لاله افتخاری:

حادثه عاشورا به دلیل غفلت از واقعه غدیرخم بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم با بیان اینکه واقعه غدیرخم متعلق به همه مسلمانان است، گفت: پیام غدیرخم را باید به کسانی که ندانسته، ولایت فقیه را زیر سوال می برند، بازگو کرد و نباید از یاد برد که رخ دادن حادثه عاشورا، به سبب فاصله گرفتن از غدیر است.
کد خبر: ۸۷۳۴۱۴۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم با بیان اینکه واقعه غدیرخم  یک مسئله با اهمیت و سرنوشت ساز است، گفت: خداوند در آیه ای خطاب به پیامبراکرم(ص) فرمود که اگر جانشین برای خودت انتخاب نکنی رسالتت را به پایان نرساندی و در جایی دیگر، خداوند تبارک و تعالی به پیامبر می فرماید که دشمنانت نیز اهمیت غدیر را می دانند  و در راه تبیین آن نگران هیچ حادثه ای نباش.
وی اظهار داشت: اگر عصاره ۱۲۴ هزار پیامبر در نبوت خاتم جمع می شود،اکمال آن با واقعه غدیر صورت میگیرد.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: خداوند درقرآن کریم می فرماید: مى‏گوید:همانا دین نزد خدا اسلام است که از حضرت آدم شروع می
شود و اکمال و اتمام نعمت خداوند بر مردم  در غدیر صورت می پذیرد.
این استاد دانشگاه عنوان کرد:هرکاری که میتواند غدیر و ابعاد آن را از نظر علمای شیعه و اهل سنت نشان دهد، کاری ارزشمند و قابل ستایش است، چرا که غدیر متعلق به شیعه و سنی  و نتیجه آن پیروزی از ولایت فقیه می بینیم.
افتخاری تاکید کرد: پیام غدیرخم را باید به کسانی که ندانسته، ولایت فقیه را زیر سوال می برند، بازگو کرد و نباید از یاد برد که رخ دادن حادثه عاشورا، به سبب فاصله گرفتن از غدیر است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم ادامه داد: امروز کارکرد غدیرخم برای مردم قابل مشاهده است، چرا که عصاره ای از غدیرخم را در ولایت فقیه می بینیم و امروزه علی رغم همه تهدیدات و کینه توزی دشمنان، انقلاب پویایی خود را حفظ  نموده و دلیل آن پشتیبانی از ولایت فقیه است.
ولی با بیان اینکه بایستی برای غدیر و شناخت غدیر کارهای بزرگی صورت بگیرد، افزود: آنقدر که باید به غدیر پرداخت شود، به آن پرداخت نشده است.
افتخاری تاکید کرد:همه مسلمانان و به‌ویژه شیعیان وظیفه دارند که در راستای ترویج فرهنگ علوی تلاش کنند و این مهم باید به صورت گسترده انجام شود و مراسمات غدیر نباید تشریفاتی باشد و مفاهیم علوی در آن باید ترویج شود.
وی افزود:غدیر مهم‌ترین واقعه اسلام و تعیین ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است و پیام آن باید به خوبی در جامعه تبیین شود.
عضو کمیسیون فرهنگی به تلاش دشمنان اسلام برای تضعیف و نفی امامت و ولایت اشاره کرد و افزود: باید تلاش ویژه‌ای برای مقابله با این ترفندهای دشمنان داشته باشیم.
افتخاری در پایان با اشاره به ضرورت برگزاری نمایش بازسازی غدیرخم و فراگیر شدن این نمایش در همه شهرهای کشور، تصریح کرد: بازسازی واقعه غدیرخم یکی از مهمترین روش ها برای ترویج فرهنگ غدیرخم می تواند باشد اما به شرطی که شاهد گسترش این بازسازی نمایش در سراسر کشور و در همه شهرها باشیم که امیدواریم به مرور زمان، شاهد تحقق بخشی این امر باشیم.
ارسال نظرات