خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی اعلام کرد: تلاش ها برای ایجاد زمینه خودکفایی در زمینه تولید تجهیزات صنعت گاز در استان شدت گرفته و امیدها برای تبدیل این استان به عنوان قطب کشوری تقویت شده است.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۶۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، ولی اله دینی در آیین افتتاح همزمان طرح های شرکت گاز استان به مناسبت هفته دولت که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده ویژه هیات وزیران و استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان شرقی دومین استان کشور است که ستاد توسعه فناوری های نفت و گاز با حمایت استاندار محترم تشکیل شده و اهداف تعقیبی این ستاد به واسطه استقرار منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در تبریز با جدیت دنبال می شود.
وی گفت: این تلاش ها به گونه ای افزایش داشته که امیدواریم به زودی آذربایجان شرقی در زمینه ساخت تجهیزات صنعت گاز به قطب کشوری تبدیل شود تا زمینه خودکفایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر فراهم آید.
وی با اشاره به تعامل نزدیک این شرکت با دانشگاه ها و مراکز تحقیقات علمی آذربایجان شرقی و کشور، اضافه کرد:در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با ارتقای توانمندی شرکت گاز استان، این شرکت محوریت طراحی و ساخت تجهیزات صنعت گاز به ویژه در حوزه های پایین دست را عهده دار شده است
دینی تحقق این مهم را منوط به استفاده از تکنولوژی روز و بهره مندی از توان داخلی و پیمانکاران بومی دانست و افزود: هم اکنون شرکت گاز آذربایجان شرقی با دارا بودن یک میلیون و 400 هزار مشترک جزو چهار شرکت برتر گاز کشور است ولی بهره گرفتن بیش از گذشته از فناوری، شرکت گاز استان را به شرکت برتر کشوری تبدیل خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان در بخش دیگری از سخنان خود و در تبیین گزارش عملکرد شرکت تحت مدیریت خود گفت: در زمان حاضر صدردرصد مناطق شهری و 88 درصد خانوارهای روستایی آذربایجان شرقی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که از حیث بهره مندی مناطق شهری هفت درصد و از حیث بهره مندی مناطق روستایی 21 درصد از متوسط کشوری جلو هستیم.
وی افزود: در طول سه سال گذشته و از زمان فعالیت دولت تدبیر و امید به 524 روستای آذربایجان شرقی گازرسانی شده که 33 درصد از روستاهای گازدار استان را شامل می شود ضمن اینکه سه هزار و 560 کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه در این مدت در استان احداث شده که معادل 20 درصد عملکرد گاز استان در طول تاریخ تاسیس شرکت با 18 هزار کیلومتر شبکه احداثی است.
دینی اضافه کرد: وعده دولت و تعهد شخص استاندار آذربایجان شرقی تامین گاز نیروگاه ها بود که از پارسال این وعده جامه عمل پوشید و امروز در سطح استان 6 تا 7 میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز نیروگاه های استان تامین می شود.
وی مصرف میانگین روزانه آذربایجان شرقی از انرژی پاک گاز را 20 تا 21 میلیون متر مکعب بیان و خاطرنشان کرد: 7.2 میلیون مترمکعب از این میزان متعلق به بخش نیروگاهی، 1.8 تا 2 میلیون مترمکعب متعلق به جایگاه های سی ان جی، 5.5 میلیون مترمکعب متعلق به مصارف خانگی و 6 میلیون مترمکعب متعلق به بخش تجاری و صنعتی است.
مهندس دینی تاکید کرد: مطابق وعده داده شده در تلاش هستیم تا تمام روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان شرقی را تا پایان سال آینده از نعمت گاز بهره مند کنیم ضمن اینکه مطابق تعهد داده شده، در زمان حاضر آماده ایم هر میزان گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی استان را تامین کنیم.
دراین آیین و با دستور نماینده ویژه هیات وزیران و وزیر امور اقتصادی و دارایی، از گازرسانی به 83 روستای استان با تحت پوشش قرار دادن 5000 خانوار از نعمت گاز طبیعی با اعتباری بالغ بر 282 ملیارد ریال و افزایش ظرفیت ایستگاه های سی جی اس (CGS) شهرهای ملکان، آذرشهر، میانه و ورزیقان برای تامین مستمر جریان گاز طبیع با اعتباری ابلغ بر 122 میلیارد ریال بهره برداری شد.

روستای هرگلان از توابع عجب شیر میزبان افتتاح نمادین این طرح ها با استفاده از سیستم وئدیو کنفرانس بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها