوی اقدامات ایران در منطقه دانست و تبیین کرد: برای حفظ اسلام و استقرار صلح در همه جهان به منازعات منطقه ورود کرده‌ایم که این در راستای ارزش‌های ما یعنی پیشرو بودن در همه عرصه‌های تأثیرگذار است که به خاطر حضور و دشمن‌شناسی مردم و واکنش منطقی در شرایط مختلف، امنیت فعلی کشور به دست آمد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح ادامه داد: دولت هم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و انتظارات مردم در این مسیر گام برخواهد داشت، چراکه همه ارکان نظام باید توجه داشته باشند تا با افزایش کارآمدی و ارتقای مؤلفه‌های قدرت باعث امنیت، آسایش و توانمندی ملت شوند.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز در درون کشور از امنیت، اتحاد و انسجام ملی بهره‌مندیم، متذکر شد: به دلیل پذیرش و تبعیت همه ملت و مسئولان از رهبر معظم انقلاب از یکپارچگی مناسبی بهره‌مند هستیم.

وی نیروهای نظامی کشور را در نهایت آمادگی برای مقابله با هر تهدیدی عنوان کرد و گفت: ایران اکنون کشوری مستقل، تأثیرگذار، بابرنامه و دارای رأی و انگیزه برای استقرار صلح در منطقه است که این نقش برای ما از سوی همه جهان پذیرفته شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح اظهار کرد: جهان اکنون ایران را به عنوان کشوری تأثیرگذار شناخته و به راحتی در مناسبات جهانی بر نقش تعیین‌کننده ایران به ویژه در بحران‌های بین‌المللی اذعان می‌کنند.

سردار دهقان با بیان اینکه نیروهای مسلح ما از نظر انسجام، انتظام، آموزش و فرماندهی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد، یادآور شد: این توانایی نظامی، کشور را به یک نیروی قادر برای مقابله با هر تهدیدی تبدیل کرده است.

وی مطرح کرد: نیروهای مسلح کشور به پشتیبانی مردم و فرامین رهبر معظم انقلاب کارآمدترین نیروی نظامی در منطقه هستند و این توانایی دفاعی به حدی است که هر نوع تهدیدی را در زمین، دریا و هوا ابتدا پیشگیری و در صورت لزوم دفع می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح اضافه کرد: توانایی نظامی و بازدارندگی ایران در شرایطی است که می‌تواند نیازهای ما را با توجه به تهدیدات پاسخ دهد.

سردار دهقان افزود: دلیل آمادگی نیروهای نظامی ایران، این است که نیروهای نظامی سایر کشورها برمبنای جنگ کلاسیک آموزش دیده‌اند و نیروهای نظامی ایران بر مبنای جنگ نامتقارن برای مقابله با قدرتمندترین کشورها و قوی‌ترین سلاح‌ها آموزش دیده و آمادگی لازم را دارند.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا با بررسی سلاح‌ها، سیستم‌ها و وضعیت‌های رزم به دنبال مواضع قدرت و توانمندی‌های برترساز باشیم، عنوان کرد: سعی کردیم ضعف‌های سیستم نظامی را با پیشگیری‌های چندگانه رفع و برطرف کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح در رابطه با خرید محموله S300 از روسیه، اظهار کرد: تنها دلیل خرید S300 این بود که کشورها بدانند یا با ملت ایران وارد معامله نشوند و یا اگر پای قراردادی نشستند به تعهدات خود پایبند باشند؛ این تنها دلیل فشار ما برای تحویل S300 بود.

سردار دهقان در ادامه تأکید کرد: به کشورهای بزرگ می‌گوییم که باید به عنوان یک قدرت مستقل در تصمیم‌گیری‌ها، استقلال رأی داشته باشند و با دخالت‌های امثال نتانیاهو نظرات خود را تغییر ندهند.

وی با بیان اینکه امروز به فضل الهی ملت ما از این قدرت بهره‌مند است که موشک‌های بالستیک و کروز را با هر بُرد دقت و قدرت تخریبی تولید کند، اضافه کرد: چنین توانمندی‌هایی موجب رسیدن ایران به این سطح بازدارندگی شده و مطمئن هستیم در سایه نظام اسلامی حاکم،‌ حضور مردم در صحنه و رهبری مقام عظمای ولایت آینده‌ای روشن و جایگاه والایی پیش‌روی ملت ایران است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار