وزیر ارشاد به جای کنسرت دغدغه بیکاری جوانان را داشته باشد

امام جمعه کبگیان با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای کنسرت برای 8 میلیون جوان بیکار هم باید دغدغه داشته باشد، گفت: وزیر محترم آیا می‌دانید 8 میلیون جوان به علت بیکاری توان ازدواج ندارند.
کد خبر: ۸۷۳۴۱۱۶
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج حجت‌الاسلام‌ علی وحدانی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی 5 شهریور با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به مرگ‌ و جهان بعد از مرگ، گفت: اعتقاد یا کتمان جهان بعد از مرگ مسأله مهمی است که ذهن انسانها را نسبت به خود درگیر کرده است.

امام جمعه کبگیان افزود: اما باید با درس عبرت گرفتن از آنان که قبل از ما آمدند رفتند به فکر آخرت‌ خود باشیم که ناگاه مرگ هم به سراغ ما خواهد آمد و دنیا را با همه کم‌ و زیادش تنها خواهیم گذاشت.

وحدانی‌فر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا هیأت دولت گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌حل معضل اقتصاد کشور است که عدم توجه به آن فضای بیمار اقتصاد ما را حادتر می‌کند.

خطیب جمعه کبگیان با تبریک‌ روز بانکداری گفت: رباخواری و ربادهی در فضای بانکی کشور اعلان جنگ با خدا و عامل بیکاری در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات جوانان در زمینه‌های مختلف از جمله در بحث بیکاری و ازدواج گفت: سر سخن من با مسؤولان‌ استان خودمان است که چرا جوانان ما در صف وام10میلیون تومانی با سود کلان می‌ایستند و در نهایت هم ناامید برمی‌گردند.

وحدانی‌فرد عنوان کرد: مگر در سفر هیأت محترم‌ دولت به استان رئیس‌کل بانک مرکزی نفرمود که ما مشکل اعتبار برای وام‌ دادن نداریم.

وی افزود: چرا جوانان ما باید برای یک‌ وام 10 میلیون تومانی اذیت شوند و بعد ناامید و چشم‌ انتظار بمانند و نازدانه‌های آقازاده با وام‌های یک‌ میلیارد تومانی دغدغه دلواپسی نداشته باشند، بنابراین گناه فرزندان‌ این‌ خاک‌ و بوم چیست.

امام جمعه کبگیان با اشاره به مسأله کنسرت و موسیقی گفت: اگر بنا باشد به نام‌ موسیقی و کنسرت قبح‌شکنی و بی‌حرمتی نسبت به باورها اعتقادات و اخلاقیات مردم‌ صورت پذیرد و در فضاسازی مکان‌های کنسرت حریم نوامیس مردم و اخلاق عمومی زیر پا گذاشته شود؛ این بی‌توجهی به باورهای مردم و نوعی بی‌فرهنگی است.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جناب وزیر محترم فرهنگ آیا می‌دانید 8 میلیون جوان بیکار در کشور وجود دارد و هنوز به علت بیکاری توان ازدواج ندارند.

وحدانی‌فر توضیح داد: آیا می‌دانید 12 میلیون جوان‌ داریم که با مشکل ازدواج دست و پنجه نرم‌ می‌کنند، بنابراین موسیقی و کنسرت چه دردی را از ملت دوا می‌کند.

امام جمعه کبگیان تصریح کرد: مردم در سفره نان ندارند و قدرت خرید ملت‌ کم‌ شده است و جوانان کثیری بیکارند و کاش این قدر که به‌ فکر برگزاری کنسرت هستید برای معیشت جوانان و وام10میلیونی آنان هم‌ دغدغه داشتید.

ارسال نظرات