امام جمعه دورود گفت:علی رغم کمبود ها و کاستی های موجود دولتمردان ما دست از تلاش برنداشته و این اقدامات شایسته شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۸۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،حجت الاسلام رضا حقیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و نامگذاری این هفته به نام دولت به دستاوردهای دولت ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دولت های گذشته و دولت فعلی خدمات بسیار شایسته ای در جهت رفع مشکلات و سازماندهی امور در کشور انجام شده است که بیان این خدمات و دستاوردها در یک یا چند خطبه میسر و ممکن نیست.
خطیب نماز جمعه دورود با بیان اینکه در طی 38 سال گذشته اقدامات شایسته ای در کشور صورت گرفته است افزود:  علی رغم کمبود ها و کاستی های موجود دولتمردان ما دست از تلاش برنداشته و این اقدامات شایسته شکل گرفته است.
وی در ادامه به اقدامات شایسته در بعد دفاعی،ساخت و تولید تجهیزات بازدارنده، بهداشت و درمان،توسعه مراکز علمی و دانشگاهی اشاره کرد و اذعان داشت: در گذشته ما تنها قادر به تولید سلاح و مهمات سبک بودیم اما اکنون در بخش دفاعی و تجهیزات به پیشرفت های بسیار زیادی دست پیدا کرده ایم و به همین طریق در دیگر زمینه های مختلف به فناوری های قابل قبولی دست یافته ایم.
خطیب نماز جمعه دورود بیکاری را غباری غلیظ بر روی دستاوردهای دولت خواند و تاکید کرد: علی رغم تمام تلاش های دولتمردان در رفع مشکل بیکاری متاسفانه این موضع همانند یک غبار غلیظ بر روی دستاوردها سایه انداخته است که امیدواریم با اقدامات و تلاش های بیشتر شاهد رفع این معضل باشیم.
امام جمعه دورود اذعان داشت: بیکاری موضوعی است که مانند غبار روی این آینه ی شفاف خدمت گذاری را گرفته است و باید جز اولویت های اول کشور و استان قرار بگیرد که با توسعه کشاورزی،دامداری،صنعت و تولید میتوانیم این غبار غلیظ را پاک کنیم و این انتظار دور از دسترس نیست و شدنی است.
حقیان با اشاره به انتخاب لرستان به عنوان یکی از سه استان پایلوت در کشور گفت: با توجه به حجم زیاد بیکاری در استان این موضوع نیاز به یک توجه شایسته دارد ک همانطور ک شاهد هستیم و به برکت اینکه استان ما به عنوان استان نمونه در امر اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است و علی رغم اینکه اقدامات خوبی انجام شده و مسئولین عنایت ویژه ای نسبت به دورود داشته اند اما ما خواهان توجه بیشتر به هشرستان دورود هستیم.
وی در خصوص احیای صنعت سنگ دورود که با پدیده مرگ روبرو شده است ادغان داشت: در جهت احیای صنایعی که با پدیده ی مرگ مواجه شده اند و هم در جهت توسعه صنعت سنگ در شهرستان نیازمند توجه ویژه هستیم.
حجت الاسلام حقیان در پایان با تاکید بر توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت و مسئولان نظام افزود: حرکت تکاملی انقلاب روز به روز با سرعت بیشتری در حال حرکت است و امیدواریم مسئولین توصیه های هفت گانه مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهند تا به نتیجه ی مطلوبی برسیم.
ارسال نظرات