عمار ولایت بودن دلیل انتقاد از آیت الله علم الهدی است

خطیب جمعه قلعه رئیسی گفت :انتقامی که امروز از امثال آیت الله علم الهدی گرفته می شود بخاطر این است که در فتنه خوش درخشید و عمار گونه در کنار ولی ماند.
کد خبر: ۸۷۳۴۱۱۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به یکی دیگر از اصول دین یعنی عدل الهی است اشاره و تصریح کرد: به دلیل اهمیتی که مسئله عدل در حل بسیاری از بحث‌های اعتقادی از جمله علم کلام دارد و پایه بسیاری از عقاید را تشکیل می‌دهد جزء اصول است.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی در خطبه دوم به روز دوشنبه 8 شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه رئیس جمهور رجائی و نخست وزیری باهنر اشاره و یادآور شد: از نظر سردمداران نظام سلطه تروریسم عبارت است از هر آنچه منافع نامشروع آنها را تهدید می‌کند اما هسته‌های خبیث و مزدور خود را که بلای جان و امنیت مردم بیگناه‌اند تروریست نمی‌دانند.

امام جمعه قلعه رئیسی با تبریک هفته دولت به موفقیت‌های دولت در دو حوزه وزارت اطلاعات و بهداشت اشاره و خاطرنشان کرد: همه ما از موفقیت دولت خوشحال هستیم هم وزیر اطلاعات در عرصه اینکه با برکت زحمت سربازان گمنام این اداره امنیت داریم و در عرصه بهداشت و درمان حقیقتا وزیر بهداشت و همکارانشان در سراسر کشور عملکرد قابل دفاعی دارند و لازم است از زحمات این دو وزیر و همکارانشان در استان تشکر کنیم.

صلواتی به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ائمه محترم جماعت اشاره کرد.

وی به روز 10شهریور روز بانکداری اسلامی هم اشاره و گفت: وقتی ربا در جامعه زیاد شود کار و فعالیت و تولید و شغل از بین می‌رود چون سود ربا در مقابل کار نیست ربا عامل فساد در جامعه است.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه با واکنش به صحبت‌های رئیس جمهور و وزیر ارشاد اسلامی در خصوص کنسرت در مشهد مقدس تبیین کرد: مسئله امروز کشور مسئله بیکاری و معیشت مردم است بعد از سه سال هنوز اقتصاد کشور ما از رکود بی‌سابقه رنج می‌برد متاسفانه با شعارها عامیانه پسند فقط حرف خروج از رکود زدیم امروز عده‌ای هستند که با هزار مکافات شکم فرزندشان را سیر می‌کنند در همین شرایط شاهد حقوق‌های نجومی و میلیونی هستیم و تا حالا برخوردی هم صورت نگرفته و دل مردم کماکان از این قضیه درد دارند.

صلواتی عنوان کرد: متاسفانه یک عده‌ای با در انحصار نگه داشتن روزنامه‌ها و سایت و افرادی در دنیای مجازی کل کشور را درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌کنند.

وی ادامه داد: اینان برنامه‌ای برای اقتصاد و دیگر مشکلات جامعه ندارند مجبورند مسائل حاشیه‌ای و فرعی را اصل کنند، یک روز حساب شده به منتقدان حمله می‌کنند حتی آنها را به جهنم می‌فرستند، بی‌سواد، و بی‌شناسنامه می‌خوانند برای ترویج این کار هزینه‌ها می‌شود، یا یک روز به نهادهای انقلابی حمله می‌کنند روزها و شب‌ها ملت را در انتظار آفتاب عالمتاب برجام مشغول می‌کنند، روزی دغدغه می‌شود وضعیت سفارت عربستان و دیگری مرتکبان آن غافل از مرتکبین خیانت و طیانت آل سعود نسبت به حجاج ایرانی و قتل عام آنها یک روز کل کشور می‌شود کنسرت و دغدغه آواز دارند.

وی گفت: مگر امروز دغدغه مردم اجرای موسیقی و کنسرت است؟ مگر اولویت مردم برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت است؟ مسئولان بدانند امروز دغدغه جوانان و مردم بیکاری است امروز 8میلیون بیکار دغدغه مردم است؛ چه کسانی امروز دغدغه این را دارند که بنشینند کنسرت شرکت کنند و موسیقی گوش کنند؟ چند درصد جوانان منتظر حل این مسئله هستند بلکه امروز دغدغه مردم معیشت است، فقر، بیکاری، جیب خالی است تحصیل کرده‌ها و مدارک دارهای ناامید است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی اضافه کرد: متاسفانه آمار و ارقام ارائه شده با واقعیت‌ها در تضاد است در شهر مقدس امام رضا(ع) شخصیت عالم و فرهیخته و امتحان پس داده سیدی از سادات جلیل قدر که منصوب ولی‌فقیه است و خود شما هم مشروعیت‌تان را از ولی فقیه گرفته‌اید، امام جمعه مشهد نصیحت خیرخواهانه‌ای نمود آن وقت به جای توجه به نظر علما گوش دادن به حرف علما بیایم در مقابل او موضع بگیریم از وزیر بخواهیم عقب نشینی نکند با ادبیات سخیف به او حمله کنیم کل کشور را مشغول به این مسئله کنسرت‌ها کنیم آیا این به انحراف افکار بردن عمومی نیست؟ آیا این آگاهی از وضع جامعه است.

صلواتی افزود: ای کاش به اندازه‌ای که در مقابل علمای مشهد مقاومت می‌کنیم در مقابل غرب مقاومت می‌کردیم، این درس بزرگ تاریخ انقلاب است هرکس در مقابل علمای دین مقاومت کند عاقبت به زمین خواهد خورد با همین کدهای که به جامعه می‌دهیم و سایت ها و خبرگزاری های که نون به نرخ روز خورند و حزب باد هستند هر جا منفعت داشته باشند هستند بی‌تقوایی را به حد اعلایش رساندند و هم صدا با رسانه bbc خبیث انگلیس مکار جریان ارزشی و انقلابی را تخریب می کنند.

وی با بیان اینکه انتقامی که امروز از امثال آیت الله علم الهدی گرفته می شود بخاطر این است که در فتنه خوش درخشید و عمار گونه در کنار ولی ماند ابراز داشت: این تفکر امروز دارد سربازان جان بر کف ولی را تخریب می‌کند این نشات گرفته از تفکر معاویه است که ولی ستیز بود و یاران مولا علی را به هر نحوی ترور می‌نمود و تخریب می کرد؛ همگان بدانند هر دستی، هر قلمی، هر فکری، هر حلقومی، هر روزنامه‌ای که امروز بر علیه تفکر انقلابی اقدام می‌کند و در تخریب این تفکر حرکت می‌کند خائن به راه امام و شهداست.

صلواتی تاکید کرد: لذا به بچه حزب الهی‌ها به خانواده شهدا به دل داده‌های به راه امام و شهدا می گویم در این میدان مبارزه باید از مال، آبرو و آسایش و جان هزینه کرد بدانید عده ای امروز دارند عمارهای رهبر را تضعیف و تخریب می کنند لذا به همه ما واجب است با تمام وجود برای دفاع از اصول انقلاب و تفکر انقلابی وارد این میدان شویم و طبق وعده خدا حزب الله پیروز خواهد شد بچه های حزب الهی بدانید امروز لازمه تفکر انقلابی مبارز ماندن است و این سخت و هزینه دارد بدانید دین، شرف و آزادگی تنها با مبارزه و ایستادگی و انقلابی ماندن به دست می آید هر کس بتواند و از تفکر انقلابی حمایت بکند از شعارهای انقلابی پا پس بکشد هرکس امروز عمارهای رهبر را تضعیف کند قطعا لباس ذلت را بر تن خواهد کرد و یقینا به زمین خواهد خورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار