خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان گفت: همه علما و مراجع از وضعیت کنونی فرهنگ در جامعه گله ‌دارند بنابراین باید فعالیت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۵۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: دلیل ماندگاری برخی از چهره‌ها مانند شهیدان رجایی و باهنر در خاطر مردم، ویژگی‌های آن‌هاست.

وی افزود: این چهره‌های فعال و بی‌آلایش اگر چه در بین ما نیستند اما رفتار و منش آن‌ها می‌تواند برای مردم الگو باشد.

امام جمعه اصفهان خداشناسی را عامل اصلی رفتارهای ماندگار شهید رجایی و باهنر دانست و گفت: بسیاری از فعالیت‌های غلط در دنیا به دلیل خدانشناسی و دوری از دستورات الهی است حتی از جانب برخی که ادعای خداپرستی نیز دارند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله حکیم اظهار داشت: این چهره بزرگوار از همراهان امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب اسلامی بود که در صورت ادامه حیاتش باعث توسعه انقلاب اسلامی در کشورهای عربی منطقه می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در رابطه با هفته دولت و لزوم اطلاع‌رسانی در مورد خدمات دولت‌مردان بیان داشت: به جهت همین خدمات و تلاش‌هاست که مردم ما در برابر یاوه‌گویی مستکبران تا امروز مقاومت کردند.

وی افزود: از ابتدای انقلاب با وجود هر دولتی قدم‌های بلندی از سوی حکومت برای خدمت به مردم برداشته شده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: همه دولت‌ها با پرکاری و یا کم‌کاری در مسیر انقلاب بوده‌اند و دستاوردهای امروز ما ناشی از تلاش دولت‌مردان است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با دولت ادامه داد: رهبر انقلاب معتقدند باید سیاست خارجی کشور تقویت شود و همچنین سرعت پیشرفت علم نیز در کشور تقویت شود.

وی افزود: در رابطه با موضوع فرهنگ نیز همه علما و مراجع از وضعیت کنونی فرهنگ در جامعه گله ‌دارند، باید فعالیت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به لزوم اقدامات بیشتر در زمینه حجاب و عفاف بیان داشت: باید در ادارات مغازه‌ها و بخش‌های مختلف حدود ارتباط زن و مرد تعیین شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در پایان در پاسخ به نقد برخی در رابطه با دلیل عدم بحث در مورد موضوعاتی نظیر قراردادهای نفتی و برنامه ششم توسعه در خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: چنین مواردی باید از تثبیت و تبدیل به قانون مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد و اکنون جاری طرح آن در تریبون نماز جمعه نیست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها