امام جمعه سوق با بیان اینکه امروز بیکاری، مشکلات اقتصادی و مسکن مهمترین دغدغه مردم و نسل جوان است خاطرنشان کرد: امروز دغدغه و مشکل مردم اجرا یا لغو کنسرت نیست و کنسرت درمانی فایده ای برای رفع مشکلات ندارد
کد خبر: ۸۷۳۴۱۲۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.

امام جمعه سوق در ادامه تاکید کرد: بر اساس روایات اهل بیت عصمت و طهارت یکی دیگر از حوادث عالم قبر و برزخ و هولناک ترین عذاب قبر که میت در شب اول قبر به آن مبتلا می‌شود فشار قبر است که مومن و کافر، کوچک و بزرگ باید حد طبیعی آن را تحمل کنند.

کیانی اصل در ادامه خطبه دوم عامل بسیاری از گناهان را بی‌تقوایی دانست و از مردم خواست تا با رعایت تقوا گناه را از خود دور کنند.

وی در ابتدا خطبه دوم به روز دوشنبه 8شهریور سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر اشاره و بیان کرد: دو چهره نام آشنا که نمادی از خدمت بی منت و مدیریت پاک و متعهدانه بودند که با تبریک این هفته به دولتمردان انشالله که دولتمردان ها مسیر شهیدان رجائی و باهنر را دنبال کنند.

امام جمعه سوق هفته دولت را فرصتی برای تقدیر و تشکر از خدمات فراوان نظام اسلامی دانست و افزود: دولتمردان که علیرغم همه تنگناها و دشمنی ها، تحریم ها و تهدیدها خدمات قابل توجهی را ارائه کردند که جای تشکر دارد و هم این هفته فرصتی است تا مسؤولان دغدغه های مردم را بشنوند و برای دغدغه های اصلی مردم تلاش کنند.

کیانی اصل با بیان اینکه امروز بیکاری، مشکلات اقتصادی و مسکن مهمترین دغدغه مردم و نسل جوان است خاطرنشان کرد: امروز دغدغه و مشکل مردم اجرا یا لغو کنسرت نیست و کنسرت درمانی فایده ای برای رفع مشکلات ندارد؛ هر چند به گفته وزیر کشور 99درصد کنسرتها اجرا شده است و فقط یک درصدی که شرایط نداشتند لغو شده، آیا الان دغدغه مردم لغو یک درصدی کنسرتها است که این همه دولتمردان موضع گیری می کنند.

وی تبیین کرد: اعضای دولت بدانند امروز مشکلات اقتصادی، مسأله بیکاری، مسکن و ازدواج به مراتب از اجرای کنسرت مهمتر است.

خطیب جمعه سوق به روز تروریسم اشاره و یادآور شد: تروریسم با پشتوانه قدرتهای بزرگ استکبار و رژیم صهیونیستی امنیت و آرامش جهان را برهم می زند ولی در گفتار این کشورها دم از حقوق بشر می زنند آیا کشورهای مدعی حقوق بشر ماهیت گروهک منافقین خلق را ندیده اند که به طور آشکار آنها را در آغوش خودشان جای می‌دهند و از آنها دفاع می کنند.

کیانی اصل به بیانات مقام معظم رهبری در جمع هیات دولت و دیدار رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرد و از مسؤولان دولت خواست فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و به آنها جامعه عمل بپوشانند.

ارسال نظرات