آیت الله حسینی همدانی گفت: این جریان، گاهی در چهره‌ی منافقین موجودیت می‌یابد و زمانی در قالب داعش و گروه‌های تکفیری آشکار می‌شود؛ زمانی تحت این شعار افغانستان را به اشغال درآورده و اکنون نیز به سوریه حمله‌ور شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۶۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج به نقل از سایت امام جمعه ؛نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشتند: اهل تقوی در روزمرگی‌های فرسایشی دنیا اسیر نیستند و اوقاتی را فارغ از مسائل دنیوی صرف خود و کمک به اصلاح اخلاقیات و مسائل معنوی جامعه می‌کنند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشتند: رسیدگی به افراد، تنها رسیدگی به خوراک و پوشاک آن‌ها نیست؛ بلکه رسیدگی به مفاسد و رذایل فکری و معنوی آن‌ها نیز جزئی از وظایف ما نسبت به جامعه است.

ایشان با اشاره به روز زیارتی مخصوص امام رضا (علیه‌السلام) در بیست و سوم ذی‌القعده، خاطرنشان ساختند: ائمه‌ی معصومین دائماً با کژی‌ها و انحرافات مبارزه می‌کردند و در این مسیر لحظه‌ای خسته و متوقف نشدند و از روش‌های منحصربه‌فرد خود برای این کار مدد می‌جستند.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهیدان انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور ۱۳۶۰، گفتند: دو شخصیت بزرگوار و کم‌نظیر نظام اسلامی در این روز به شهادت رسیدند؛ شخصیت‌هایی مخلص، متعهد، خدوم، متخصص، نماد خدمت و پاک دستی، بی‌ادعا، بدون تجمل، بدون تظاهر به اشرافی گری و درون میدان اقدام و عمل، معتقد به مبانی دین و انقلاب اسلامی، استکبارستیز و ضد ظالم، طرفدار و دلسوز مظلومان و مستضعفین و ده‌ها صفت دیگر که الگویی برای دولت‌مردان قرار گرفتند.

ایشان تصریح کردند: بزرگداشت این روز در هرسال بیشتر برای یادآوری وظایفی است که بر عهده‌داریم؛ یادآوری اینکه مسئولیت طعمه نیست که با آن خود و خانواده و خاندانمان را تأمین کنیم؛ اینکه دولت‌های محترم در هر دوره، جهت‌گیری‌های نظام را فراموش نکنند، خدمت به محرومین سرلوحه‌ی کارشان باشد و استکبارستیزی و عزتمندی و استقلال را فراموش نکنند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شدند: اگر از فکر انقلابی و فرهنگ رفتاری شهیدان رجایی و باهنر در عمل فاصله گرفتیم، حقوق‌های نجومی نتیجه می‌شوند که عده‌ای به‌واسطه‌ی اینکه فضا را مناسب می‌بینند نسبت به بیت‌المال ستم روا می‌دارند.

ایشان با اشاره به نام‌گذاری این روز به‌عنوان "روز مبارزه با تروریسم” گفتند: در حال حاضر خیلی‌ها ادعای مبارزه با تروریسم دارند؛ به‌طوری‌که آمریکا که دستانش به خون بی‌گناهان آلوده و شکنجه‌گاه‌هایش معروف و در تولید و حمایت از تروریسم دائماً مشغول است، داعی دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم در سطح جهان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با بیان اینکه تروریسم، مولود استکبار است، بیان داشتند: این جریان، گاهی در چهره‌ی منافقین موجودیت می‌یابد و زمانی در قالب داعش و گروه‌های تکفیری آشکار می‌شود؛ زمانی تحت این شعار افغانستان را به اشغال درآورده و اکنون نیز به سوریه حمله‌ور شده‌اند.

ایشان عنوان کردند: درصورتی‌که غربی‌ها در ادعای خود مبنی بر مبارزه با تروریسم صادق هستند؛ منافقین را که ننگ ترور بیش از ۱۷۰۰۰ نفر از مردم ما را بر پیشانی خود دارند و اکنون به آن‌ها پناهنده شده‌اند، به ایران تحویل دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزودند: اسلام از اولین روزها قربانی ترور بود؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، ایران بیشترین آسیب را از تروریسم دیده است؛ امروز داعش و تکفیر و منافق و کسانی که با پول‌ها و نقشه‌های استکبار در مقابل بیداری اسلامی و منادی وحدت و عزت جهان اسلام یعنی ایران ایستاده‌اند، همان افرادی هستند که آن‌ها تعلیم داده‌اند و به این منطقه گسیل داشته‌اند؛ ولی باید بدانند که نتیجه‌ای جز شکست عایدشان نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به روز بانکداری اسلامی در دهم شهریور، گفتند: قانون بانکداری بدون ربا در سال ۶۲ تصویب شد و تلاش می‌کند تا ربا را از بانکداری ما که ریشه‌ی کاپیتالیستی دارد جدا کند که کاری بس مشکل است؛ اگر بانکداری اسلامی تحقق نیابد، نمی‌توان انتظار اصلاح اقتصاد را داشت و بانک‌های ما نه روی کاغذ که باید در مقام عمل اسلامی باشند.

ایشان با بیان اینکه اگر گردوغبار ربا در جامعه‌ای بنشیند، مردم در آن جامعه خیر نخواهند دید، خاطرنشان ساختند: متأسفانه بعضی دستگاه‌های ما در عمل دچار ربای مضاعف هستیم و به اسم قانون فعل حرام انجام می‌دهند؛ مثلاً در بعضی از همین معاملاتی که در شهرداری‌ها صورت می‌گیرد، برای دیرکرد جریمه و برای دیرکرد جریمه، بازهم جریمه‌ی دیگری می‌گیرند که حرام در حرام است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به دیدارهای رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته و وجود نکات قابل مهمی در این دیدارها بیان کردند: رهبر معظم انقلاب نکاتی در هفت بخش به هیئت دولت فرمودند که مهم بود و تذکر در موردتوجه به مردم و مشکلات آن‌ها، ‌به فکر انتخابات نبودن، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ از بخش‌های موردتوجه معظم له بود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه جماعات گفتند: بحث سکولار نبودن مساجد و نکته‌ای که در جریان سازی مطرح شد و حفظ و داشتن بصیرت سیاسی ازجمله مواردی بوده که در این دیدار مطرح شد.

ایشان بیان کردند: ما عموماً در بحث‌ها و گفت‌وگوهای خود تقابل شخصیتی داریم و در نقدها و تحلیل‌ها شخصیت حقیقی و سیاسی افراد را مخاطب قرار می‌دهیم اما رهبری روش دیگری دارند و در سخنرانی با ائمه جماعات این موارد تذکر داده شد.

ایشان ادامه دادند: رهبری شخصیت حقیقی افراد را از اندیشه، گفتمان و کارشان جدا می‌کنند و تا جایی که امکان دارد شخصیت حقیقی افراد را حفظ و گاهی مواقع تطهیر می‌کنند اما اندیشه و گفتمان آن‌ها را کاملاً نقد می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزودند: راهبرد مهمی که از رهبری یاد می‌گیریم این است که تقابل باید گفتمانی باشد و رفتارها در این مورد باهم متفاوت است.

ایشان با بیان اینکه برخی اوقات که از افراد اسم نمی‌برم و کار غلط آن‌ها را توضیح می‌دهم بیشتر برای شناسایی و معرفی گفتمان است، ادامه دادند: اگر گفتمان معلوم شود شخص آن نیز مشخص می‌شود و در مواردی نیز که خاص است حتماً باید به شخص اشاره کرد و نام برد و مشخصاً برای مردم تبیین کرد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه برخی اوقات برخی افراد را نمی‌شناسیم، بیان کردند: دوستان حزب‌الله و نیروهای انقلابی و ارزشی به این مطلب توجه کنند که چرا باید با بودن این‌همه دوستان مخلص، رهبر معظم انقلاب بیان کنند "این عمار؟!” و پرداختن به گفتمان امام و رهبری و فهم این مسائل باید جزوی از ملزومات امروز ما باشد.

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ورزشکاران المپیکی البرز و بانویی که با حجاب چادر در این عرصه ظاهر شد، با اشاره به فصل خریدهای مدرسه اظهار داشتند: به‌عنوان یک وظیفه در آستانه بازگشایی مدارس از کالاهای داخلی خریداری کنید و از خرید کالای خارجی خودداری کنید تا استقلال اقتصادی حفظ شود.

ایشان با بیان اینکه مطلع هستم که مسئولان استان بیش از ۱۲ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی را در استان برگزار کرده‌اند، تصریح کردند: به نظر می‌رسد که اطلاع‌رسانی بیشتری باید در این زمینه صورت بگیرد و مردم در جریان اقدامات انجام‌شده قرار گیرند که این مسئله ضعفی است که اکثر دستگاه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده دارند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به هیاهو و جنجال ایجادشده برای لغو حدود یک درصد کنسرت‌ها در کشور اظهار داشت: جای تعجب و سؤال است که چرا برای مسائلی بسیار مهم‌تر از این موضوع مانند رکود و بیکاری چند میلیون نفری و عدم برخورد با حقوق‌های نجومی غوغایی به پا نمی‌شود ولی برای این کنسرت‌ها چنین جنجالی به وجود آمده است.
ارسال نظرات