مسؤول سازمان بسیج مداحان کهگیلویه و بویراحمد:

اجرای بزرگداشت شهدای شاخص مداحان استان

مسؤول سازمان بسیج مداحان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری بزرگداشت شهدای شاخص مداحی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۴۱۱۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج مهدی رضایی گفت: بیش از یک هزار مداح در سراسر استان داریم که در مناسبت‌های مختلف نوحه‌خوانی و مداحان و اجرای برنامه می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج مداحان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اما تنها حدود 20 نفر از این تعداد به صورت تخصصی کار کرده و به عنوان مداحان شاخص ثبت هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون دوره‌های مختلف آموزشی ویژه مداحان استان برگزار کرده‌ایم، گفت: ترویج مداحی، شناسایی، تقویت و استفاده از مداحان برتر برای حضور در مناسبت‌ها و برنامه‌ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری چنین دوره‌هایی است.

این مسؤول در ادامه از برگزاری آیین بزرگداشت شهدای شاخص مداح استان و تجلیل از خانواده آنها خبر داد و گفت: این مراسم در مهر ماه سال جاری (ماه محرم) با حضور مسؤولان استانی در یاسوج برگزار خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه این مراسم هر سال برگزار می‌شود، گفت: البته یک مراسم آیین تجلیل سراسری در یکی از استان‌های کشور نیز برگزار می‌شود که احتمالا امسال در همدان برگزار خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج مداحان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون 9 شهید مداح استان شناسایی و در سامانه ثبت شده است، گفت: همچنان در حال تحقیق و شناسایی شهدای مداح استان هستیم.

وی یادآور شد: شهید سردار «عبدالحسین ولیپور» از شهدای مداح شاخص استان است که در برنامه امسال خانواده آن شهید والامقام تجلیل خواهد شد.

ارسال نظرات